A múlt nyáron a Ford alaposan felkavarta az állóvizet, amikor egy Mustang GTD‑vel mindössze 6:57,685 alatt száguldott végig a Nürburgring pokoli körén. Úgy tűnik azonban, hogy a Fordnak ez sem volt elég, ezért visszatértek Németországba, és némi finomhangolás után ismét pályára vitték az autót. A finomhangolásban a Multimatic vett részt, így az igazi pályahasználatra kihegyezett Mustang immár 6:52,072‑es kört futott, méghozzá ugyanazzal a pilótával, Dirk Müllerrel a volánnál.
Ford Mustang GTD
A GTD a Ford Mustang történetének a legfejlettebb, legerősebb, leggyorsabb gyártmánya. Ezt már sokszor elmondták, felemlegetve a 826 lóerős motorteljesítményt, a 325 km/óra végsebességet és a 7650/perc maximális fordulatszámot, valamint a 900 Nm nyomatékot.
A Nürburgring‑köridőből 5,5 másodpercet lefaragni nem kis bravúr, ezért a Ford és a Multimatic több ponton változtatott a kompresszoros, 5,2 literes V8‑as szörnyeteg konstrukcióján. A jelek szerint a daytonai Rolex 24 győzelme során szerzett tapasztalatokat is kamatoztatták.
A Ford blogbejegyzése szerint ezeket változtatták:
- Megnövelték a karosszéria torziós merevségét
- Változtattak a felfüggesztés geometriáján a precízebb irányíthatóságért
- Növelték a leszorítóerőt új aerodinamikai elemekkel
- Újrakalibrálták a hajtásláncot
- Felfrissítették a blokkolásgátlót és a menetstabilizáló rendszert




Ám az igazi csodafegyvert, az aktív lengéscsillapítást is tökéletesítették. Alighanem ez lehetett az igazi kulcs a nagyon változó felületű pályán. A Multimatic által kifejlesztett True Active Spool Valve (TASV) rendszer nyomó- és húzófokozati csillapítást (azaz a be- és kirugózást) menet közben, rendkívül gyorsan képesek állítani.
Kanyarban a rendszer képes a karosszéria dőlésével ellentétes erőt kifejteni, feleslegessé téve a keresztstabilizátorok használatát. A Multimatic azt is állítja, hogy a TASV a kerék felől több jelet és átfogóbb vezérlési lehetőséget ad, mint más rendszerek.

