Tíz éven vagy egymillió kilométeren át érvényes garanciát vállal mostantól villanyautóinak akkumulátorára a Toyota. Ez fontos fejlesztés, de nem annyira látványos, ezért a Toyota két modellújdonságot is bemutatott – pontosabban másfelet.
Toyota C-HR+
A teljes értékű újdonság a C-HR+, a Kínában bZ3C néven kapható terepkupé európai változata. A 4,52 méter hosszúságú autó érdemben rövidebb a 469 cm-es bZ4X-nél, és bár ugyanarra a padlólemezre épülnek, a tengelytáv 10 centivel rövidebb ezért karakterében is eltérőnek ígérkezik.

Toyota CH-R+
A CH-R+ háromféle hajtáslánccal lesz rendelhető. Az alapverzió kis akkut (57,7 kWh) és egy darab 123 kW-os (167 LE) villanymotort kap. A középső szintén elsőkerék-hajtású, de 165 kW-os (224 LE); ezt 77 kWh kapacitású akkuval szerelik. Ugyanez az akkumulátor táplálja a kétmotoros, összkerekes csúcsverziót.

Toyota CH-R+
Ez utóbbi 252 kW (343 LE) összteljesítményével a legerősebb szériamodell a Toyota palettáján, még a GR Supránál (340 LE) is erősebb – tekintsünk most el attól, hogy a sportkupéból búcsúzásképpen fejlesztettek egy 435 lóerős, limitált csúcsverziót, amely csak néhány hónapig elérhető, mielőtt véget ér a széria gyártása. A CH-R+ csúcsverziója 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

Toyota CH-R+
A bZ-rokonságát egyedi formajegyekkel feledtető C-HR+ 416 literes csomagtartót és állítólag hátul is komfortos helykínálatot biztosít. A vezetői környezetet a szélvédő alá tolt műszeregység és a méretes, 14 colos érintőképernyő határozza meg, utóbbi alatt széles, de rövid középkonzolon helyezkednek el a kezelőszervek, valamint a dupla vezeték nélküli telefontöltő bölcső.

Toyota CH-R+
Egyenáramról akár 150 kW-tal, váltóáramról alapáron 11, felárért 22 kW-os fedélzeti töltővel tölthető az autó, a hatótávolság a nagy akkus, kis teljesítményű verzió esetében eléri a 600 kilométert – ez előzetes, becsült adat, a modellt még nem homologizálták.
Toyota bZ4X facelift
Három év után megújul a bZ4X, pontosabban a CH-R+ érkezésével megkapja annak rendszereit – ez tehát a címben említett fél modellújdonság. Ugyanaz a három villanymotor- és teljesítmény-kombó rendelhető mostantól a bZ4X-hez, és szintén két akku kapható a modellhez. A kisebbik ugyanaz, azaz 57,7 kWh-ás, a nagyobbik azonban 77 helyett csak 73,1 kWh-át biztosít. Ennek megfelelően az új hatótávolsági csúcs 600 helyett csak 573 kilométer.

Toyota bZ4X facelift
A bZ4X újdonsága még az akkumulátor előklimatizálása, amit a navigációs rendszerbe betáplált útvonal alapján automatikusan aktivál az autó, vagy kézzel is kapcsolhatjuk. A teljes vezetői környezet megegyezik a két modellben – alább a bZ4X műszerfalát látod, fent pedig a CH-R+ modellét, keress különbségeket!

Toyota bZ4X facelift
Mindkét új modell 2025 második félévében lép piacra.