Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.26. 06:58

Opel Astra Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka Augusztus közepén a tesztautóval igen hosszú útra indultunk. Az adottságok nem tűntek jónak, mert 190 centimmel én voltam a legkisebb a három utazó között, ezért mindenképpen egymás mögé kellett ültetnünk két magas embert, ha elvetjük azt a lehetőséget, hogy senki nem vezet, és hárman ülünk hátul.

Aztán a 2500 kilométer megtétele során azt tapasztaltuk, hogy a két langaléta békében ül egymás mögött, mindketten jól elférnek, holott ez csak egy alsó középkategóriás autó. Hátul a lábtér tágasságát és a fejtér bőségét mindannyian nagyra értékeltük.

Baj volt viszont a rakodási lehetőségek viszonylag korlátozott számával, főleg elöl. A méretes kesztyűtartó nem pótolja a nyitott rekeszeket, a kifelejtett pohártartó helyett végképp nem alkalmas. Hátul is kicsik a térképtartók, az első ülések háttámláján lévő zseb viszont könnyen elnyelte a kint összevásárolt fél tucat autós lapot.

Elegance felszereltséggel a műanyag fabetétek ellenére az Astra utastere, ebben a kategóriában, lenyűgöző minőségi benyomást kelt. Az elegáns formatervre rímel az első osztályú anyagválasztás. A világos ajtóborítás, a szöszösödésre hajlamos üléshuzatokkal olyan előkelő, mintha nem is egy Opelben, főleg nem egy alsó középkategóriás és kedvező árú Opelben ülnénk.

A szőnyeget megfordítva egy matricáról kasmírt olvastunk le anyagaként. Nem sokat értünk a textilekhez, de a kasmír értékes szövet lehet, legalábbis generációnk hőse, Adrian Mole a címkével kifelé hordta kasmírsálját.

Szinte meghatódtunk azon a figyelmességen, hogy az Enjoy szinttől alapáron járó CD 30 rádió megbirkózik MP3 fájlok lejátszásával. Sajnos a konkurenciát ismerve 2004-ben még mindig nagy szó, ha egy fejegység nem ostoba csenddel fogadja az MP3-as lemezeket.

Önmagában a zene kevés lett volna a jó hangulathoz. Az Astra kényelme várakozáson felüli volt. Az első ülések igen kényelmesek, felületük kellően nagy. A vezetőé nagyon jól beállítható a föl-le, ki-be mozgó kormánnyal.

Némi ejnye, bejnye azért kijár az Opelnek, mert az utas oldaláról az ülésdöntést, a külön deréktámaszt és a magasságállítást is kispórolta. Szintén az első utast érinti a lábterét leszűkítő műszerfal.

Hátul jól sikerült az ülés és a támla párnázása, a kettő jó szögben áll egymáshoz képest. A három részre osztott hátsó üléstámla előnye, hogy a középső részt előrehajtva könnyű átnyúlni a csomagtérbe, de a többféle üléslehajtási lehetőségnek más előnye is akadhat az autót évekig használók számára.

Szükségpótkerékkel 350 literes a csomagtartó, ami átlagos a ferdehátú kompakt autók között. 350 liter nyaralni indulva nem sokra elég, egy családnak biztosan kevés. Ősszel bemutatkozik az Astra Caravan, abban nem lesz ilyen gond.

Immár közös nyomócsöves befecskendezés és hengerenként négy szelep tartozik a régóta szolgáló 1,7 literes dízelmotorhoz. A modern befecskendező rendszer kulturálttá teszi a motor járását, egyenletes sebességnél zajai szelídek.

1700-as fordulat alatt newtonméterek reszketeg közössége vonszolja csak az autót, majd gyors szteroidkúra jön, és 1800-2000-es fordulattól előtör az erő. A maximális turbónyomás 1,18 bar.

Vezetés közben nem érezni, hogy a 240 Nm-es nyomaték csak 2300-nál jelenik meg, 2000-től 4500-ig egyenletesen jön az erő. Az inkább rövidre áttételezett, közepesen kapcsolható váltó besegít a motornak.

Autópályán nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Nem a zajszint miatt, állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit, csak gyorsításnál jelentkezik be az adásba. 145-re állított, feláras tempomattal 3000 felett forog a motor ötödikben.

A majdnem szabályos tempó ellenére magyar gázolajból 6,9 liter, osztrák naftából 6,4 liter fogyott a tankból, ami a kiegyensúlyozott, óra szerint 140-150-hez képest túl sok, ráadásul a klíma sem ment állandóan.

Aztán csoda történt, mert a motor szomja országúton, majdnem állandó hegyre fel, hegyről le szakaszokkal, ráadásul több rövid úttal, 5,07 literre esett. A jóval kedvezőtlenebb körülmények miatt ez nagyon kedvező.

Az Alpok Európa talán legcsapadékosabb területe, ezért csöpörgőtől zuhogó esőig sokfajta csapadékkal próbára tettük az automata ablaktörlőt. Valahogy zsigeri ellenszenv alakult ki bennem az esőérzékelők iránt több pocsékul megvalósított rendszert megtapasztalva. A beszállítók az elmúlt években sokat fejleszthettek a technikán, mert az Astrában jórészt kifogástalanul töröltek a lapátok az elektronikus hoppmester utasításai szerint.

Egy hét során számtalan alpesi szerpentint megtámadtunk az Astrával, legnagyobb örömünkre. A sportos és élvezetes vezetéshez nem kell a Sport kivitelt megvenni. A kormány 2,66-ot fordul a két végpont között, a kormányzás közvetlenségén túl pontos is.

