Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:382.0 Ft
Dízel:364.0 Ft

A legerősebb gyári Opel

Teszt: Opel Insignia OPC

Szerző: levél küldés
Fotók: Földes Attila,
Dátum: 2010.01.15. 07:55
Középkategóriás limuzin húszcollos felnikkel, köridő-számlálóval, 325 lóerővel és teljesen kikapcsolható menetstabilizálóval. 0-100: hat másodperc. A fentiek ismeretében mindenre gondolnánk, csak arra nem, hogy a gyártó neve: Opel.
Borzongató

Els? élményem az Insignia OPC-vel: jóles? hátborzongás. Hidegen indítva a motor pár másodpercig 1500 körüli fordulatszámon dorombol, csak utána áll be az ezer alatti normál alapjárat. Ez a pár másodperc pedig úgy húszméteres körzetben er?teljes masszázs a gerincvel?nek. És ez még csak a kezdet.

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
A kormánykarima alsó része átfoghatatlan

A folytatás már korántsem ilyen vidám. Pont a még többé-kevésbé legális országúti tempónál, 90-100 körül, hatodikban a motor infrahangon hörög, 100-nál pont elnyomva a rádiót, beszélgetést. 150 felett már megint csendesebb, mint az átlag, de ugye az ilyesmi itthon teljességgel helytelen.

Pedig ezzel a kocsival nagyon nehéz nyílt úton ennél lassabban menni. A motor szívesen pörög (bár kicsit lassan, fel is, le is, az a fránya környezetvédelem), a futóm? nagyon stabil. A tizennyolc mázsás behemót olyan könnyedén veszi a kanyarokat a hétköznapibb autókkal megszokott tempó másfélszeresével, hogy az emberbe belefagy a vér, ha véletlenül a sebességmér?re pillant.

Ami 300-ig van skálázva és hiányzik róla a 130. El?bbi a gyári tiltás kiiktatásával és némi további tuninggal nyilván könnyen megfutható, utóbbi tartását egy piros nyilacska hivatott segíteni. Fura. De a többi Insignia is ilyen.

Er?s, ha nem is a leger?sebb

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
2,8 liter meg egy ordas nagy turbó

A gyártó úgy vezette fel a kocsit, hogy ez minden id?k leger?sebb Opel szériamodellje. A 325 lóer? tényleg sok, de az állítás csak akkor igaz, ha az els? generációs Omega hírhedett vadállat-változatát, a Lotus-szal tuningoltatott, 300 km/h sebességre is képes szörnyeteget nem tekintjük gyári Opelnek.

Akár er?sebb és gyorsabb volt, akár nem, egy biztos: a Lotus Omega közel nem volt ilyen kulturált. A sok ?rz?-véd? elektronika, az egycentis ültetés, a változó karakterisztikájú futóm? és persze az állandó, Haldex-rendszer? összkerékhajtás (lásd még: Saab X-modellek) már-már bolondbiztossá teszi a kocsit, még akkor is, amikor a fordulatszámmér? már er?sen közelít a piros mez? felé.

Tekintsünk el a lóer?kt?l

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Jókora limuzin sportautónak álcázva

A küllemével nincs baj: az ég?piros szín és az extraként választható, de teljesen indokolt gyönyör? húszcollos szekérkerekek jól mennek a gömbölydeden agresszív formához. El?ször kicsit idegen az egész, aztán minél többet nézegetem, annál jobban tetszik. Els?re belül is.

A Recaro székeket hiba volna csak úgy lesportülésezni. Milyen sportülés már az, ami elektromosan állítható, deréktámaszos, f?thet? és - kényelmes? A kormány ellenben nagy hiba. Túl nagy az átmér?je, zavaróan vastag a karimája alul. Nem áll kézbe, nem áll kézre. Kár érte.

Mijaza OPC?
Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Opel Performance Center

Az OPC az Opel Performance Center, az Opel gyári, Rüsselsheimben m?köd? tuningm?helyének rövidítése. '97-ben alapították az intézményt, ezidáig nyolc szériamodell (G és H Astra, A és B Zafira, C Vectra, D Corsa és Meriva, no meg az Insignia) és négy koncepcióautó került ki a buherátorok kezei közül.

Ahogy az Opel alapmodelljeinek, az OPC-knek is megvan a konkurenciája más tömeggyártóknál. A Fordtól az ST-k, a Seattól az FR-ek,  Renault-tól a Sport modellek, például.

