Az 1999 és 2001 között gyártott, B5‑ös kódjelű RS4 kizárólag Avant karosszériában készült, és ma már igazi ritkaságnak számít. Még nem veterán, de a gyűjtők már most csillagászati összeget adnak a megkímélt, gyári állapotú darabokért. A Bring a Trailer aukcióján felbukkant darab például már a 80 000 dolláros tartományban jár, vagyis lassan egy új Audi RS6 Avant szintjét éri el. 

A 2002‑es évjáratú példány még újonnan került az Egyesült Államokba. Közel negyed évszázaddal később a digitális számláló mindössze 11 242 kilométert mutat, ennyit tettek meg vele 2002 óta.

14 fotó

Az RS4 az akkor még gyártásban lévő S4 Avant alapjaira épült, de szélesített sárvédőíveket, alacsonyabb és feszesebb futóművet, nagyobb fékeket, valamint 18 colos Avus felniket kapott. A motorháztető alatt is komoly változások történtek: az Audi megtartotta az S4‑ből ismert 2,7 literes V6‑ost, de a Cosworth hozzáértő módosításaival és a két BorgWarner K04 turbóval a teljesítményt 262 lóerőről 375 lóerőre emelték. A 440 newtonméteres nyomaték hatfokozatú, kézi váltón és Torsen központi difis Quattró összkerékhajtáson keresztül jut mind a négy kerékre.

A százas sprint 4,9 másodperc, a végsebesség 250 km/óra.

Mindez igazi „nyálcsorgató” csemegévé teszi a kocsit az RS‑fanatikusok számára, ráadásul napfénytető nélküli kivitelről van szó, ami még ritkább. Nem csoda, hogy a Bring a Trailer-aukción a licit az írás pillanatában 84 000 dollárnál jár (30 millió forint), miközben kevesebb mint egy nap van hátra a végéig.