Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.26. 06:58

Opel Astra Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka Augusztus közepén a tesztautóval igen hosszú útra indultunk. Az adottságok nem tűntek jónak, mert 190 centimmel én voltam a legkisebb a három utazó között, ezért mindenképpen egymás mögé kellett ültetnünk két magas embert, ha elvetjük azt a lehetőséget, hogy senki nem vezet, és hárman ülünk hátul.

Aztán a 2500 kilométer megtétele során azt tapasztaltuk, hogy a két langaléta békében ül egymás mögött, mindketten jól elférnek, holott ez csak egy alsó középkategóriás autó. Hátul a lábtér tágasságát és a fejtér bőségét mindannyian nagyra értékeltük.

Baj volt viszont a rakodási lehetőségek viszonylag korlátozott számával, főleg elöl. A méretes kesztyűtartó nem pótolja a nyitott rekeszeket, a kifelejtett pohártartó helyett végképp nem alkalmas. Hátul is kicsik a térképtartók, az első ülések háttámláján lévő zseb viszont könnyen elnyelte a kint összevásárolt fél tucat autós lapot.

Elegance felszereltséggel a műanyag fabetétek ellenére az Astra utastere, ebben a kategóriában, lenyűgöző minőségi benyomást kelt. Az elegáns formatervre rímel az első osztályú anyagválasztás. A világos ajtóborítás, a szöszösödésre hajlamos üléshuzatokkal olyan előkelő, mintha nem is egy Opelben, főleg nem egy alsó középkategóriás és kedvező árú Opelben ülnénk.

A szőnyeget megfordítva egy matricáról kasmírt olvastunk le anyagaként. Nem sokat értünk a textilekhez, de a kasmír értékes szövet lehet, legalábbis generációnk hőse, Adrian Mole a címkével kifelé hordta kasmírsálját.

Szinte meghatódtunk azon a figyelmességen, hogy az Enjoy szinttől alapáron járó CD 30 rádió megbirkózik MP3 fájlok lejátszásával. Sajnos a konkurenciát ismerve 2004-ben még mindig nagy szó, ha egy fejegység nem ostoba csenddel fogadja az MP3-as lemezeket.

Önmagában a zene kevés lett volna a jó hangulathoz. Az Astra kényelme várakozáson felüli volt. Az első ülések igen kényelmesek, felületük kellően nagy. A vezetőé nagyon jól beállítható a föl-le, ki-be mozgó kormánnyal.

Némi ejnye, bejnye azért kijár az Opelnek, mert az utas oldaláról az ülésdöntést, a külön deréktámaszt és a magasságállítást is kispórolta. Szintén az első utast érinti a lábterét leszűkítő műszerfal.

Hátul jól sikerült az ülés és a támla párnázása, a kettő jó szögben áll egymáshoz képest. A három részre osztott hátsó üléstámla előnye, hogy a középső részt előrehajtva könnyű átnyúlni a csomagtérbe, de a többféle üléslehajtási lehetőségnek más előnye is akadhat az autót évekig használók számára.

Szükségpótkerékkel 350 literes a csomagtartó, ami átlagos a ferdehátú kompakt autók között. 350 liter nyaralni indulva nem sokra elég, egy családnak biztosan kevés. Ősszel bemutatkozik az Astra Caravan, abban nem lesz ilyen gond.

Immár közös nyomócsöves befecskendezés és hengerenként négy szelep tartozik a régóta szolgáló 1,7 literes dízelmotorhoz. A modern befecskendező rendszer kulturálttá teszi a motor járását, egyenletes sebességnél zajai szelídek.

1700-as fordulat alatt newtonméterek reszketeg közössége vonszolja csak az autót, majd gyors szteroidkúra jön, és 1800-2000-es fordulattól előtör az erő. A maximális turbónyomás 1,18 bar.

Vezetés közben nem érezni, hogy a 240 Nm-es nyomaték csak 2300-nál jelenik meg, 2000-től 4500-ig egyenletesen jön az erő. Az inkább rövidre áttételezett, közepesen kapcsolható váltó besegít a motornak.

Autópályán nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Nem a zajszint miatt, állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit, csak gyorsításnál jelentkezik be az adásba. 145-re állított, feláras tempomattal 3000 felett forog a motor ötödikben.

A majdnem szabályos tempó ellenére magyar gázolajból 6,9 liter, osztrák naftából 6,4 liter fogyott a tankból, ami a kiegyensúlyozott, óra szerint 140-150-hez képest túl sok, ráadásul a klíma sem ment állandóan.

Aztán csoda történt, mert a motor szomja országúton, majdnem állandó hegyre fel, hegyről le szakaszokkal, ráadásul több rövid úttal, 5,07 literre esett. A jóval kedvezőtlenebb körülmények miatt ez nagyon kedvező.

Az Alpok Európa talán legcsapadékosabb területe, ezért csöpörgőtől zuhogó esőig sokfajta csapadékkal próbára tettük az automata ablaktörlőt. Valahogy zsigeri ellenszenv alakult ki bennem az esőérzékelők iránt több pocsékul megvalósított rendszert megtapasztalva. A beszállítók az elmúlt években sokat fejleszthettek a technikán, mert az Astrában jórészt kifogástalanul töröltek a lapátok az elektronikus hoppmester utasításai szerint.

