Százéves autók versenye

Szerző: Vezess levél küldés 
Forrás: Sport Live Média
Dátum: 2016.07.07. 18.44

Ha valaki olyan autókat szeretne látni, ami még gyerekkorunk autóskártyáin sem szerepelt, akkor érdemes kilátogatnia július 9-11. között a hazánkat is érintő Peking-Párizs Maratonra!

Százéves autók versenye

2016-ban hatodik alkalommal kerül megrendezésre a Peking to Paris Motor Challenge. A rendezvény egy oldtimeres világtúra, meseszép autókkal. A 14 ezer kilométeres verseny idén Magyarországon is áthalad.

Az embert és gépet egyaránt próbára tevő maratonon kizárólag 1975 előtt gyártott autókkal lehet részt venni és alapvetően két kategóriára lehet bontani a mezőnyt: a második világháború előtt és után gyártott autókra. Az idei mezőnyben például fut fakerekű autó is, nevezetesen egy 1915-ös American La France.

peking-paris-2016

A 2016-os Peking-Párizs Maratonra 26 országból, 105 csapat adta le a nevezését olyan autókkal, mint Bentley Le Mans, Ford A Model, vagy Buick Super 8; A napi szakaszok hossza 180 és 668 km közé esik, ezek közül kettő érinti Magyarországot: 2016. július 9-én a Kassa-Budapest, majd 11-én a Budapest-Maribor. Az érdeklődők Miskolctapolcán a nagy parkolóban 11.30-tól és Gyöngyösön a Fő téren 15.30-tól találkozhatnak a mezőnnyel.

Arról, hogy ne egy sima „kirándulás” legyen a túra, a mért szakaszok gondoskodnak. Július 9-én a Mátra klasszikus ralipályáin a Parádsasvár-Szuha (14.09-től) és a Mátraalmás – Mogyorósorom (14.24-tól) gyorsaságikon autózik majd a mezőny. Fontos megemlíteni, hogy a szakaszok környezetvédelmi előírások miatt csak Szuha település felől látogathatók.

fotók009

Az oldtimer versenyzők Budapestre 17 óra 40 perctől érkeznek a Felvonulási téren kialakított zárt parkolóba. Egy egésznapos pihenő után hétfőn, július 11-én indulnak tovább, hogy a Veszprém környéki murvákon – Pétfürdő-Öskü (10.00-tól), Kislőd-Szentgál (11.08-tól) – versenyezzenek. Maga a futam nem a rali szabályai szerint bonyolódik, nem a gyorsaság a lényeg. Egy átlag idő van megadva a párosok számára és aki ezt a legjobban megközelíti, az a győztes. A szabályok igen csak megengedőek, aki akarja, kihagyhatja a speciál szakaszokat, de ez érthető is, hisz ezt a hatalmas távot ezekkel az öreg autókkal 38 nap alatt teljesíti a mezőny.

Érdekesség, hogy 1907-ben hirdették meg először ezt a rendezvényt és akkor még a gyorsaság volt az elsődleges szempont. Angol kezdeményezésre, mai értékre átszámítva 2 millió font (735 millió Ft) ütötte akkor annak a bátor vállalkozónak a markát, aki a leggyorsabban teljesítette a Peking-Párizs távot.

fotók007

A hagyomány tehát innen fakad, de ahogy feljebb már említettük napjainkban nem a gyorsaságon, hanem a kalandon, a világot átszelő túrán van a hangsúly. Pont ez adja a szépségét ennek a versenynek, mert a résztvevőket nem kíséri külön szervizcsapat, mindennek az autóban kell lennie, ruháknak, szerszámoknak, ponyvának, sátornak, egyszóval mindennek.

Mindössze egy hatfős orvoscsapat van a versenyzők mellett, illetve egy szervizautó, amiben szerszámok vannak, amivel a versenyzők a nagyobb hibákat esetleg el tudnak hárítani. Egyébként mindent maguknak kell megoldaniuk, a párosok abszolút magukra vannak utalva.

fotók006

A Peking – Párizs Maraton tehát egy romantikus időutazás a 21. században.

Kommentek

Kátyúba hajtott a Ferrarival, az önkormányzat fizetni fog

Jótékony célra ajánlotta fel az önkormányzattól kapott kártérítést a kátyúban megsérült Ferrari után tulajdonosa.

Fokozatosan szorulnak ki az autók Londonból

London polgármestere hatékony lépéseket tesz a levegő minőségének javítása érdekében. Most az iskolák környékéről tiltotta ki az autókat.

Marchionne már nem hisz a Fiatban

A Fiat erős és sikeres volt, ám most a jelenlegi erősségeinkre kell koncentrálnunk, ez pedig a Jeep – kommentálta az olasz anyamárka indiai piaci esélyeit a Fiat Chrysler elnöke.

Baleset miatt állítja le az önvezető autók tesztelését az Uber

Figyelmetlen sofőr borította fel az Uber önvezető autóját az Egyesült Államokban. A cég a nyomozásig leállítja a fejlesztést.

Jean Todt: Túl nagyok a különbségek

Az autók gyorsabbak, szebbek és nehezebben vezethetőek, de Todt szerint még mindig túl nagyok a különbségek a mezőnyben.

F1: Ezért kellett halasztani a melbourne-i rajtot

A Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elmagyarázta, miért nem engedték el a mezőnyt elsőre az Ausztrál Nagydíjon.

F1: Így készült az Ausztrál Nagydíj graffitije

Time lapse videó mutatja meg, hogy hogyan készült az Ausztrál Nagydíj graffitije.

F1: Nyolcmillióra büntették a Williamst

A Lance Stroll autójában elvégzett váltócsere miatt az FIA megbüntette a Williamst, de az újonc pilóta összességében pozitívan látta első F1-es hétvégéjét.

F1: “Húzok a f…ba!”

A Red Bull-os Daniel Ricciardo számára rosszabbul már nem is alakulhatott volna az Ausztrál Nagydíj, Melbourne-ben csak annak örült, hogy vége a hazai versenyének.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Ennél menőbb McLarent nem látsz ma!

Szegecselt sárvédő szélesítések, hatalmas hátsó szárny és szép felnik kerültek a sárga McLaren 650S alá a Liberty Walk műhelyében.

F1: Rosberg gratulált Vettelnek

A Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg vasárnap a családjával együtt nézte az Ausztrál Nagydíjat a tévén, a végén gratulált a győztesnek.

Alonso: A McLaren tökutolsó!

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso lesújtó képet festett a McLaren-Honda versenyképességéről, gyakorlatilag sereghajtónak bélyegezte csapatát.

F1: Ez a Ferrari-győzelem mindenkié

Nem csoda, hogy a Ferrarinál mindenki örül a szezon első győzelmének, hiszen sokat kellett várni arra, hogy az olasz istálló újra a dobogó legfelső fokán végezzen.

Mercedes: Nincs karácsony!

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint nem a gumistratégián úszott el Lewis Hamilton győzelme, a Ferrari egyszerűen gyorsabb volt.

Kéne az első Ford Mustang?

Az első szériagyártású keménytetős Ford Mustang keresi új gazdáját, aki ezzel egy szelet autótörténelmet vásárol.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.