A Miami Nagydíj utáni napokban az Alpine két fontos – mostanra úgy tűnik, egymástól független – bejelentést tett: egyrészt lemondott a tavaly nyár óta dolgozó csapatfőnök, Oliver Oakes, másrészt pedig versenyzőt cseréltek, az idényt elkezdő Jack Dohan helyett Imolától a Williamstől megszerzett argentin tehetség, Franco Colapinto vezet Pierre Gasly mellett.
A váltás kapcsán az Alpine a közleményében, majd a csapatot de facto irányító Flavio Briatore saját nyilatkozatában is jelezte, hogy Colapinto a következő öt fordulóban versenyez, hogy felmérjék a képességeit, a továbbiakról pedig azután döntenek.
Most, Imolában Briatore már nem tudott az ötfordulós kitételről, amikor a versenyzőcseréről kérdezték.
„Nos, az az igazság, hogy többet vártam Jack Doohantől. Ráfér egy kis szünet. Franco addig versenyez, amíg szükséges. Valahol olvastam, hogy öt futamot kapott, de nem, nincs konkrét határ” – állította a Sky Italynak.
„Gyorsnak kell lennie, nem szabad autót törnie, illetve pontot kell szereznie. Csak ezt a három dolgot várom tőle, nem többet. Ha ezeket teljesíti, végig ő fog vezetni” – magyarázta.
Feljebb írtuk, hogy a vezető tanácsadóként alkalmazott Briatore „csak” de facto irányítja az Alpine-t, csapatfőnöki kinevezése hivatalosan nincs, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelenleg a versenyigazgatót, David Greenwoodot tekinti felelős vezetőnek.
„A szervezeti piramis kicsit más lett, de valójában semmi sem változott. Ami a csapatfőnöki pozíciót illeti, azt még át kell gondolnom. Jelenleg én irányítok, de van már rutinom, nem ez az első napom az iskolában” – mondta erről az olasz, aki 1989-től 2009-ig vezette előbb Benetton, majd Renault név alatt az enstone-i alakulatot.