Egy hét során számtalan alpesi szerpentint megtámadtunk az Astrával, legnagyobb örömünkre. A sportos és élvezetes vezetéshez nem kell a Sport kivitelt megvenni. A kormány 2,66-ot fordul a két végpont között, a kormányzás közvetlenségén túl pontos is.

Utasaink helyenként elfehéredő ujjakkal markolták a kapaszkodót, de a 205/55 R16-os Bridgestone Turanza gumikkal és az átlagos konstrukciójú, de nagyon jól hangolt futóművel gyorsabb tempót is követelhettek volna.

A fékeknek kemény teszt volt a felfelé döngetés után hegyről lefele is bemutatott gyors kör, de a négy tárcsás rendszer nyomát sem mutatta túlmelegedésnek. Oldalszéllel sem lehet kifogni az autón, egyenesfutása stabil.

A 100 lóerős dízel Astra ötféle felszereltséggel kapható. A tesztelt Elegance modell 4,8 milliós ára nem számít magasnak a konkurensek ajánlatait ismerve, szerényebb extramennyiséggel 4 339 000 forinttól megrendelhető a DTH dízelmotoros Astra Essentia.

Az Elegance néhány apróságban is többet nyújt a többi változatnál, például a hűtött kesztyűtartóban, ahol nem olvadnak formátlanná az édességek. A fényre elsötétedő belső tükör is csak egy részlet, de hasznos részlet. Az Elegance Astrákban a hátsó üléssor felett is van 2 fényforrás.

Hazánkban nem jár érte adókedvezmény, de az Astra teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Az 50 000 kilométerenként, vagy évente egyszer kötelező szerviz a sokat autózóknak kedvez.

A többi tulajnak sem kell a könnyeit felszárítani, a 100 lóerős dízel Astrával mindenképpen jól jártak. Nyugodtan kipróbálhatják az összes konkurenst, nem fognak csalódottan visszaülni saját autójukba.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Olvasói autók - Hedonista kabriótól az okosított dízelig

3

Az olvasói verdák köre minden alkalommal karakteres autókkal bővül, ma egy Ford Sierra, egy Volkswagen Golf, valamint egy BMW ...

Távirányítós busszal a világ minden tájára

1

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

4

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...

Luxusautóval Azerbajdzsánba

4

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

4

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.

Túléltük Albániát

1

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata

Így vernek át egy gyanútlan autóst!

9

Ön lehet a következő áldozat, ha nem figyel. A most következő történet nem mese, és még javában íródik.

Volvo XC90 - Kultúrdzsip, újratöltve

Lámpája az ősi germán viharistent, utastere a skandináv otthonokat, biztonsági felszereltsége a jövőt idézi. Sokat kellett rá ...

F1: Hamilton győzött, bajnok a Mercedes

Sima körmeneten győzött Lewis Hamilton az első Orosz Nagydíjat, Nico Rosberg alaposan kitolt magával, de a 2. lett. Valtteri ...

F1: Barrichello nem bírt magával, kirúgták

A TV Globo brazil tévécsatorna felbontotta Rubens Barrichello szerződését, az egykori F1-es pilóta már az Amerikai Nagydíjon ...


Mossák az Árpád hidat, dugók lehetnek

Takarítják az Árpád hidat a hétvégén, emiatt szombaton és vasárnap is részleges sávlezárásra kell számítani.


Betonkeverőt nyelt el a föld

Nyugodt őszi délután, a forgalom átlagos, de egyszer csak megnyílik a föld előtted, a betonkeverő pedig eltűnik a lyukban.


Ettől Van Damme is lemegy hídba

Olyan dolgokra képes a Volvo csuklós dömpere, amelyektől még Van Damme-nak is leesik az álla.


F1: Négy autó hiányozhat az Amerikai Nagydíjról

A Caterham haláltusája közben a Marussia is az összeomlás szélén egyensúlyoz, azonnali tőkeinjekció nélkül már nem mennek Austinba. ...


Nyers külső, finom erő

Ellentmondásos optikai kiegészítőkkel és tisztességes teljesítménynöveléssel gazdagította a Mercedes városi szabadidőjárművét ...


F1: Nagy név tér vissza a McLarenhez?

Újabb lendületet kapott a pletyka, miszerint Gerhard Berger hamarosan a McLarenhez igazol. Az eddigi állását otthagyta az osztrák. ...


Egy SUV mind felett?

Nyújtott tengelytávjával és sportautóból átemelt motorjával a Range Rover újdonsága egyszerre tipor a luxuslimuzinok és a sportterepjárók ...


Falra parkolt az audis, ezt senki nem csinálja utána!

Ahhoz, hogy ezt a mutatványt meg tudjuk csinálni, nem kis külső segítségre van szükség. Helytakarékos megoldás, az egyszer biztos. ...


Kigyulladt egy busz az M7-esen

Kigyulladt egy autóbusz az M7-es autópályán péntek reggel Siófok és Zamárdi között a Nagykanizsa felé vezető oldalon, az utasok ...


Alibi csak rajta a rendszám

Újabb oda nem illő teremtménnyel gyarapodott a közútra vihető járművek sora. Az olasz manufaktúra terméke nem bevásárlásra termett. ...


3
Felnőtt az új Corsa

Felnőtt az új Corsa

Új motorokkal, komoly vezetői asszisztensekkel, jobb minőségben érkezik az ötödik generációs Corsa. Kipróbáltuk.