Kezd belebonyolódni a típusnevekbe a Toyota, hiszen Amerikában épp most lett bZ a bZ4X-ből, talán pont azért, hogy megkönnyítsék ennek az új típusnak a beilleszkedését (frissítés: az USA-ban bZ Woodland néven lesz kapható az újonc, kizárólag összkerékhajtással.)




Európában mindenesetre bZ4X Touring néven fogják forgalmazni azt az autót, amiről a közelmúltban mi is írtunk már – igaz, akkor még úgy nevezték, Subaru Trailseeker. Ebben nincs semmi meglepő, hiszen a bZ4X is a Subaruval közös projekt, azt Solterra néven árulja a Toyota érdekeltségi köreibe tartozó, de még független márka.
A bZ4X Touring az eddigi legnagyobb tisztán elektromos crossover a Toyota palettáján: 4830 mm hosszú és 1670 mm magas, szemben a bZ4X 4690, illetve 1650 mm-es értékeivel. A megnövelt méretek elsősorban a csomagtartónak tesznek jót: 452 helyett kerek 600 literes, azaz majdnem egyharmadával nagyobb, mint a rokonmodellé. Ezek a dimenziók ideális hosszú távú utazóautóvá teszik, feltéve, hogy ebben az akkumulátor is partner.
Az előzetes információk szerint egyetlen, bruttó 74,7 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral érkezik az autó. Ennél valamivel kisebb a bZ4X új akkuja, és ott 570 kilométer feletti a hatótávolság, vélhetően itt is hasonló lesz majd.
A villany-SUV-hoz felszereltségi szinttől függően 11 vagy 22 kW-os fedélzeti töltőt adnak. Az egyenáramú gyorstöltés maximális teljesítménye „nagyjából 150 kW”, az értéket vélhetően az európai típusbizonyítvány megszerzése után pontosítják. A bZ4X Touring 2026 tavaszán kerülhet forgalomba, így van még ideje a Toyotának.
Az akkucsomag megkapta a bZ4X-en a közelmúltban bevezetett új vízhűtést és előkondicionálási funkciót, amelyek elsősorban a gyorstöltés optimalizálására szolgálnak.
Kétféle hajtáslánc lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású, egy villanymotoros kiépítés legnagyobb teljesítménye 165 kW (224 LE), míg a két villanymotoros, összkerékhajtású modell 280 kW-ot (380 LE) tud. Ez utóbbi a Toyota palettájának legerősebb villanyautója lesz.
A szilícium-karbid félvezetőket alkalmazó, új fejlesztésű villanymotorok nemcsak erősebbek, de takarékosabbak is, miközben kevesebb helyet foglalnak, és a tömegük is csökkent.
Vontatni 1,5 tonnát lehet majd a bZ4X Touringgal – ez az érték vélhetően a 4WD variáns esetében érvényes.
Míg a bZ4X amolyan városias módon ímeli a szabadidőjárműséget, a Touring variáns rászolgál a nevére: nemcsak a vonalvezetése robusztusabb, de tetőcsomagtartót is kapott, méghozzá a klasszikus magasba emelkedő, nagy légellenállású, de erőt sugárzó fajtából.
Az utastér teljes egészében megegyezik a bZ4X ráncfelvarrásánál megismert utaskörnyezettel. A középkonzolon két telefonnak jut vezeték nélküli töltőbölcső, az érintőképernyő minden kivitelen 14 colos lesz. Mégis akad újdonság: a városi moha fantázianévre keresztelt új kárpitszín.







