Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:341.0 Ft
Dízel:341.0 Ft

Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka

Szerző: levél küldés
Dátum: 2004.08.26. 06:58
Az Opel sokáig elég ványadt dízelválasztékot tudott csak felmutatni. Az új Astrában már ezt a tételt is kipipálhatjuk jól megfelelttel.

Opel  Teszt: Opel Astra 1.7 CDTI Elegance - Mestermunka Augusztus közepén a tesztautóval igen hosszú útra indultunk. Az adottságok nem tűntek jónak, mert 190 centimmel én voltam a legkisebb a három utazó között, ezért mindenképpen egymás mögé kellett ültetnünk két magas embert, ha elvetjük azt a lehetőséget, hogy senki nem vezet, és hárman ülünk hátul.

Aztán a 2500 kilométer megtétele során azt tapasztaltuk, hogy a két langaléta békében ül egymás mögött, mindketten jól elférnek, holott ez csak egy alsó középkategóriás autó. Hátul a lábtér tágasságát és a fejtér bőségét mindannyian nagyra értékeltük.

Baj volt viszont a rakodási lehetőségek viszonylag korlátozott számával, főleg elöl. A méretes kesztyűtartó nem pótolja a nyitott rekeszeket, a kifelejtett pohártartó helyett végképp nem alkalmas. Hátul is kicsik a térképtartók, az első ülések háttámláján lévő zseb viszont könnyen elnyelte a kint összevásárolt fél tucat autós lapot.

Elegance felszereltséggel a műanyag fabetétek ellenére az Astra utastere, ebben a kategóriában, lenyűgöző minőségi benyomást kelt. Az elegáns formatervre rímel az első osztályú anyagválasztás. A világos ajtóborítás, a szöszösödésre hajlamos üléshuzatokkal olyan előkelő, mintha nem is egy Opelben, főleg nem egy alsó középkategóriás és kedvező árú Opelben ülnénk.

A szőnyeget megfordítva egy matricáról kasmírt olvastunk le anyagaként. Nem sokat értünk a textilekhez, de a kasmír értékes szövet lehet, legalábbis generációnk hőse, Adrian Mole a címkével kifelé hordta kasmírsálját.

Szinte meghatódtunk azon a figyelmességen, hogy az Enjoy szinttől alapáron járó CD 30 rádió megbirkózik MP3 fájlok lejátszásával. Sajnos a konkurenciát ismerve 2004-ben még mindig nagy szó, ha egy fejegység nem ostoba csenddel fogadja az MP3-as lemezeket.

Önmagában a zene kevés lett volna a jó hangulathoz. Az Astra kényelme várakozáson felüli volt. Az első ülések igen kényelmesek, felületük kellően nagy. A vezetőé nagyon jól beállítható a föl-le, ki-be mozgó kormánnyal.

Némi ejnye, bejnye azért kijár az Opelnek, mert az utas oldaláról az ülésdöntést, a külön deréktámaszt és a magasságállítást is kispórolta. Szintén az első utast érinti a lábterét leszűkítő műszerfal.

Hátul jól sikerült az ülés és a támla párnázása, a kettő jó szögben áll egymáshoz képest. A három részre osztott hátsó üléstámla előnye, hogy a középső részt előrehajtva könnyű átnyúlni a csomagtérbe, de a többféle üléslehajtási lehetőségnek más előnye is akadhat az autót évekig használók számára.

Szükségpótkerékkel 350 literes a csomagtartó, ami átlagos a ferdehátú kompakt autók között. 350 liter nyaralni indulva nem sokra elég, egy családnak biztosan kevés. Ősszel bemutatkozik az Astra Caravan, abban nem lesz ilyen gond.

Immár közös nyomócsöves befecskendezés és hengerenként négy szelep tartozik a régóta szolgáló 1,7 literes dízelmotorhoz. A modern befecskendező rendszer kulturálttá teszi a motor járását, egyenletes sebességnél zajai szelídek.

1700-as fordulat alatt newtonméterek reszketeg közössége vonszolja csak az autót, majd gyors szteroidkúra jön, és 1800-2000-es fordulattól előtör az erő. A maximális turbónyomás 1,18 bar.

