Napos, meleg időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a szuzukai pálya rajtrácsára a 2018-as Forma-1-es idény 17. fordulója, a Japán Nagydíj rajtjához.

A pole-ból az utóbbi időszakban hatalmas lendületben lévő címvédő, az 50 pontos előny további hizlalását célzó Lewis Hamilton, mellőle csapattársa, Valtteri Bottas indulhatott. A második sorba a Red Bull-os Max Verstappen és a ferraris Kimi Räikkönen került, a harmadikba a haasos Romain Grosjean és az új Honda-motorral szerelt Toro Rossóban ülő Brendon Hartley, a negyedikbe a másik Toro Rossó-s, Pierre Gasly, valamint az időmérőt “elgumizó” Sebastian Vettel állt, aki a Force Indiá-s Sergio Perezzel (9.) és az Alfa Romeo Sauber-es Charles Leclerc-rel (10.) együtt profitált Esteban Ocon (11.) háromhelyes hátrasorolásából.

Az időmérős motorprobléma miatt a másik Red Bull-pilóta, Daniel Ricciardo csak a 15. helyről vághatott neki a futamnak. Mivel a szombaton a Q1-ben balesetező Marcus Ericsson a 20. rajtkockába kvalifikált csak, ezért a Sauber kihasználta a lehetőséget és “ingyen”, pozícióvesztés nélkül cserélt motort és sebességváltót a svéd pilóta autójában.

A Pirelli a közepes, a lágy és a szuperlágy keverékeit vitte Szuzukába, a gumigyártó az 53 körös versenyre a lágy-közepes és a közepes-lágy stratégiát is ugyanolyan versenyképesnek jósolta, az előbbinél a 25., az utóbbinál a 28. kör környékén elvégzett kiállással. A szuperlágyon rajtolók számára a 20. kör körül jöhetett a kerékcsere, ha a közepesre váltottak, a kétkiállásos szuperlágy-lágy-lágy variáció esetén a 14. körben kellett volna kiállni, majd két 19-20 körös lágyas etapot teljesíteni.
A top10-ből a mercedesesek, Grosjean és a 11. helyről előrelépő, már szabadon választó Leclerc autójára került lágy keverék, a többiek szuperlággyal kezdtek, hátrébb Ocon szuperlágyon, a renault-s Nico Hülkenberg (16.) közepesen, a többiek mind lágyon vágtak neki az első etapnak.