Az Insigna új modell, ez a piros egy fullos tesztautó, mégis: az OPC csak egyzónás klímát kapott. Nem is értem. Ahogy azt se, hogy választhatott a zs?ri Év Autójának tavaly egy olyan középkategóriás szedánt, amiben hátul a fejem beleér a plafonba.

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Csak a fejem nem fér el

A motoros kézifékt?l majdnem megütött a guta - majdnem-sportkocsiba ilyet? De aztán kicsit utánaolvastam, és kiderült: ez feláras extra. Nem muszáj kérni, szerencsére. Viszont miért nincs egy ilyen (mindjárt mondom, milyen) drága kocsiban kulcsnélküli nyitás, indítás?

Azért összességében több a kellemes kis apróság, mint a zavaró. A menü logikus és jól lefordították magyarra. A rettent? V6 és h? turbója teleszkóppal kitámasztott gépháztet? alatt lakik. A csomagtérfedél a kulcs gombjának megnyomására elegánsan felpattan és teljesen kinyílik, tiszta Amerika.

Sötétben okos

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Kanyarba is bevilágít, a reflektor is automata

Az Insignia OPC számomra egyik legkellemesebb tulajdonsága, hogy teljesen meg lehet feledkezni a villanykapcsolókról. Az autót felszerelték szép kis LED-es nappali menetjelz? fénnyel, sötétedés-érzékel?vel és automata távfény-kapcsolóval is - ilyet eddig korábban csak az új 7-es BMW-ben próbáltam, és ott is nagyon tetszett.

Magyarul: ha megvásárláskor a bal térdnél lév? forgókapcsolót AUTO állásba tekerjük, soha többet nem kell fel- vagy lekapcsolni semmilyen lámpát. Nappal világít a DRL (Daytime Running Light, a menetjelz? fény hárombet?s megfelel?je), alkonyatkor bekapcsol a tompított, éjjel pedig a reflektor, amit a számítógép egy remekül hangolt szenzor jelei alapján le-lekapcsol majd, ha jönnek szembe, vagy közvilágítással megszórt útra, vagyis lakott területre érkezünk. A rendszer hibátlanul m?ködik, sosem villantottak rám éjszakai autózáskor, viszont mindig láttam mindent, amit kellett.

Kátyúra vigyázni, drága benzint tankolni!

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Ekkora, látják?

Amikor megkaptam a tesztautót, András, a General Motors hazai PR-ese nem tartott baleset- és vagyonvédelmi oktatást a hatalmas teljesítmény, a drága karosszériaelemek, a csúszós út és az újságírói felel?sség tárgykörében. Csupán két dologra tartotta fontosnak felhívni a figyelmemet.

Egyrészt a hatalmas felniken feszül? vékony gumihártya a kátyúk éles peremén könnyen kilyukad; a flottából eddig már két huszas és egy tizenkilences gumi ment a kukába a télen. Minimum 200 (Falken), de akár 400 ezer forint (Pirelli PZero) egy körbegumizás. Másrészt ne zavarjam el reflexszer?en a vépávör, evóneó, karréraszáz jelszavakat skandáló kutast, mert a turbómotor sajnos százas benzinnel boldog, a 95-öst?l durrog.

De azért mégsem kellett 350 forintos csudabenzint tankolnom, van ugyanis még egy-két kút, ahol árulnak 98-ast. Az Insignia OPC-nek pedig ez is elég. Elég is, és elég sok is kell bel?le.

Etetni kell a lovakat

Opel Insignia A legerősebb gyári Opel
Gyári adatok szerint 16,6 liter városban százon

Az Opel gyárilag 16,6 literben adja meg a kocsi benzinigényét száz városi kilométerre, ami katalógusadatnak elég derék. A teszt els? szakaszán, többnyire kulturáltan hajtva, a 325-b?l a felét se nagyon használva, f?ként tempós országúti használatban az Opel 460 kilométerre 61,92 liter benzint majszolt el. Ez 13,46 literes átlagfogyasztást, tehát száz kilométerre mintegy 4350 forintot jelent. Uhh. És ehhez volt pofája 11,9 litert hazudni a fedélzeti számítógépnek.

