Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:418.0 Ft
Dízel:423.0 Ft

A legerősebb gyári Opel

Teszt: Opel Insignia OPC

Szerző: levél küldés
Fotók: Földes Attila,
Dátum: 2010.01.15. 07:55
Borzongató

Első élményem az Insignia OPC-vel: jóleső hátborzongás. Hidegen indítva a motor pár másodpercig 1500 körüli fordulatszámon dorombol, csak utána áll be az ezer alatti normál alapjárat. Ez a pár másodperc pedig úgy húszméteres körzetben erőteljes masszázs a gerincvelőnek. És ez még csak a kezdet.

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
A kormánykarima alsó része átfoghatatlan

A folytatás már korántsem ilyen vidám. Pont a még többé-kevésbé legális országúti tempónál, 90-100 körül, hatodikban a motor infrahangon hörög, 100-nál pont elnyomva a rádiót, beszélgetést. 150 felett már megint csendesebb, mint az átlag, de ugye az ilyesmi itthon teljességgel helytelen.

Pedig ezzel a kocsival nagyon nehéz nyílt úton ennél lassabban menni. A motor szívesen pörög (bár kicsit lassan, fel is, le is, az a fránya környezetvédelem), a futómű nagyon stabil. A tizennyolc mázsás behemót olyan könnyedén veszi a kanyarokat a hétköznapibb autókkal megszokott tempó másfélszeresével, hogy az emberbe belefagy a vér, ha véletlenül a sebességmérőre pillant.

Ami 300-ig van skálázva és hiányzik róla a 130. Előbbi a gyári tiltás kiiktatásával és némi további tuninggal nyilván könnyen megfutható, utóbbi tartását egy piros nyilacska hivatott segíteni. Fura. De a többi Insignia is ilyen.

Erős, ha nem is a legerősebb

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
2,8 liter meg egy ordas nagy turbó

A gyártó úgy vezette fel a kocsit, hogy ez minden idők legerősebb Opel szériamodellje. A 325 lóerő tényleg sok, de az állítás csak akkor igaz, ha az első generációs Omega hírhedett vadállat-változatát, a Lotus-szal tuningoltatott, 300 km/h sebességre is képes szörnyeteget nem tekintjük gyári Opelnek.

Akár erősebb és gyorsabb volt, akár nem, egy biztos: a Lotus Omega közel nem volt ilyen kulturált. A sok őrző-védő elektronika, az egycentis ültetés, a változó karakterisztikájú futómű és persze az állandó, Haldex-rendszerű összkerékhajtás (lásd még: Saab X-modellek) már-már bolondbiztossá teszi a kocsit, még akkor is, amikor a fordulatszámmérő már erősen közelít a piros mező felé.

Tekintsünk el a lóerőktől

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Jókora limuzin sportautónak álcázva

A küllemével nincs baj: az égőpiros szín és az extraként választható, de teljesen indokolt gyönyörű húszcollos szekérkerekek jól mennek a gömbölydeden agresszív formához. Először kicsit idegen az egész, aztán minél többet nézegetem, annál jobban tetszik. Elsőre belül is.

A Recaro székeket hiba volna csak úgy lesportülésezni. Milyen sportülés már az, ami elektromosan állítható, deréktámaszos, fűthető és - kényelmes? A kormány ellenben nagy hiba. Túl nagy az átmérője, zavaróan vastag a karimája alul. Nem áll kézbe, nem áll kézre. Kár érte.

Mijaza OPC?
Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Opel Performance Center

Az OPC az Opel Performance Center, az Opel gyári, Rüsselsheimben működő tuningműhelyének rövidítése. '97-ben alapították az intézményt, ezidáig nyolc szériamodell (G és H Astra, A és B Zafira, C Vectra, D Corsa és Meriva, no meg az Insignia) és négy koncepcióautó került ki a buherátorok kezei közül.

Ahogy az Opel alapmodelljeinek, az OPC-knek is megvan a konkurenciája más tömeggyártóknál. A Fordtól az ST-k, a Seattól az FR-ek,  Renault-tól a Sport modellek, például.

Az Insigna új modell, ez a piros egy fullos tesztautó, mégis: az OPC csak egyzónás klímát kapott. Nem is értem. Ahogy azt se, hogy választhatott a zsűri Év Autójának tavaly egy olyan középkategóriás szedánt, amiben hátul a fejem beleér a plafonba.