Vezetés közben nem érezni, hogy a 240 Nm-es nyomaték csak 2300-nál jelenik meg, 2000-től 4500-ig egyenletesen jön az erő. Az inkább rövidre áttételezett, közepesen kapcsolható váltó besegít a motornak.

Autópályán nagyon hiányzott a hatodik fokozat. Nem a zajszint miatt, állandó sebességnél a motorból alig hallani valamit, csak gyorsításnál jelentkezik be az adásba. 145-re állított, feláras tempomattal 3000 felett forog a motor ötödikben.

A majdnem szabályos tempó ellenére magyar gázolajból 6,9 liter, osztrák naftából 6,4 liter fogyott a tankból, ami a kiegyensúlyozott, óra szerint 140-150-hez képest túl sok, ráadásul a klíma sem ment állandóan.

Aztán csoda történt, mert a motor szomja országúton, majdnem állandó hegyre fel, hegyről le szakaszokkal, ráadásul több rövid úttal, 5,07 literre esett. A jóval kedvezőtlenebb körülmények miatt ez nagyon kedvező.

Az Alpok Európa talán legcsapadékosabb területe, ezért csöpörgőtől zuhogó esőig sokfajta csapadékkal próbára tettük az automata ablaktörlőt. Valahogy zsigeri ellenszenv alakult ki bennem az esőérzékelők iránt több pocsékul megvalósított rendszert megtapasztalva. A beszállítók az elmúlt években sokat fejleszthettek a technikán, mert az Astrában jórészt kifogástalanul töröltek a lapátok az elektronikus hoppmester utasításai szerint.

Egy hét során számtalan alpesi szerpentint megtámadtunk az Astrával, legnagyobb örömünkre. A sportos és élvezetes vezetéshez nem kell a Sport kivitelt megvenni. A kormány 2,66-ot fordul a két végpont között, a kormányzás közvetlenségén túl pontos is.

Utasaink helyenként elfehéredő ujjakkal markolták a kapaszkodót, de a 205/55 R16-os Bridgestone Turanza gumikkal és az átlagos konstrukciójú, de nagyon jól hangolt futóművel gyorsabb tempót is követelhettek volna.

A fékeknek kemény teszt volt a felfelé döngetés után hegyről lefele is bemutatott gyors kör, de a négy tárcsás rendszer nyomát sem mutatta túlmelegedésnek. Oldalszéllel sem lehet kifogni az autón, egyenesfutása stabil.

A 100 lóerős dízel Astra ötféle felszereltséggel kapható. A tesztelt Elegance modell 4,8 milliós ára nem számít magasnak a konkurensek ajánlatait ismerve, szerényebb extramennyiséggel 4 339 000 forinttól megrendelhető a DTH dízelmotoros Astra Essentia.

Az Elegance néhány apróságban is többet nyújt a többi változatnál, például a hűtött kesztyűtartóban, ahol nem olvadnak formátlanná az édességek. A fényre elsötétedő belső tükör is csak egy részlet, de hasznos részlet. Az Elegance Astrákban a hátsó üléssor felett is van 2 fényforrás.

Hazánkban nem jár érte adókedvezmény, de az Astra teljesíti a jövőre életbe lépő Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Az 50 000 kilométerenként, vagy évente egyszer kötelező szerviz a sokat autózóknak kedvez.

A többi tulajnak sem kell a könnyeit felszárítani, a 100 lóerős dízel Astrával mindenképpen jól jártak. Nyugodtan kipróbálhatják az összes konkurenst, nem fognak csalódottan visszaülni saját autójukba.

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Minden, amit a hétvégi kamion-Eb-ről tudnod kell

Negyed század után újra visszatér a Hungaroringre a Kamion Eb. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat, hogy ne pislogj, mint ...

Emelkednek a sebességhatárok

15

Gyorsabban mehetünk több sztrádán és autóúton. Jön a fapados autópálya!

Vad- és kutyaveszély az autópályán

4

Vadkerítés fut végig a sztrádák mellett, fizetünk, hogy 130-cal mehessünk és mégis az arcunkba tolja az autópálya-kezelő: Vadveszély! ...

Egy nőt nem illik letaszítani a dobogóról

Hőség, hosszú combú lányok és sima Kiss Norbi rajt-cél győzelem. A helyszínről követtük végig a Kamion Európa-bajnokág cseh futamának ...

Börtönbe küldik a figyelmetlen nyugdíjast

8

2,5 millió balesetmentes kilométer után hogyan hibázhat valaki ekkorát?

Jó választás 600 ezerért, alacsony fogyasztással?

Olvasónk a tipikus átlagautót keresi. Árban a 600-700 ezres sávban, minél alacsonyabb fogyasztással, fenntartási költséggel. ...

"Volt bennem félelem"

1

Hogyan lett kamionversenyző Michelisz Norbert és Wéber Gábor egykori legyőzője? Majd hogyan lett 3 év alatt Európa legjobbja?

Jobb, ha mindenki elfelejti az autót a jövő hétre

5

Vajon mekkora lesz a közlekedési káosz szeptember elsején, amikor a széttúrt Budapestre rászabadul a reggeli-esti, iskolásokat ...

Nem rombolták le a kamionok a Hungaroringet

1987-ben a kamionversenyzés a hungaroringi futammal törte át a vasfüggönyt. A szalámi-paprika-egri bikavér kombó ezúttal is bevált. ...

F1: A Red Bullnál házal a Ferrari?

A Mercedes kivárását kihasználva a Ferrari igyekszik rábeszélni a Red Bullt, hogy tőlük szerezzék be az erőforrásaikat.


Ha ilyen csúf trutymót köp a VW dízel, ott gond van

Használt autó vásárlási tanács: ha a kiszemelt gép kipufogójából ilyen matéria távozik, ne vedd meg.


Azt mondják, nincs ennél benzinszagúbb videó ma

Mentsd el jól ezt a rövid, filmművészeti alkotást. Mert érdemes. Porsche csapatás, mesterien vágva, csak a motorhang lehetne ...


Íme, a legférfiasabb elektromos jármű (kár, hogy semmi értelme)

Környezetbarát és macho: ez kellene hogy legyen a világ legvonzóbb járgánya. Sajnos túl tökéletes, és így értelmét veszti.


Sine Cycles elektromos chopper

Környezetbarát és macho: ez kellene hogy legyen a világ legvonzóbb járgánya. Sajnos túl tökéletes, és így értelmét veszti.


F1: Vettel végre megúszhatja huhogás nélkül

Sebastian Vettel nem számít arra, hogy az olasz szurkolók kifütyülik Monzában, végre a megfelelő autóban ül.


Valóságos szörnyeteget készítettek az oroszok

Egy GAZ-66 típusú teherautóból készült az orosz Mega Cruiser, ami legalább kétszer akkora, mint a Toyota Land Cruiser, és az ...


1
Harsányan vidám bulimobil a Citroëntől

Harsányan vidám bulimobil a Citroëntől

A legendás Méhari szellemi örököseként lép színre a bohókás Cactus kabrió változata. Bárcsak gyártanák!


1
Elveszik az iráni nők autóját, ha nincs fejkendőjük

Elveszik az iráni nők autóját, ha nincs fejkendőjük

A jövőben elkobozhatja a rendőrség Iránban azt az autót, amelyben fejkendőt nem vagy nem megfelelően viselő nő ül.


Új konnektoros hibridek a BMW-től

Tovább bővíti plug-in kínálatát a BMW. Ezúttal a kulcsfontosságú 3-a széria és az új vevőkört célzó 2-es Active Tourer kapott ...


2
Egy autót egy házért

Egy autót egy házért

Olyan esett meg velünk a BMW 5-ös megszorongatására született új Jaguar XF próbaútján, mint eddig soha. Komoly felajánlást kaptunk. ...


Halálos baleset, rendőri irányítás az M5-ösön

Rendőri irányítás mellett halad forgalom az M5-ös autópályán egy baleset után.