A teszt második szakaszán pedig sok szemkinyomással, sok várossal, BKV-sztrájkkal súlyosbítva sikerült 24,74 litert tankolni 163 kilométerre. 15,18 liter 98-as, vagyis majd ötezer forint száz kilométerre. (A számítógép szerint 12,4, van b?r a képén.) Ezt a kocsit tényleg megéri inkább otthon hagyni és tömegesen, pardon, közösségien közlekedni.

Persze nem hinném, hogy aki ilyen kocsit vesz - újonnan -, valaha kék buszra ül.

or="#ff341c">
Ellene
  • kicsit összeszedetlen, befejezetlen
  • nincs takarékos üzemmódja
  • nem érezni a 325 lóer?t

36 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment35 hozzászólás

Roleegsi - 2010.06.17   03:07

Sziasztok!
Már ne haragudjon kedves újságíró úr, de ennél OPEL gyűlölőbb szöveget csak akkor írhatott volna ha trágár szavakat is a szövegbe illeszt! Szánalmas...
Az ilyen embereket egyszerűen nem tartom "embernek"!

Kezdjük az elején...
A hangja azért ilyen, mert ez az autó ennek a típusnak a sport változata ha nem tűnt volna fel!!!
Ha valaki nem akar sport autót (325 LE-vel mégis minek nevezhetnénk???), akkor ne tegye!
Ha beülsz egy Ferrariba (most ne szóljatok le, nem azért említem egy lapon az Insignia OPC-vel, mert úgy gondolom, hogy ugyan az a KATEGÓRIA, hanem azért mert az is egy sport autó), akkor ott is az lesz mindjárt az első dolgod, hogy lefikázod a hangját? Aki nem szeretné egy 2.8 V6-os turbó motor hangját hallgatni, az ne vegye meg a sport verziót!!
Ennyire egyszerű!!! Annak ott van a sima nem OPC változat 2.8 V6 turbo... azon nincs sportauspuff, és nincs is ennyire kihegyezve!
Szóval akkor miről is beszélsz??? Zavar, hogy sportkipufogó van egy sportautón??? Kezeld már a helyén a dolgokat jézusom!!!

Kátyúra vigyázni??? Láttál te már olyan sortautót amit 13 collos felnin 175/95-ös ballon gumin adtak ki??? Hát hol élsz te???
Meg az sem biztos, hogy az autóval a magyar piacot célozták meg... vannak kétségeim affelől, hogy így lenne.
Én németországban élek, itt szinte nincs is kátyú... érdekes nem???
Vagy a magyarok kedvéért, az oda vitt példányokon talán legyen a fent említett gusztustalan méret is elérhető???

Etetni kell a lovakat... MELYIK AUTÓBAN NEM??? MESÉLJ NEKEM! Melyik sport autó, aminek 2.8-as V6-os turbós motorja van, melyik???? melyik nem eszik ennyit???
Meg egyébként is??? Hogy lehetsz olyan hülye, hogy egy sportautó fogyasztásán csodálkozva azt mondod, hogy nem gazdaságos... jézus isten... mitől is lenne az? A 325 LE-nek kéne gazdaságosnak lennie ami egy majdnem 1.8 tonnás kasztnit repit 100 km/h-ra 6 sec alatt???
Tisztában vagy te azzal, hogy milyen kocsiról is írtál cikket?
Mert én nem hinném...

Kinek készült??? És te nem érted ki veszi meg???
Hát biztosan nem egy Opel gyűlölő majom, már ne haragudj...
Az veszi meg aki erőt szeretne vinni a hétköznapi életbe, és ezt meg is teheti... mint itt kint oly sokan.
Ha tudni akarod, sztem az Opel annyira telibeszarta a magyar célközönséget, meg a te véleményedet is, hogy az hihetetlen...
Szóval ne lepődj meg azon, hogy mások is az év autójának titulálták!
Amúgy senki sem kért meg rá, hogy megvedd! Pláne arra nem kért meg senki, hogy itt ócsárold, ahelyett, hogy érdemben írtál volna az autó pozitívumairól, amik nem éppen a fogyasztásban és ahangerejében nyilvánulnak meg (izlések és pofonok, mert ha én már ezt az autót választanám, ami sport autó, biztosan nem lepődnék meg azon, hogy hangos... sőt! imádnám minden percét, hogy hallgathatom).
Tehát szedd össze magad!!!

