Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:420.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.26. 06:58

Opel Astra Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka Augusztus közepén a tesztautóval igen hosszú útra indultunk. Az adottságok nem tűntek jónak, mert 190 centimmel én voltam a legkisebb a három utazó között, ezért mindenképpen egymás mögé kellett ültetnünk két magas embert, ha elvetjük azt a lehetőséget, hogy senki nem vezet, és hárman ülünk hátul.

Aztán a 2500 kilométer megtétele során azt tapasztaltuk, hogy a két langaléta békében ül egymás mögött, mindketten jól elférnek, holott ez csak egy alsó középkategóriás autó. Hátul a lábtér tágasságát és a fejtér bőségét mindannyian nagyra értékeltük.

Baj volt viszont a rakodási lehetőségek viszonylag korlátozott számával, főleg elöl. A méretes kesztyűtartó nem pótolja a nyitott rekeszeket, a kifelejtett pohártartó helyett végképp nem alkalmas. Hátul is kicsik a térképtartók, az első ülések háttámláján lévő zseb viszont könnyen elnyelte a kint összevásárolt fél tucat autós lapot.

Elegance felszereltséggel a műanyag fabetétek ellenére az Astra utastere, ebben a kategóriában, lenyűgöző minőségi benyomást kelt. Az elegáns formatervre rímel az első osztályú anyagválasztás. A világos ajtóborítás, a szöszösödésre hajlamos üléshuzatokkal olyan előkelő, mintha nem is egy Opelben, főleg nem egy alsó középkategóriás és kedvező árú Opelben ülnénk.

A szőnyeget megfordítva egy matricáról kasmírt olvastunk le anyagaként. Nem sokat értünk a textilekhez, de a kasmír értékes szövet lehet, legalábbis generációnk hőse, Adrian Mole a címkével kifelé hordta kasmírsálját.

Szinte meghatódtunk azon a figyelmességen, hogy az Enjoy szinttől alapáron járó CD 30 rádió megbirkózik MP3 fájlok lejátszásával. Sajnos a konkurenciát ismerve 2004-ben még mindig nagy szó, ha egy fejegység nem ostoba csenddel fogadja az MP3-as lemezeket.

Önmagában a zene kevés lett volna a jó hangulathoz. Az Astra kényelme várakozáson felüli volt. Az első ülések igen kényelmesek, felületük kellően nagy. A vezetőé nagyon jól beállítható a föl-le, ki-be mozgó kormánnyal.

Némi ejnye, bejnye azért kijár az Opelnek, mert az utas oldaláról az ülésdöntést, a külön deréktámaszt és a magasságállítást is kispórolta. Szintén az első utast érinti a lábterét leszűkítő műszerfal.

Hátul jól sikerült az ülés és a támla párnázása, a kettő jó szögben áll egymáshoz képest. A három részre osztott hátsó üléstámla előnye, hogy a középső részt előrehajtva könnyű átnyúlni a csomagtérbe, de a többféle üléslehajtási lehetőségnek más előnye is akadhat az autót évekig használók számára.

Szükségpótkerékkel 350 literes a csomagtartó, ami átlagos a ferdehátú kompakt autók között. 350 liter nyaralni indulva nem sokra elég, egy családnak biztosan kevés. Ősszel bemutatkozik az Astra Caravan, abban nem lesz ilyen gond.

Immár közös nyomócsöves befecskendezés és hengerenként négy szelep tartozik a régóta szolgáló 1,7 literes dízelmotorhoz. A modern befecskendező rendszer kulturálttá teszi a motor járását, egyenletes sebességnél zajai szelídek.

1700-as fordulat alatt newtonméterek reszketeg közössége vonszolja csak az autót, majd gyors szteroidkúra jön, és 1800-2000-es fordulattól előtör az erő. A maximális turbónyomás 1,18 bar.

Vezetés közben nem érezni, hogy a 240 Nm-es nyomaték csak 2300-nál jelenik meg, 2000-től 4500-ig egyenletesen jön az erő. Az inkább rövidre áttételezett, közepesen kapcsolható váltó besegít a motornak.

Autópályán nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Nem a zajszint miatt, állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit, csak gyorsításnál jelentkezik be az adásba. 145-re állított, feláras tempomattal 3000 felett forog a motor ötödikben.

A majdnem szabályos tempó ellenére magyar gázolajból 6,9 liter, osztrák naftából 6,4 liter fogyott a tankból, ami a kiegyensúlyozott, óra szerint 140-150-hez képest túl sok, ráadásul a klíma sem ment állandóan.

Aztán csoda történt, mert a motor szomja országúton, majdnem állandó hegyre fel, hegyről le szakaszokkal, ráadásul több rövid úttal, 5,07 literre esett. A jóval kedvezőtlenebb körülmények miatt ez nagyon kedvező.

Az Alpok Európa talán legcsapadékosabb területe, ezért csöpörgőtől zuhogó esőig sokfajta csapadékkal próbára tettük az automata ablaktörlőt. Valahogy zsigeri ellenszenv alakult ki bennem az esőérzékelők iránt több pocsékul megvalósított rendszert megtapasztalva. A beszállítók az elmúlt években sokat fejleszthettek a technikán, mert az Astrában jórészt kifogástalanul töröltek a lapátok az elektronikus hoppmester utasításai szerint.

Egy hét során számtalan alpesi szerpentint megtámadtunk az Astrával, legnagyobb örömünkre. A sportos és élvezetes vezetéshez nem kell a Sport kivitelt megvenni. A kormány 2,66-ot fordul a két végpont között, a kormányzás közvetlenségén túl pontos is.

Utasaink helyenként elfehéredő ujjakkal markolták a kapaszkodót, de a 205/55 R16-os Bridgestone Turanza gumikkal és az átlagos konstrukciójú, de nagyon jól hangolt futóművel gyorsabb tempót is követelhettek volna.

A fékeknek kemény teszt volt a felfelé döngetés után hegyről lefele is bemutatott gyors kör, de a négy tárcsás rendszer nyomát sem mutatta túlmelegedésnek. Oldalszéllel sem lehet kifogni az autón, egyenesfutása stabil.

A 100 lóerős dízel Astra ötféle felszereltséggel kapható. A tesztelt Elegance modell 4,8 milliós ára nem számít magasnak a konkurensek ajánlatait ismerve, szerényebb extramennyiséggel 4 339 000 forinttól megrendelhető a DTH dízelmotoros Astra Essentia.

Az Elegance néhány apróságban is többet nyújt a többi változatnál, például a hűtött kesztyűtartóban, ahol nem olvadnak formátlanná az édességek. A fényre elsötétedő belső tükör is csak egy részlet, de hasznos részlet. Az Elegance Astrákban a hátsó üléssor felett is van 2 fényforrás.

Hazánkban nem jár érte adókedvezmény, de az Astra teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Az 50 000 kilométerenként, vagy évente egyszer kötelező szerviz a sokat autózóknak kedvez.

A többi tulajnak sem kell a könnyeit felszárítani, a 100 lóerős dízel Astrával mindenképpen jól jártak. Nyugodtan kipróbálhatják az összes konkurenst, nem fognak csalódottan visszaülni saját autójukba.

Cikk nyomtatása

Hozzászólok

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Esetleg egy 12 éves Suzuki Ignis?

Olvasónk japán vagy német autót szeretne 2000-2003 közötti évjáratból. Ford Focusra gondolt, esetleg Suzuki Ignisre. Lebeszéljük ...

87 ezerért egy Astra?

8

Vagy inkább egy jónak mondott BMW 300 ezerért? Tényleg fillérekért árulja a lefoglalt autók egy részét az adóhatóság.

Exkluzív hazai randevú az új Opel Corsával

8

Rendhagyó módon még a világpremier előtt, Magyarországon leplezték le az új Opel Corsa ötödik generációját.

F1: Vettelt az apaság zavarta meg?

A 13-szoros futamgyőztes David Coultharddal a World Series by Renault hungaroringi fordulóján beszélgettünk a boldogságról, Vettelről, ...

Családi program: hamarosan VW-találkozó a Ringen

A VW hazai importőre kirakta az autós újságíróknak a teljes Golf- és Transporter-sort, hogy kicsit megtapasztaljuk a Volkswagen-életérzést ...

Olvasói verdák - Akik valóra váltották álmaikat

4

Amerikai V8 és a ralipályák japán sztárja boxermotorral, valamint a piros Zsiguli tér vissza újra, ezúttal hosszú leírással az ...

Visszatér valaha álmaink Opelje?

3

A legendás német kupé távozása olyan űrt hagyott maga után, amit azóta sem tudott betömni a német autóipar. Igény pedig lenne ...

Kamion előzi a traktort, a kamiont meg egy személyautó

15

A kamionos fékez, a személyautó felborul, súlyos sérüléseket szenved egy család négy tagja. Mire ítéli a bíróság a hibázó édesapát? ...

A közútnál fontosabb a kormánynak a vasút

5

102 oldalas dokumentumban foglalta össze a kormány, hogyan képzeli a magyar közlekedés fejlesztését az elkövetkező 36 évben.

Az orosz gyalogosok nagyon vidám emberek

Mert vannak helyek, ahol bizony annak is örülni kell, ha átengednek az utcán.


Két autót is legyalult a motoros

Lassítás nélkül csapódott a Mercedesbe, ami aztán elsodorta az Audit. A hét legkeményebb balesete.


F1: Durva szmog, esőűzés Szingapúrban

A hétvégi Szingapúri Nagydíjon szinte biztosan nem esik majd, erről gondoskodnak, de a szmog és a hőség így is feladja majd a ...


Így hoz halálközeli helyzetbe egy őrült autós

Az ilyen esetek után kell félreállni, és megvárni, míg elmúlik a remegés. Ez tényleg csak centiken múlott!


Használt autó: amitől rettegnek a vevők

Aki használt dízelt keres, aligha költ szívesen 200-500 ezer forintot javításra. Pedig 150 000 km-től érik a lendkerékcsere.


F1: Alonso rendesen bepipult

Fernando Alonso éles hangon kelt ki a pletykákat terjesztő média, főleg az olasz sajtó ellen. Elege van a jövőjéről szóló spekulációkból. ...


Törött karral motorozni: nem menő

Egérút, tegnap délelőtt 10 óra körül. Eleve érdekes, ha valaki felkötött karral motorra ül, pláne az, ha forgalmas főúton, 70-es ...


Feleannyi idő alatt épül háromszor jobb út

Három magyarországi nagyberuházást fogadott el Brüsszel a közelmúltban, köztük a 62-es út korszerűsítését.


F1: Ecclestone a telemetriát is betiltaná

Ecclestone szerint remek ötlet, hogy a Szingapúri Nagydíjtól tilos a rádión tanácsokat adni a pilótáknak az autó beállításaival ...


Félezer lóerős Peugeot terepes

Nehéz eldönteni, melyik az izgalmasabb: az 500 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc, vagy a márkától eddig soha nem (illetve ...


46 év után találták meg a lopott autót

Minden jó, ha a vége jó: 46 év után, egy Hollandiába tartó konténerből előkerült egy lopott Jaguar.


F1: Hamilton kifut a versenyekből

Lewis Hamilton úgy érzi, az idő már nem az ő oldalán áll a világbajnoki harcban.