



Noha elöl hajt, a BMW 1 olyan technológiákra támaszkodva lesz igen fürge és kezes, mint a BMW i3 villanyautóhoz kifejlesztett, belső égésű motorral most első ízben társuló ARB technológia, amely a DSC helyett magán a motorvezérlésen keresztül előzi meg a megcsúszást.
A jelek így háromszor gyorsabban érnek célba, a vezető szemszögéből nézve azonban a rendszer tízszer gyorsabban reagál a megcsúszásra. Az ARB fékezés nélkül képes jelentősen mérsékelni az alulkormányozottsági hajlamot. Az új BMW 1 alapfelszerelésként kínálja nemcsak az ARB-t, hanem a Performance Control perdületi szabályozó rendszert is.
A menetdinamika javításának fontos eleme a karosszéria megnövelt szilárdsága, amelyet kiegészítő merevítések alkalmazásával értek el.
Emellett a modell megkapja a BMW valaha épített legerősebb négyhengeres motorját: a kétliteres, 306 lóerős ikerturbós erőforrás a BMW M135i xDrive fedélzetén hasznosítja a megerősített főtengely, az új dugattyúk és hajtókarok, a nagyobb turbófeltöltő, valamint az optimalizált befecskendezés alkalmazásából fakadó teljesítménytöbbletet.
A BMW 1 nemcsak dinamikusabb, de tágasabb is lesz. Ez elsősorban a keresztben beépített orrmotornak köszönhető: a hátsó lábtér 33, a fejtér 19 mm-rel nőtt. Könnyebb a beszállás hátra, a csomagtartó a mostani 360 helyett 380 literes lesz.