A sok értetlenkedő Opel gyűlölőnek meg annyit, hogy nem biztos, hogy ez az a márka amit gyűlölni kéne, hiszen nem halálhozó, biztonsággal nem törődő kotlákat gyártanak, hanem igenis biztonságos járműveket!
Az meg hogy valakinek nem tetszik, hát istenem, ízlések és pofonok!

Nekem 4 évig volt F-es Opel Astra-m, és nagyon is meg voltam vele elégedve... tudjátok az öreg autók akkor hálásak ha foglalkoznak is velük, nem csak ráverünk éves szinten 20.000 Ft-ot, és elvárjuk, hogy pörögjön a jószág... ne keverjük már össze az új autókkal őket, hiszem már közelebb vannak a 20-hoz mint a 10-hez (évjáratban a gyengébbek kedvéért).
Szóval én költöttem is rá, és meg is hálálta! Sosem hagyott cserben és erős is volt (hiszen új szivet is kapott :D, de ez más tészta).
Köszönöm a figyelmet!
Sziasztok!

voszi - 2010.01.21   17:39

insignia vásárlás előtt állok, noha nem hiszem, hogy ez most opc lesz. mindenestre érdekelt volna sokminden a kocsiról. sokat meg is tudtam, a fotók is nagyon jók lettek, én ezt mindenképpen a cikk javára írnám.

viszont én is úgy érzem, hogy az autó sportossága nem lett részletesen bemutatva, alig tudtunk meg arról valamit, hogy mit tud a kocsi. egy ilyen autónál ugyanis jobbára csak ez számít - sztem.

sztem az insignia egy jó lépés afelé, hogy az opel felfejlődjön a valódi prémium márkák mellé. az audi és a bmw is csak olyan szintű tucatautó volt egykor, mint az opel a közelmúltig, és jórészt most is. (sőt, régen éppenséggel előfordult, hogy az opel járt ezeknél előrébb.) de felfejlődtek. az opel-nek is ezt kell tennie, ha nem akar elsüllyedni a kínai stb. tucat járgányok mellett.

a kocsi paramétereit nagyon is jónak látom, nem értem ezt a vihar a biliben-t, hogy miféle más kocsikkel vetik egybe egyesek. sztem nem baj, hogy nehéz, ez nem egy pille romboló. az egy másik kat. a 6 mp meg épp annyi, amit a 335-ös bimmer és a 350-es merci is produkál. ezek a vasak ezzel a tüdővel ennyit tudnak. nem kevés.

Mini Cooper S - 2010.01.18   21:11

nov 7:
Az Autómánia c. műsor fogyasztástesztre ment a Hyundai i30 Bluedrive-val, szerintük avval tényleg lehet tartani a gyári átlagfogyasztást átlagos használatban, de ez nem az Isignia OPC-hez tartozik, csak mondom

nov7 - 2010.01.18   16:28

vegyél 1 astrát+subit!!!hogy meri vki össze hasonlitani az astrát az insigniával??és légyszives írd+nekem melyik gyár vall igazat a fogyasztásról?!ya és a focus st 200valahány le.a focus rs azzal már lehet le.öbe,de mint minöség stb abba nem lehet!!!AZ INSIGNIA SPORT LIMUZIN!!!SZERINTEM(nekem jogsim sincs)imádom amugy az oldalt!!!de te elfogult vagy ezzel az autoval. hi

harmlevi - 2010.01.17   23:21

G-Shock! Akkor menj el és próbáld ki az Astrát! Hidd el nagyon pozitívan fogsz csalódni abban a "gáz" hátsó futóműben! Velem is így esett pedig én is kételkedtem hogy milyen már...:) De szemernyivel sem tűnt rosszabbnak mint egy focus vagy golf multicsoda, sőt!

További 30 hozzászólás »

Szólj hozzá Te is!

Így kapcsolták ki egy autó fékjeit távolról

3

Bejárta a hír a világsajtót, hogy szorgos hackerek kikapcsolták egy autó fékét, leállították a motort a sztrádán, mindezt a távolból, ...

Akinek az Ikarus volt a bölcsője és a sírja is egyben

3

Az általa tervezett típusokkal rendszeresen elhozta az ipari formatervezési díjakat. Torma Lajos nélkül az Ikarus nem lett volna ...

