Öt generáció után 2023-ban szűnt meg a Micra karrierje, akkor még úgy tűnt, utód nélkül. Aztán kiderült, mégis lesz, de nem a megszokott benzinmotoros konfigurációban, nem is hibridként, hanem akkumulátoros elektromos hajtáslánccal.




Az korán nyilvánvalóvá vált, hogy a szebb napokat látott Renault-Nissan(-Mitsubishi) Szövetségből fennmaradt szinergiákat hasznosítva a francia cég meglévő elektromos fejlesztéseire épül majd a modell. Ebben nincs semmi meglepő, a Nissan jelenlegi egyetlen tisztán elektromos típusa, az Ariya szintén Renault kötődésű: ugyanarra a platformra épül, mint a Scénic és Mégane E-Tech Electric modellek.
Az már annál váratlanabb, hogy a korábban beharangozott új elektromos járművek, a harmadik generációs Leaf és az új Juke teljesen önálló fejlesztésű modellek lesznek – utóbbi lehetett volna az R4 átirata, ám ezt kategorikusan cáfolta Arnaud Charpentier, a Nissan regionális marketingért felelős alelnöke a sajtópremiert megelőző napon rendezett sajtóbeszélgetésen, amelyre a Vezesst is meghívták: „Nem építünk semmit a Renault R4 alapjaira.”
De térjünk vissza a Micrához, amelyet Európában terveztek, tudatosan kerülve azt a nosztalgikus irányt, ami annyira bejött a Renault-nak – ez azonban nem jelenti azt,hogy az autót ne szórták volna meg a harmadik generációs Micrára, a K12-es szériára emlékeztető stílusjegyekkel. Ilyen az egykori kerek reflektort idéző LED-es karaktervilágítás, amely a sofőr közeledtekor fénytáncba kezd.
Noha műszaki szempontból minden részletében azonos a Renault R5-össel, a Nissan kifejezetten sportos, virgonc autóként tálalja a Micrát, amelyet elsősorban a vezetés örömérért vesznek majd az emberek.
Ebben a vidám személyiségben jut szerephez a külső és belső színek bőséges választéka: tizennégy különböző karosszériaszín, kétféle kontrasztos tetőlemez (fekete vagy szürke), háromféle belső kivitel, és 48 színben variálható hangulatvilágítás segít egyedivé tenni az autót.
A vezetői környezet jjóformán csak a kormányra illesztett logóban tér el az R5-ösétől. A háromküllős volán mögött 10,1 colos kijelző, a középkonzol fölött egy ugyanekkora, a vezető felé fordított érintőképernyő található. A klímaberendezés fizikai kapcsolósort kapott, a padlókonzolon vezeték nélküli telefontöltő padozat található, mögötte pedig Japán szent hegyét, a Fudzsit rajzolták bele a műanyagba (oda, ahol az R5-ösben egy régi R5-ös látható.)
A Nissan Micra kétféle akkumulátorral és kétféle villanymotorral lesz elérhető. Charpentier alelnök úr sem egy kisebb villanymotor, sem egy erősebb Nismo variáns bevezetéséről nem akart nyilatkozni, azt viszont határozottan megmondta, hogy nem készül hibrid (sem hagyományos, sem e-Power) változat a Micrából.
| Akkumulátor kapacitása | kWh | 40 | 52 |
| Max. teljesítmény | kW / LE | 90 / 122 | 110 / 150 |
| Max. forgatónyomaték | Nm | 225 | 245 |
| Hatótávolság | km | 310 | 408 |
| Menetkész tömeg | kg | 1400 | 1524 |
*Nem homologizált adatok
Tölteni akár 100 kW-tal lehet majd mindkét akkumulátort, így 15%-ról 30 perc alatt elérhető a 80%-os töltöttség. Minden kivitel alapfelszerelésként kap hőszivattyút, az akkumulátor előklimatizálása a belépő modell kivételével mindenütt szériatartozék lesz. Az árakról egyelőre nem beszél a cég.
A Nissan Micra a villanyautók két legfelkapottabb funkcióját is tudja: az egyik a V2L (azaz a külső fogyasztók töltése az autó akkumulátoráról), a másik az egypedálos vezethetőség (azaz a regeneratív fékrendszer képes állóra lassítani az autót.)
A Micra beépített Google szolgáltatásokkal kerül forgalomba, azaz az ügyfél a személyes fiókjában tárolt összes információhoz hozzáférhet az autó kezelőfelületén keresztül, a telefonszámoktól kezdve az utcai címeken át a keresési előzményekig. A szoftverek vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissülnek, egy sor alkalmazás utólag letölthető az autóba, és persze elérhető a hangvezérelt Google asszisztens is.
Amilyen kicsi, olyan erős vezetőtámogatásban a Micra, a manapság ismert összes aktív megelőző és elkerülő funkciót ismeri.
Európában valamikor 2025 vége felé válik majd elérhetővé a vadonatúj Micra. Ennek nagyon örülünk, ugyanakkor van egy másik elektromos Nissan is, amit szívesen látnánk a kontinens útjain és Nissan-szalonjaiban: ez a Frontier Pro pickup, amelyről az alábbi linken olvashatsz:
Ha pedig videón is megnéznéd a vadonatúj Nissan Micra részleteit, kattints ide!