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Csak a fejem nem fér el

A motoros kéziféktől majdnem megütött a guta - majdnem-sportkocsiba ilyet? De aztán kicsit utánaolvastam, és kiderült: ez feláras extra. Nem muszáj kérni, szerencsére. Viszont miért nincs egy ilyen (mindjárt mondom, milyen) drága kocsiban kulcsnélküli nyitás, indítás?

Azért összességében több a kellemes kis apróság, mint a zavaró. A menü logikus és jól lefordították magyarra. A rettentő V6 és hű turbója teleszkóppal kitámasztott gépháztető alatt lakik. A csomagtérfedél a kulcs gombjának megnyomására elegánsan felpattan és teljesen kinyílik, tiszta Amerika.

Sötétben okos

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Kanyarba is bevilágít, a reflektor is automata

Az Insignia OPC számomra egyik legkellemesebb tulajdonsága, hogy teljesen meg lehet feledkezni a villanykapcsolókról. Az autót felszerelték szép kis LED-es nappali menetjelző fénnyel, sötétedés-érzékelővel és automata távfény-kapcsolóval is - ilyet eddig korábban csak az új 7-es BMW-ben próbáltam, és ott is nagyon tetszett.

Magyarul: ha megvásárláskor a bal térdnél lévő forgókapcsolót AUTO állásba tekerjük, soha többet nem kell fel- vagy lekapcsolni semmilyen lámpát. Nappal világít a DRL (Daytime Running Light, a menetjelző fény hárombetűs megfelelője), alkonyatkor bekapcsol a tompított, éjjel pedig a reflektor, amit a számítógép egy remekül hangolt szenzor jelei alapján le-lekapcsol majd, ha jönnek szembe, vagy közvilágítással megszórt útra, vagyis lakott területre érkezünk. A rendszer hibátlanul működik, sosem villantottak rám éjszakai autózáskor, viszont mindig láttam mindent, amit kellett.

Kátyúra vigyázni, drága benzint tankolni!

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Ekkora, látják?

Amikor megkaptam a tesztautót, András, a General Motors hazai PR-ese nem tartott baleset- és vagyonvédelmi oktatást a hatalmas teljesítmény, a drága karosszériaelemek, a csúszós út és az újságírói felelősség tárgykörében. Csupán két dologra tartotta fontosnak felhívni a figyelmemet.

Egyrészt a hatalmas felniken feszülő vékony gumihártya a kátyúk éles peremén könnyen kilyukad; a flottából eddig már két huszas és egy tizenkilences gumi ment a kukába a télen. Minimum 200 (Falken), de akár 400 ezer forint (Pirelli PZero) egy körbegumizás. Másrészt ne zavarjam el reflexszerűen a vépávör, evóneó, karréraszáz jelszavakat skandáló kutast, mert a turbómotor sajnos százas benzinnel boldog, a 95-östől durrog.

De azért mégsem kellett 350 forintos csudabenzint tankolnom, van ugyanis még egy-két kút, ahol árulnak 98-ast. Az Insignia OPC-nek pedig ez is elég. Elég is, és elég sok is kell belőle.

Etetni kell a lovakat

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Gyári adatok szerint 16,6 liter városban százon

Az Opel gyárilag 16,6 literben adja meg a kocsi benzinigényét száz városi kilométerre, ami katalógusadatnak elég derék. A teszt első szakaszán, többnyire kulturáltan hajtva, a 325-ből a felét se nagyon használva, főként tempós országúti használatban az Opel 460 kilométerre 61,92 liter benzint majszolt el. Ez 13,46 literes átlagfogyasztást, tehát száz kilométerre mintegy 4350 forintot jelent. Uhh. És ehhez volt pofája 11,9 litert hazudni a fedélzeti számítógépnek.

A teszt második szakaszán pedig sok szemkinyomással, sok várossal, BKV-sztrájkkal súlyosbítva sikerült 24,74 litert tankolni 163 kilométerre. 15,18 liter 98-as, vagyis majd ötezer forint száz kilométerre. (A számítógép szerint 12,4, van bőr a képén.) Ezt a kocsit tényleg megéri inkább otthon hagyni és tömegesen, pardon, közösségien közlekedni.

Persze nem hinném, hogy aki ilyen kocsit vesz - újonnan -, valaha kék buszra ül.



Opel Insignia elemében, a hosszú versenypályán

Kinek készült?