Felborult a Balaton felé száguldó sportkocsi, börtön lett a vége

7

Hősünk RS5-ös Audit vett Hollandiában, gondolta, megnézi mennyit megy. Üldözni kezdték a rendőrök, ütközött, felborult.

Az ember, akinek az okmányiroda ellopta az autóját

8

Levente kapott egy levelet, amiben biztosítója értesítette: nincs többé kötelezője. De miért nincs, kérdezte meg őket telefonon. ...

Csodaszép autók érkeztek Magyarországra!

Porschék, Aston Martinok, W111-es Mercedesek, Ferrarik, plusz Quattroporték, Monte Carlók, i3-asok, Amazonok, F-Type-ok - többek ...

F1: Az év versenye a Magyar Nagydíjon!

Szenzációs, őrületes futamot hozott a 30. Magyar Nagydíj, Sebastian Vettel nyert a Ferrarival, a Red Bullok mögötte, pontot szereztek ...

A hétvége, amikor minden a Ferrariról szólt

1

Szikár, minimalista képgyűjtemény következik a hétvégéről, amikor a Ferrari birtokba vette a Hungaroringet. Fotógaléria a Ferrari ...

Ezekkel járnak az F1-sztárok Magyarországon

557 lóerős kombi és negyvenéves motor is szerepel a Forma-1-es pilóták járműparkjában, amellyel idén a Hungaroringre érkeznek. ...

"Lányokat válogattam a Magyar Nagydíjra Laudával"

És ez csak egy sztori a Forma-1 sűrűjéből. A Hungaroring 30 éves jubileuma alkalmából 40 rapid kérdést szegeztünk a Forma-1-es ...

Az új magyar Suzuki még az Octaviát is lenyomta

Júliusban pörögtek a Suzuki Vitara-eladások Magyarországon, az új magyar gyártású SUV-nak még a flottakirály ©koda Octaviát is ...


Mazda 6: olyan szép, hogy a többi mindegy is

Kit érdekel a hagyományos japán megbízhatóság, a gazdag felszereltség vagy a korszerű műszaki tartalom: ezt a kocsit (kombiban ...


F1: Messze van még a renault-s döntés

A Renault-nál szeptember előtt semmiképp sem döntenek a tovább Forma-1-es részvétel formájáról, de több irányvonalat is fontolgatnak, ...


A Honda Civic Type-R veri pályán a BMW M3-ast

Az AutoExpress megcsinálta a tesztet, amelyre mindannyian kíváncsiak voltunk. Mit mutat versenypályán a japánok új csodafegyvere? ...


Kivégezték Amerikában a stoppos robotot

Az amerikai körutazásra indult gyereknagyságú, egyszerű társalgásra képes robotot Philadelphiában vandálok tették tönkre.


Volt még balhé hétvégén a szerelőket gázoló pilótán túl

Sűrű hétvége volt a NASCAR versenysorozatban, csoda, hogy senki sem halt meg az amerikaiak kedvenc autós cirkuszában.


Szépen zuhan az üzemanyag ára, szerdán megint csökkenés

Zsinórban hatodik alkalommal csökken az üzemanyag ára, amely így már egész szép zuhanórepülésben van.


Lewis Hamilton nyaralós frizurát villantott

Lewis Hamilton komolyan veszi a vakációt, a fiatalokhoz hasonlóan még "vagány" frizurát is csináltatott a karibi nyaralására.


Dögös Dacia-gyilkos a Hyundaitól

Hamarosan Európába is megérkezik a Hyundai városi kisautójának terepesített kiadása. Az emelt hasú i20 Active Ázsiában már kapható. ...


F1: Verstappen az új Vettel?

Toro Rossó-s csapatfőnöke korábbi versenyzőjéhez, az azóta már négyszeres világbajnok Sebastian Vettelhez hasonlítja a tini Max ...


F1: A Sauber szakít a Ferrarival?

Svájci sajtóértesülés szerint régi, szoros szövetség érhet véget, ugyanis a Sauber 2016-ra Renault-erőforrásokra válthat.


1
Bringás és autós durva vitája váratlanul ért véget

Bringás és autós durva vitája váratlanul ért véget

A szokásos beszólogatós, ki az okosabb vita végül elfajult, és nem várt véget ért. Ezen az eseten bosszankodik és röhög az internet. ...