| Röviden – Ford Mustang Bullitt | |
|---|---|
| Mi ez? | Az amerikai izomautó különleges kiadása, ötliteres V8-cal, amely egy direktszűrő hatására kerek tíz lóerővel többet nyom, mint az alapmodell |
| Mit tud? | Kézi váltóval, a szívómotor lassan felépülő erőleadásával jól kiautózható, kanyarokban is élő, de európai szemmel nehézkes, kicsit buta sportkupé. A lényeg a motor hangja ebben az autóban |
| Mibe kerül? | 16.615.000 forint a Bullitt listaára, az alap GT (ez a V8 jelzése a Mustangnál) 14.815.000 |
| Kinek jó? | Kicsit magas a felár 10 lóerőért, egy fehér bogyóért és a zöld fényért, szóval annak érdemes megvennie sima Mustang GT helyett, aki érzelmileg kötődik a Bullitt című filmhez |
Nem ez az első Bullitt. A Ford 2001-ben és 2008-ban is rárepült már a filmtörténelem leghíresebb autós üldözéses jelenetére, a 10 perc 53 másodperces Ford Mustang – Dodge Charger csatára, amelyben a Ford (és a jófiú) győzött. Az idei azonban mégiscsak egy ötvenéves jubileum, vagyis az a Bullitt talán menőbb lesz, mint a többi volt. Nekem amúgy mindenképpen, mert, mint kiderült, a magyar csapat pont azon_a_napon ülhetett a Nizza környékére szervezett tesztvezetésen a Bullitt immár pufók, légzsákos, gombokkal teleszórt kormánya mögé, amelyik napon ötven évvel ezelőtt a filmpremiert tartották: október 17-én!




Az autó persze az égvilágon semmiben nem hasonlít a maga primitív őserejével elkápráztató gyilkos vasdarabhoz, ami a filmes autó volt, de van egy olyan sejtésem, hogy Steve McQueen ebben is teljesen elégedetten füstölné a gumit, miután kikáromkodta magát az állandó üzemmód-választó kapcsoló nyomkodás és minden újraindítás után ismét kötelező kipörgésgátló-kikapcsolás miatt.










