Az új modellévre a Chevrolet Corvette teljes palettája egységesen vadonatúj vezetői környezetet kap, a Stingray alapmodelltől kezdve a Z06 versenyautó-alapon és a ZR1 csúcsverzión át az E-Ray összkerékhajtású hibridig.

15 fotó

Az eddigi dupla kijelzőhöz egy harmadik, kisebb monitor csatlakozik. A vezető bal kezénél elhelyezkedő, 6,6 colos érintőképernyő tartalma a vezető által testre szabható, de elsősorban menetadatok megjelenítésére, nem pedig vezérlésre szolgál.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 6

Arra ott van a 14 colosra felhúzott méretű érintőképernyő, amely alatt teljesen átdolgozták a középkonzolt. Pohártartókat és vezeték nélküli telefontöltőt kapunk, a klímavezérlő gombokat a konzol megemelt pereméről a képernyő alá költöztették; helyettük kapaszkodót és USB-csatlakozókat alakítottak ki ugyanitt.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 7

Felül az új, alul az eredeti cockpit

 

A hangerőt szabályozó forgókapcsoló nagyobb lett, és megvilágított hátteret kapott. A digitális műszeregység is nagyobb, 12,7 colos lett, ráadásul az alapmodell kivételével alapáras vagy opciós tételként szénszálas árnyékoló borul föléje.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 8

 

A kijelzők élesebb képet, új grafikákat, letisztult megjelenítést alkalmaznak, illetve mostantól a benzinmotoros variánsokhoz is elérhető az eredetileg csak az E-Ray hibridhez kínált fedélzeti alkalmazás, amely a hajtáslánc és az abroncsok pillanatnyi paraméterei mellett a gyorsulást és egyéb, versenypálya-használatot támogató adatokat jelenít meg.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 9

Emellett adatrögzítő is van, mint eddig, de teljesen átdolgozták a kezelőfelületet, igazodva a gyorsabb infotainmentrendszerhez és a nagyobb felbontású képernyőkhöz.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 10

Ez a bizonyos infotainmentrendszer immár integrált Google-funkcióval bír, ami beépített böngészőt, zenei és videostreaming-alkalmazásokat, és egy sor további hasznos vagy szórakoztató tartalmat is jelent.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 11

A belső tér kialakításánál új anyagokkal, valamint egy valódi újdonsággal is találkozhatunk: a Corvette, sőt, a Chevrolet teljes története során először eltérő színben rendelhető a vezető- és az utasülés ‒ ez látható nyitóképünkön.

110 év alatt először csinál ilyet ez az autógyártó 12

Szintén újdonság, de nem ilyen szintű az elektrokromatikus, azaz gombnyomásra elsötétedő üvegtető, a sport-kipörgésgátó (PTM) mostantól teljesen kikapcsolható (PTM Pro üzemmód), ami egyben a menetstabilizálót is kiiktatja, bár az ABS marad.

A 2026-os modellévi Corvette további részleteit videón is megtekintheted:

 

a videó a hirdetés után indul

A Corvette csúcsmodellje immár 1000 lóerő fölött jár, és használni is tudja böszme erejét: