Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.26. 06:58

Opel Astra Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka Augusztus közepén a tesztautóval igen hosszú útra indultunk. Az adottságok nem tűntek jónak, mert 190 centimmel én voltam a legkisebb a három utazó között, ezért mindenképpen egymás mögé kellett ültetnünk két magas embert, ha elvetjük azt a lehetőséget, hogy senki nem vezet, és hárman ülünk hátul.

Aztán a 2500 kilométer megtétele során azt tapasztaltuk, hogy a két langaléta békében ül egymás mögött, mindketten jól elférnek, holott ez csak egy alsó középkategóriás autó. Hátul a lábtér tágasságát és a fejtér bőségét mindannyian nagyra értékeltük.

Baj volt viszont a rakodási lehetőségek viszonylag korlátozott számával, főleg elöl. A méretes kesztyűtartó nem pótolja a nyitott rekeszeket, a kifelejtett pohártartó helyett végképp nem alkalmas. Hátul is kicsik a térképtartók, az első ülések háttámláján lévő zseb viszont könnyen elnyelte a kint összevásárolt fél tucat autós lapot.

Elegance felszereltséggel a műanyag fabetétek ellenére az Astra utastere, ebben a kategóriában, lenyűgöző minőségi benyomást kelt. Az elegáns formatervre rímel az első osztályú anyagválasztás. A világos ajtóborítás, a szöszösödésre hajlamos üléshuzatokkal olyan előkelő, mintha nem is egy Opelben, főleg nem egy alsó középkategóriás és kedvező árú Opelben ülnénk.

A szőnyeget megfordítva egy matricáról kasmírt olvastunk le anyagaként. Nem sokat értünk a textilekhez, de a kasmír értékes szövet lehet, legalábbis generációnk hőse, Adrian Mole a címkével kifelé hordta kasmírsálját.

Szinte meghatódtunk azon a figyelmességen, hogy az Enjoy szinttől alapáron járó CD 30 rádió megbirkózik MP3 fájlok lejátszásával. Sajnos a konkurenciát ismerve 2004-ben még mindig nagy szó, ha egy fejegység nem ostoba csenddel fogadja az MP3-as lemezeket.

Önmagában a zene kevés lett volna a jó hangulathoz. Az Astra kényelme várakozáson felüli volt. Az első ülések igen kényelmesek, felületük kellően nagy. A vezetőé nagyon jól beállítható a föl-le, ki-be mozgó kormánnyal.

Némi ejnye, bejnye azért kijár az Opelnek, mert az utas oldaláról az ülésdöntést, a külön deréktámaszt és a magasságállítást is kispórolta. Szintén az első utast érinti a lábterét leszűkítő műszerfal.

Hátul jól sikerült az ülés és a támla párnázása, a kettő jó szögben áll egymáshoz képest. A három részre osztott hátsó üléstámla előnye, hogy a középső részt előrehajtva könnyű átnyúlni a csomagtérbe, de a többféle üléslehajtási lehetőségnek más előnye is akadhat az autót évekig használók számára.

Szükségpótkerékkel 350 literes a csomagtartó, ami átlagos a ferdehátú kompakt autók között. 350 liter nyaralni indulva nem sokra elég, egy családnak biztosan kevés. Ősszel bemutatkozik az Astra Caravan, abban nem lesz ilyen gond.

Immár közös nyomócsöves befecskendezés és hengerenként négy szelep tartozik a régóta szolgáló 1,7 literes dízelmotorhoz. A modern befecskendező rendszer kulturálttá teszi a motor járását, egyenletes sebességnél zajai szelídek.

1700-as fordulat alatt newtonméterek reszketeg közössége vonszolja csak az autót, majd gyors szteroidkúra jön, és 1800-2000-es fordulattól előtör az erő. A maximális turbónyomás 1,18 bar.

Vezetés közben nem érezni, hogy a 240 Nm-es nyomaték csak 2300-nál jelenik meg, 2000-től 4500-ig egyenletesen jön az erő. Az inkább rövidre áttételezett, közepesen kapcsolható váltó besegít a motornak.

Autópályán nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Nem a zajszint miatt, állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit, csak gyorsításnál jelentkezik be az adásba. 145-re állított, feláras tempomattal 3000 felett forog a motor ötödikben.

A majdnem szabályos tempó ellenére magyar gázolajból 6,9 liter, osztrák naftából 6,4 liter fogyott a tankból, ami a kiegyensúlyozott, óra szerint 140-150-hez képest túl sok, ráadásul a klíma sem ment állandóan.

Aztán csoda történt, mert a motor szomja országúton, majdnem állandó hegyre fel, hegyről le szakaszokkal, ráadásul több rövid úttal, 5,07 literre esett. A jóval kedvezőtlenebb körülmények miatt ez nagyon kedvező.

Az Alpok Európa talán legcsapadékosabb területe, ezért csöpörgőtől zuhogó esőig sokfajta csapadékkal próbára tettük az automata ablaktörlőt. Valahogy zsigeri ellenszenv alakult ki bennem az esőérzékelők iránt több pocsékul megvalósított rendszert megtapasztalva. A beszállítók az elmúlt években sokat fejleszthettek a technikán, mert az Astrában jórészt kifogástalanul töröltek a lapátok az elektronikus hoppmester utasításai szerint.