Utasaink helyenként elfehéredő ujjakkal markolták a kapaszkodót, de a 205/55 R16-os Bridgestone Turanza gumikkal és az átlagos konstrukciójú, de nagyon jól hangolt futóművel gyorsabb tempót is követelhettek volna.

A fékeknek kemény teszt volt a felfelé döngetés után hegyről lefele is bemutatott gyors kör, de a négy tárcsás rendszer nyomát sem mutatta túlmelegedésnek. Oldalszéllel sem lehet kifogni az autón, egyenesfutása stabil.

A 100 lóerős dízel Astra ötféle felszereltséggel kapható. A tesztelt Elegance modell 4,8 milliós ára nem számít magasnak a konkurensek ajánlatait ismerve, szerényebb extramennyiséggel 4 339 000 forinttól megrendelhető a DTH dízelmotoros Astra Essentia.

Az Elegance néhány apróságban is többet nyújt a többi változatnál, például a hűtött kesztyűtartóban, ahol nem olvadnak formátlanná az édességek. A fényre elsötétedő belső tükör is csak egy részlet, de hasznos részlet. Az Elegance Astrákban a hátsó üléssor felett is van 2 fényforrás.

Hazánkban nem jár érte adókedvezmény, de az Astra teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Az 50 000 kilométerenként, vagy évente egyszer kötelező szerviz a sokat autózóknak kedvez.

A többi tulajnak sem kell a könnyeit felszárítani, a 100 lóerős dízel Astrával mindenképpen jól jártak. Nyugodtan kipróbálhatják az összes konkurenst, nem fognak csalódottan visszaülni saját autójukba.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta ...

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

Sültbolond vagy zseni az önjáró versenyautó megálmodója?

1

Első hallásra elég hülye dolognak tűnik olyan versenyautót építeni, amibe nem kell pilóta. Vagy mégsem?

Audi A4, vagy BMW 3 egymillióért?

4

Olvasónk a két örök német rivális, az Audi A4, és a BMW 3-as között dönt majd jövőbeni autójáról. Egymillióért melyik a jobb ...

Húsz bőrbe, és krómba burkolt motortér

2

Az idén őrült érdeklődést kiváltó AMTS-ről egyedi gyűjtéssel jelenetkezünk. Befotóztunk a nyitott motorháztetők alá, és érdekesebbnél, ...

Az AMTS idén végképp túlmutat a tuningon

A 10. éves fennállását ünneplő AMTS-ről idén őszintén leírhatjuk, hogy ez a legnagyobb, legszínesebb hazai benzingőzös buli, ...

Mikor lesz nálunk gyorstöltő-hálózat a villanyautókhoz?

1

Tudtad, hogy Vácon van Európa legkomolyabb gyorstöltőgyára? Míg nálunk alig pár darab működik, Észtország és Hollandia hálózatot ...

Nyitva maradt egy BMW ajtaja. Mit csinál erre Pista?

3

Hát kirámolja. Aztán a haverjával megpróbálja ellopatni. Közben pár méterrel arrébb valaki cigizik a pesti éjszakában, és figyel. ...

Halálos tragédia a Nürburgringen

Egy néző meghalt, többen megsérültek a VLN széria nyitó futamán a Nürburgringen.


Halálos baleset a 62-es úton

Egy férfi életét vesztette a Szabadegyháza közelében történt közúti közlekedési balesetben.


F1: Fél évszázada nem volt ilyen erős ifjonc

A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen nagyot villantott a Maláj Nagydíj időmérőjén. Apja egyik szeme sír, a másik nevet.


F1: A Williams nem bírja az esőt

Az edzéseken még a harmadik erőnek látszó Williams csúnyán felsült a Maláj Nagydíj időmérőjén. Száraz futamot remélnek.


F1: Mind a 20 autó elrajtolhat

A versenybíróktól kapott felmentés után a Maláj Nagydíjra kvalifikálni nem Manor versenyzői is elrajtolhatnak majd a vasárnapi ...


F1: Hátrasorolás az időmérő után

A Maláj Nagydíj versenybírói a kvalifikáció után kéthelyes rajtbüntetéssel sújtották a lotusos Romain Grosjant.


Kőkemény BMW sportkupé jön

Akár 370 lóerős lehet az M2, a BMW klasszikus vonalvezetésű, kompakt sportkupéja. Soros hathengeres motort kap.


F1: Ricciardo mindent kihozott a Red Bullból

A pozíciók alapján jó időmérője volt a Red Bullnak Malajziában, Daniel Ricciardo a negyedik, Danyiil Kvjat az ötödik helyről ...


3
Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Mit keres a négyhengeres dízel egy luxuskupéban?

Ritka látvány az utakon a CLS. Az előkelő négyajtós egy ideje kapható a taxik dízelmotorjával. Rangon aluli kombináció?


1
Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Újabb durva kátyúk, amiktől idegbajt kapnál

Ezt tényleg nem lehet útnak nevezni, ez valóságos aknamező. A hold felszínén is könnyebb lenne autózni, mint itt.


F1: Räikkönent a Ferrari terve ütötte ki

Kimi Räikkönen balszerencsés volt a Maláj Nagydíj időmérőjén, éppen csak lecsúszott a Q3-ról. Eltaktikázta magát a csapat.


F1: Alonso már a pole-ról álmodozik

Mindkét McLaren kiesett a Q1-ben a Maláj Nagydíj időmérőjén, de Jenson Button és Fernando Alonso is csökkentette a hátrányát. ...