A Forma-1-ben 2017-ben komoly szabályváltozási csomag érvényesül, jelentősen átalakul az autók aerodinamikai csomagja, a nagyobb leszorítóerőhöz pedig szélesebb abroncsokat gyárt a Pirelli.

A F1 2017-re szóló műszaki szabályainak jó két héttel ezelőtt kiadott változatában a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 722 kilogrammban határozta meg az autók minimális – pilótával együtt, de üres tankkal mért – tömegét, azonban egy később beillesztett kitételben tisztázták, hogy ehhez még a új gumik súlynövekedését is hozzá kell adni.

A Motorsport.com kiderítette, hogy mennyi is az annyi: a 2017-es első abroncsok darabonként 1, a hátsók 1,5 kilóval nehezebbek, mint a tavalyig használt darabok, ezért ez az FIA kerekítésével összesen még plusz 6 kg-t jelent.

A Forma-1-es autók igen sokat híznak tehát: a 2016-os 702 kg-hoz képest 26 kilós növekedés a 728 kg-s idei érték.

A gumik 6 kilója mellett a 20 cm-rel szélesebb, ezért jelentősen több anyagot tartalmazó kasztni, valamint a 100-ról 105 kg-ra növelt üzemanyag-használathoz igazított nagyobb tank felelős a plusz súlyért.

A 26 kilós tömegnövekedés ellenére az autók a megnövekedett tapadásnak köszönhetően így is körönként 3-5 másodperccel gyorsabbak lesznek majd, mint tavaly.