Egy hét során számtalan alpesi szerpentint megtámadtunk az Astrával, legnagyobb örömünkre. A sportos és élvezetes vezetéshez nem kell a Sport kivitelt megvenni. A kormány 2,66-ot fordul a két végpont között, a kormányzás közvetlenségén túl pontos is.

Utasaink helyenként elfehéredő ujjakkal markolták a kapaszkodót, de a 205/55 R16-os Bridgestone Turanza gumikkal és az átlagos konstrukciójú, de nagyon jól hangolt futóművel gyorsabb tempót is követelhettek volna.

A fékeknek kemény teszt volt a felfelé döngetés után hegyről lefele is bemutatott gyors kör, de a négy tárcsás rendszer nyomát sem mutatta túlmelegedésnek. Oldalszéllel sem lehet kifogni az autón, egyenesfutása stabil.

A 100 lóerős dízel Astra ötféle felszereltséggel kapható. A tesztelt Elegance modell 4,8 milliós ára nem számít magasnak a konkurensek ajánlatait ismerve, szerényebb extramennyiséggel 4 339 000 forinttól megrendelhető a DTH dízelmotoros Astra Essentia.

Az Elegance néhány apróságban is többet nyújt a többi változatnál, például a hűtött kesztyűtartóban, ahol nem olvadnak formátlanná az édességek. A fényre elsötétedő belső tükör is csak egy részlet, de hasznos részlet. Az Elegance Astrákban a hátsó üléssor felett is van 2 fényforrás.

Hazánkban nem jár érte adókedvezmény, de az Astra teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Az 50 000 kilométerenként, vagy évente egyszer kötelező szerviz a sokat autózóknak kedvez.

A többi tulajnak sem kell a könnyeit felszárítani, a 100 lóerős dízel Astrával mindenképpen jól jártak. Nyugodtan kipróbálhatják az összes konkurenst, nem fognak csalódottan visszaülni saját autójukba.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Szavazzon kedvenc autójára és nyerjen!

A jelenleg kapható autók közül Ön melyik mellett döntene legszívesebben? Szavazzon online játékunkban, és nyerjen újságelőfizetést. ...

Hamilton háta mögött birkózhat Alonso és Vettel

A Ferrari lesz előrébb jövőre, vagy a McLaren-Honda? Ki lehet 2015 meglepetéspilótája? Interjú Wéber Gábor F1-guruval.

Felrobbanhat egy benzinkút?

3

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.

Milyen autót vegyen Alonso?

1

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

20

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

1

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...

Vége a defektnek

1

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

9

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...

F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...

Belső információk az új BMW 7-esről

Most először sikerült lencsevégre kapni a BMW új generációs zászlóshajójának a műszerfalát. Jelentős változások lesznek.


Milliárdos autóipari fejlesztés Komáromban

Magyarországon építi fel a dél-koreai Woory Industrial tizedik üzemét, Komáromban autóelektronikai alkatrészeket gyártanak majd. ...


Razziáznak a rendőrök Budapesten

Három kerületre kiterjedő fokozott ellenőrzést rendelt el Budapest rendőrfőkapitánya: az ellenőrzés a IV., a XIII. és a XV. kerületben ...


Nem várt irányt vesz a Renault sportmodellek fejlesztése

Brit lapértesülések szerint a távoli jövőben benzin-elektromos hajtáslánccal gyártaná Renaultsport modelleit a francia márka.


Havazás és ónos eső nehezíti a közlekedést

Vezessen mindenki óvatosan, mert az országban a téli csapadékok miatt sokfelé síkosak az utak. Debrecenben hó, Miskolc környékén ...


Célegyenesben az Audi győri ökoprojektje

Egy évvel a bejelentés után elkezdte felépíteni geotermikus hőenergia telepét az Audi szerződött beszállítója. A gyár hőszükségletének ...


Megnyerheti a nőket az új magyar terepjáró

Exkluzív bemutatón vezethettük a még prototípusgyártásból származó Suzuki Vitarát. Az esztergomi SUV majdnem olyan jó, amilyen ...


Ford Petrányi. 1992 óta a piacon. (X)

Családi vállalkozásként jól tudjuk, hogy milyen egy vállalkozás élete, mennyi mindennel kell foglalkozni, s az idővel milyen ...


Így buliznak a kínai milliomosok Amerikában

Vagyis a milliomosok huszonéves csemetéi, akinek olyan természetes a krómozott Lamborghini, mint nekünk mondjuk a Suzuki


1
Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez nem bringás önérzet, ez nagybetűs bunkóság

Ez az a fajta bringás önérzet, ami miatt csak éleződik a konfliktus autós és kerékpáros között.


Autóevő oroszlánra bukkantunk

Ha szafariparkba indulsz, inkább hagyd otthon a kedvenc sportkocsidat, mert még véletlenül megrágja egy játékos kedvű oroszlán.


F1: Minden pilóta összeállt egy képre

"És a végén mindenki összeáll egy képpé, vakuk vívnak közvetíti a TV."