Leendő elektromos zászlóshajójának előtanulmányát másfél éve, szériagyártásra megérett verzióját másfél hónapja mutatta be a Kia.




A Kia EV9 ténylegesen képes lesz terepen közlekedni – mondja a gyártó, és meg is indokolja állítását: a gépkocsi kipörgésgátló-rendszere különböző üzemmódokkal támogatja a laza felületen – homokon, sárban és havon – történő haladást; a kormánykerékről kapcsolható vezérlés a futómű, a stabilitásszabályozás, a motorteljesítmény és a nyomatékelosztás szabályozásával igazítja a körülményekhez az autó fő rendszereit.
Jelenleg épp a hó üzemmód beállításait, illetve a hajtáslánc hidegtűrését tesztelik a svédországi Arjeplogban, és ennek apropóján egy fényképsorozatot is készítettek az álcázott prototípusokról.
Az autó kétféle akkumulátorral, hátsó- vagy összkerékhajtással, három eltérő teljesítményszinten lesz elérhető. A részletekről ide kattintva olvashatsz, alább pedig videón is megtekintheted a prototípus téli tesztjét.