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
A Brembo jó hívószó, megindítja a nyálelválasztást

Az Insignia OPC talán az utolsó dodók egyike. Turbós nagy V-motor, irdatlan fogyasztás, semmié étvágycsökkentő technika - egy tömeggyártó tömegmodelljében. Ez a kocsi leginkább csak az Opel erődemonstrációja, nem piaci tényező. Esetleg annak készült, aki Opel-rajongóként meggazdagodott? Vagy teljesen dilettáns autósként egyszerűen csak meglátja egy szalonban vagy az utcán, miközben 13 millióval a pénztárcájában épp sportos családi kocsit keres?

Ők is csak akkor választanak jól, ha gyakran járnak a Hungaroringre, nyílt napra. A váltó országútra indokolatlanul rövid (hatodikban 120-nál 2500-at forog a motor), a futómű nem-sport és nem-OPC üzemmódban is túl kemény. Ez a kocsi a széles, gyors versenypályákra készült (még köridő-mérő is van a menüjében), nem országútra, még csak nem is autópályára. Főleg nem magyar utakra.

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
14 milliós Opel

Szó se róla, nekem is nagyon tetszik, ahogy a Lotus Omega is tetszett a maga idejében. De el nem tudom képzelni, hogy bármilyen körülmények között pénzt adjak érte. Főleg nem annyit, amennyit az Opel kér: 12,6 milliót. Sőt, mire összekonfigurálom náluk ezt a villamosszékes-Infinity-hifis, húszcollos változatot, több mint 14 milliót.

Akkor már inkább - ha már Opel - egy fullos új Astra hétért az utakra (kisebb autó, de ugyanilyen kényelmes és ki van benne javítva az Insignia összes ergonómiai hibája), meg mellé valami 4-5 éves Subaru turbó, hülyülni. Az se eszik sokkal többet, de legalább nem 50-100 ezer forint rá egy darab játszós gumi, és nem lesz mozgásképtelen a család, ha odavágom egy padkához a jégen.

És még maradna is pénz benzinre, gázolajra, bőven.
Vezess.hu Top cikkek

Cikk nyomtatása

35 hozzászólás

Kapcsolódó lap.hu oldalak

comment35 hozzászólás

Roleegsi - 2010.06.17   03:07

Sziasztok!
Már ne haragudjon kedves újságíró úr, de ennél OPEL gyűlölőbb szöveget csak akkor írhatott volna ha trágár szavakat is a szövegbe illeszt! Szánalmas...
Az ilyen embereket egyszerűen nem tartom "embernek"!

Kezdjük az elején...
A hangja azért ilyen, mert ez az autó ennek a típusnak a sport változata ha nem tűnt volna fel!!!
Ha valaki nem akar sport autót (325 LE-vel mégis minek nevezhetnénk???), akkor ne tegye!
Ha beülsz egy Ferrariba (most ne szóljatok le, nem azért említem egy lapon az Insignia OPC-vel, mert úgy gondolom, hogy ugyan az a KATEGÓRIA, hanem azért mert az is egy sport autó), akkor ott is az lesz mindjárt az első dolgod, hogy lefikázod a hangját? Aki nem szeretné egy 2.8 V6-os turbó motor hangját hallgatni, az ne vegye meg a sport verziót!!
Ennyire egyszerű!!! Annak ott van a sima nem OPC változat 2.8 V6 turbo... azon nincs sportauspuff, és nincs is ennyire kihegyezve!
Szóval akkor miről is beszélsz??? Zavar, hogy sportkipufogó van egy sportautón??? Kezeld már a helyén a dolgokat jézusom!!!

Kátyúra vigyázni??? Láttál te már olyan sortautót amit 13 collos felnin 175/95-ös ballon gumin adtak ki??? Hát hol élsz te???
Meg az sem biztos, hogy az autóval a magyar piacot célozták meg... vannak kétségeim affelől, hogy így lenne.
Én németországban élek, itt szinte nincs is kátyú... érdekes nem???
Vagy a magyarok kedvéért, az oda vitt példányokon talán legyen a fent említett gusztustalan méret is elérhető???

Etetni kell a lovakat... MELYIK AUTÓBAN NEM??? MESÉLJ NEKEM! Melyik sport autó, aminek 2.8-as V6-os turbós motorja van, melyik???? melyik nem eszik ennyit???
Meg egyébként is??? Hogy lehetsz olyan hülye, hogy egy sportautó fogyasztásán csodálkozva azt mondod, hogy nem gazdaságos... jézus isten... mitől is lenne az? A 325 LE-nek kéne gazdaságosnak lennie ami egy majdnem 1.8 tonnás kasztnit repit 100 km/h-ra 6 sec alatt???
Tisztában vagy te azzal, hogy milyen kocsiról is írtál cikket?
Mert én nem hinném...

