Lassan két éve annak, hogy bemutatta első tisztán elektromos hajtású autóját – pontosabban annak koncepcióváltozatát – a Lamborghini, azonban nem fogja elkapkodni annak éles debütálását az olasz gyártó, mivel a Lanzador eredetileg is 2028-ra tervezett érkezését elhalasztotta 2030-ig.
Jól érezhető, hogy a Lamborghini nem rajong az alternatív hajtásokért. Rouven Mohr, a márka technológiai igazgatója nemrégiben ki is jelentette egy kerekasztal-beszélgetésen, hogy elmennek a falig, és ameddig lehet, a belső égésű erőforrásokat fogják preferálni.
„Ha a belső égésű motorok jövőjéről beszélünk, mi mindenképpen arra törekszünk, hogy ameddig csak lehet, folytassuk” – idézte Mohr szavait a CarExpert. „Szerintünk még mindig rengeteg ötletünk van a belső égés jövője kapcsán.”

Rouven Mohr, a Lamborghini technológiai igazgatója és a márka Le Mans-i autója, az SC63. (Fotó: Lamborghini)
A szakember szerint azért kulcsfontosságú a hagyományos motorok életben tartása, mert a Lamborghinit a szenvedély és az érzelmek teremtették, még akkor is, ha ez az érzelem, hogy a Ferrari-alapító Enzo Ferrari iránt érzett düh volt. „A szegmensünkben mi testesítjük meg az érzelmek csúcsát” – folytatta a gondolatait. „A többi márka azt mondja, hogy a köridő, a motorsport, illetve a márkaörökség csúcsát akarják képviselni. Ezzel szemben mi az érzelmek csúcsát, erre törekszünk. Ezért számunkra létfontosságú, hogy [a belső égésű motorokkal] folytassuk.”
A hibrid már utat tört magának
Már így is kötött kompromisszumokat a Lamborghini, ugyanis kizárólag benzines modellekkel a továbbiakban nem bővítik repertoárjukat a bolognaiak.
Az új korszak első hírnöke a Vezess által is kipróbált Revuelto volt, melynél a 6,5 literes, V12-es blokkot három villanymotor egészíti ki, amivel a rendszerteljesítmény meghaladja az 1000 lóerőt. A sort a Temerario folytatta, melynek 4,0 literes, ikerturbós V8-as hajtásláncát ugyancsak három elektromossal toldották meg, ezzel az összteljesítményt 907 lóerőre feltornázva.
A Lamborghini legújabb hibridmodellje, a Temerario itt pillantható meg – a képre kattintva galéria nyílik:





Mindemellett az Urust is már hibridként gyártják, de a hibridpaletta negyedik tagja még a kanyarban sincs.
A Lamborghinivel ellentétben a Ford közel sem tulajdonít ekkora jelentőséget a belső égésű motorok közelgő halálának – mint arról a Vezess is beszámolt, az amerikai gyártó szerint az embereket nem izgatja, mi van a motorháztető alatt: