Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:350.0 Ft
Dízel:371.0 Ft

Elképesztő dízel a BMW-től

Dátum: 2007.03.23. 16:14
Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.

Elképesztő dízel a BMW-től
Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.

Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a - könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő - kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.

Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.

Vélhetően megvan a 2007-es Év Motorja-díj egyik győztese, egy másikat azért adnánk az M3-as új V8-asának is.

Tavaly a világon eladott BMW-modellek több mint 40 százalékát már dízel erőforrás hajtotta. 2008-ban pedig a BMW az amerikai piacon is megjelenik dízelmotorjaival.

Nem véletlen, hogy 2007 tavasza és 2008 decembere között 14 millió eurós beruházással bővíti steyri gyárának dízelfejlesztő részlegét a BMW. A fejlesztőközpontot dr. Anisits Ferenc alapította, aki megalapozta a BMW dízelmotorok hírnevét, hiszen 15 új dízelmotor konstrukcióját dolgozta ki.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Még élesebb a sport-Clio

Átdolgozott váltómű, nagyobb teljesítmény, még mélyebbre ültetett futómű: a Trophy modell még több élményt ígér.

Négy literrel elmegy a Mazda kis terepese

A Mazda is beszáll a kompakt méretű szabadidő-autók versenyébe. A Genfi Autószalonon megnéztük a japán újdonságot.

3 perc alatt tölthető villanyautók

Beültünk az immár teljesen kész Toyota Mirai hidrogénautóba, és sajnos a Honda prototípusába, az FCV-be is, aminek soha többé ...

F1: Elüldözheti a rajongókat a Mercedes előnye

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint nem elég, hogy anyagi problémákkal küzd a sport, a rajongókat a Mercedes nagy ...

Jönnek a kultúrát terjesztő múzeumbuszok

A kultúra terjesztése érdekében múzeumbuszokat állítanak szolgálatba Hongkongban, amelyek szó szerint házhoz viszik a művészetet. ...

F1: Szükség van az olyan csapatokra, mint a Marussia!

A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds őszintén örülne annak, ha a melbourne-i idénynyitón ott lenne a mezőnyben a Manor ...

Okostelefonnal tölthetők az elektromos Fordok

A Ford a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be a MyFord Mobile okostelefonos alkalmazást, és a hozzá kapcsolódó honlapot. ...

3 l/100 km: dízellel ezt is lehet

Egymillió autó eladása után megérett az idő a 208 átdolgozására. A Peugeot új kisautóját is megnéztük a Genfi Autószalonon.

Kipróbáltuk a jövő Budiiját

Sajnos nem sikerült átlépni gyermeteg lelkünk korlátain, így nem tudtunk röhögés nélkül beülni a Budiiba.


F1: A Williams tart a Ferraritól

A Williamsnél úgy vélik, hogy a Mercedes mögött zajló küzdelemben veszélyes ellenfél lehet majd számukra a Ferrari.


Genfben debütál a Caddy Maxi

A holnap kezdődő genfi autószalonon már látható lesz az új Caddy Maxi. A családi furgon kizárólag Euro6-os motorokkal készül ...


Visszatért a Honda kis szabadidő-autója

Elsőkerék-hajtású kis szabadidő-autóval bővít a Honda. Visszatért Európába a Honda HR-V.


Ezermilliárd forint jut közlekedésfejlesztésre

Az önrésszel együtt 2400 milliárd forint uniós támogatás nyerhető el közlekedési, környezeti és energiahatékonysági beruházásokra ...


F1: Minden bejött a Lotusnak

A 2014-ben borzalmasan küszködő Lotusnál idén egyértelmű az előrelépés, az erőforrás és a kasztni is sokkal jobb.


A slágerkategóriában támad az Infiniti

Jövőre prémium kompakt szabadidőjárművet dob piacra az Infiniti. Az előtanulmány látványos, izgalmas autót ígér.


1
Téli gumi? Felejtsd el! Örökre.

Téli gumi? Felejtsd el! Örökre.

Míg Genfben dübörög az autószalon, addig a Michelin pár elrabolt újságírónak megmutatta a jövőt: elfelejthetjük a téli-nyári ...


F1: Jó döntés Alonso kimaradása?

A barcelonai tesztbalesete miatt Fernando Alonso kihagyja a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat. Logikus lépés vagy tényleg kavarnak ...


És igen, megvan, sikerült: beültünk egy Mansoryba!

Hosszas könyörgésbe került, és megnézték, nincs-e a kárpitra veszélyes kulcs, karabiner vagy harci buzogány az övünkön, de végül ...


1
Saját autója ütötte el a dunakiliti asszonyt

Saját autója ütötte el a dunakiliti asszonyt

Nem húzta be a kéziféket a 49 éves nő, az autó visszagurult és elütötte.


Az idén is lendületben marad a magyar autópiac

Az újautó-importőrök 13 százalékos, a legnagyobb használtautó-kereskedők pedig 11 százalékos növekedést várnak saját piaci szegmensükben ...