Kinek készült??? És te nem érted ki veszi meg???
Hát biztosan nem egy Opel gyűlölő majom, már ne haragudj...
Az veszi meg aki erőt szeretne vinni a hétköznapi életbe, és ezt meg is teheti... mint itt kint oly sokan.
Ha tudni akarod, sztem az Opel annyira telibeszarta a magyar célközönséget, meg a te véleményedet is, hogy az hihetetlen...
Szóval ne lepődj meg azon, hogy mások is az év autójának titulálták!
Amúgy senki sem kért meg rá, hogy megvedd! Pláne arra nem kért meg senki, hogy itt ócsárold, ahelyett, hogy érdemben írtál volna az autó pozitívumairól, amik nem éppen a fogyasztásban és ahangerejében nyilvánulnak meg (izlések és pofonok, mert ha én már ezt az autót választanám, ami sport autó, biztosan nem lepődnék meg azon, hogy hangos... sőt! imádnám minden percét, hogy hallgathatom).
Tehát szedd össze magad!!!

A sok értetlenkedő Opel gyűlölőnek meg annyit, hogy nem biztos, hogy ez az a márka amit gyűlölni kéne, hiszen nem halálhozó, biztonsággal nem törődő kotlákat gyártanak, hanem igenis biztonságos járműveket!
Az meg hogy valakinek nem tetszik, hát istenem, ízlések és pofonok!

Nekem 4 évig volt F-es Opel Astra-m, és nagyon is meg voltam vele elégedve... tudjátok az öreg autók akkor hálásak ha foglalkoznak is velük, nem csak ráverünk éves szinten 20.000 Ft-ot, és elvárjuk, hogy pörögjön a jószág... ne keverjük már össze az új autókkal őket, hiszem már közelebb vannak a 20-hoz mint a 10-hez (évjáratban a gyengébbek kedvéért).
Szóval én költöttem is rá, és meg is hálálta! Sosem hagyott cserben és erős is volt (hiszen új szivet is kapott :D, de ez más tészta).
Köszönöm a figyelmet!
Sziasztok!

voszi - 2010.01.21   17:39

insignia vásárlás előtt állok, noha nem hiszem, hogy ez most opc lesz. mindenestre érdekelt volna sokminden a kocsiról. sokat meg is tudtam, a fotók is nagyon jók lettek, én ezt mindenképpen a cikk javára írnám.

viszont én is úgy érzem, hogy az autó sportossága nem lett részletesen bemutatva, alig tudtunk meg arról valamit, hogy mit tud a kocsi. egy ilyen autónál ugyanis jobbára csak ez számít - sztem.

sztem az insignia egy jó lépés afelé, hogy az opel felfejlődjön a valódi prémium márkák mellé. az audi és a bmw is csak olyan szintű tucatautó volt egykor, mint az opel a közelmúltig, és jórészt most is. (sőt, régen éppenséggel előfordult, hogy az opel járt ezeknél előrébb.) de felfejlődtek. az opel-nek is ezt kell tennie, ha nem akar elsüllyedni a kínai stb. tucat járgányok mellett.

a kocsi paramétereit nagyon is jónak látom, nem értem ezt a vihar a biliben-t, hogy miféle más kocsikkel vetik egybe egyesek. sztem nem baj, hogy nehéz, ez nem egy pille romboló. az egy másik kat. a 6 mp meg épp annyi, amit a 335-ös bimmer és a 350-es merci is produkál. ezek a vasak ezzel a tüdővel ennyit tudnak. nem kevés.

Mini Cooper S - 2010.01.18   21:11

nov 7:
Az Autómánia c. műsor fogyasztástesztre ment a Hyundai i30 Bluedrive-val, szerintük avval tényleg lehet tartani a gyári átlagfogyasztást átlagos használatban, de ez nem az Isignia OPC-hez tartozik, csak mondom

nov7 - 2010.01.18   16:28

vegyél 1 astrát+subit!!!hogy meri vki össze hasonlitani az astrát az insigniával??és légyszives írd+nekem melyik gyár vall igazat a fogyasztásról?!ya és a focus st 200valahány le.a focus rs azzal már lehet le.öbe,de mint minöség stb abba nem lehet!!!AZ INSIGNIA SPORT LIMUZIN!!!SZERINTEM(nekem jogsim sincs)imádom amugy az oldalt!!!de te elfogult vagy ezzel az autoval. hi

harmlevi - 2010.01.17   23:21

G-Shock! Akkor menj el és próbáld ki az Astrát! Hidd el nagyon pozitívan fogsz csalódni abban a "gáz" hátsó futóműben! Velem is így esett pedig én is kételkedtem hogy milyen már...:) De szemernyivel sem tűnt rosszabbnak mint egy focus vagy golf multicsoda, sőt!

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

A csörlőzés titkai - Hogyan ne csapjuk szét a fejünket?

1

Elakadt a terepjáró? Csörlőzzük ki! De pontosan hogyan is? A drótkötél-csévélés művészete.

Alfa Romeo vásárlás, csak a nosztalgia miatt?

12

Olvasónk a szép emlékek végett szeretne magának egy öreg, olcsó Alfa Romeót, lehetőleg V6-os motorral. Szakértőnk segít választani. ...

F1: Mercedes-uralom, halálos unalom

Az eseménytelen Kínai Nagydíjon a Mercedes újabb kettős győzelmet aratott, Hamilton behúzta idei 3. győzelmét, Rosberg a második. ...

Van autód? Kell az neked?

10

Fiatal, tiszta kocsi áll rendelkezésedre, amikor csak kell. Amikor meg nincs, nem neked ketyeg az értékvesztés, biztosítás, lopásveszély. ...

Van, aki öreg Volvóra vágyik

9

Olvasónk egy igazi kocka-Volvót szeretne garázsában tudni, még hátsókerék-hajtásút, a nyolcvanas évekből. Vajon belevágjon? Szakértőnk ...

Szélkerékért küzd az elektromos autós magyar Don Quijote

37

Girhes ló helyett 30 milliós limitált Teslával és kopottas Revával jár. Saját szélkerékkel maga termelné az áramot elektromos ...

Amerikás Ikarusok

Hazánk közel három évtizeden át ontotta Amerikának az autóbuszokat. A sikerben nagy szerepe volt az Ikarusból kinőtt NABI-nak.

Vége a legolcsóbb magyar autónak

12

2014 a Splash utolsó éve, helyét egy indiai kisautó töltheti be a jövőben. De idén az esztergomi gyár rákészül egy nagyon izgalmas ...

Busz vs. teherautó. Mi történt utána?

7

Másként emlékezett a balesetre a buszsofőr, a teherautó vezetője, de még az utasok is.

Lányok, titeket meg lehetne fűzni ezzel?

Új körömlakk-sorozatot mutatnak be Amerikában, amit az 50 éves Ford Mustang ihletett.


A nap képe - Ross Brawn köszönti a lapátra tett Ferrari főnököt

Ross Brawn a visszavonult csapatfőnökök csodavilágában várja a Ferrari csapat lapátra tett vezetőjét, igaz csak egy karikatúrán ...


1
Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Őrült közúti káosz, ami mégis működik

Itt a négy irányból érkező tömeget nem irányítja közlekedési lámpa, rendőr, csak a vakszerencse.


F1: Maldonado, a balesetek királya

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál


Új appal rendelhetünk taxit a fővárosban

Telefonon követhetjük, hol jár a taxi, amit hívtunk. Tiszta scifi.


Budapesten nyílt a világ első MINI bárja

A közelmúltban hivatalosan is megnyílt a világ első MINI bárja, a brit kisautó által inspirált MINI BAR BUDAPEST.


F1: Tisztogatás a Ferrarinál

Stefano Domenicali nem az egyetlen áldozat a Ferrarinál, a csapat alapos átszervezésbe kezd annak érdekében, hogy újra futamgyőzelmekért ...


Kapkodtak az autógumikért Európában

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének adatai szerint az ágazat az idei év első negyedévében kétszámjegyű növekedést ...


3
Karbantartási művészet a BKV-nál

Karbantartási művészet a BKV-nál

Hogy mire rá nem érnek a karbantartók a buszgarázsban!


F1: Vettel ezt még megszívhatja

Mika Häkkinen úgy érzi, hogy Sebastian Vettel átlépett egy bizonyos határt, amikor nem engedelmeskedett elsőre a Red Bull utasításának ...


Retró luxusautó 180 millióért

Az egykori pártállami limuzinok gyártója immár magánembereknek is szállít. Kína legújabb luxuscikke hazai termék, úgy néz ki, ...


F1: A Mercedes nem akar mindig nyerni

Furcsa nyilatkozatot tett Niki Lauda, olyat mondott, amit Forma-1-es csapatoknál nem nagyon szoktak. Lepasszolna néhány győzelmet ...