A Porsche 911 GT3 RS a megfelelő kezekben igazi szörnyeteg a versenypályán. A Nürburgringen a 992-es generációval a valódi pályaautók között is erős 6:44.848 időt értek el vele a gyáriak. Ez alapján azt gondolhatnánk, hogy pár lassú kanyar gyerekjáték vele, és lehetetlen eldobni a gépet. 

Ez viszont ordas nagy tévedés. Egy sofőrnek  sikerült – valószínűleg több bátorsággal, mint tudással – fát találni a 87 millió forintos versenyautóval, gyakorlatilag városi tempónál.

Egy Reddit.com-on keringő felvételen látható, ahogy a 911 GT3 RS keményen elstartol: az első néhány méteren kipörögnek a kerekek, majd az autó lendületesen nekivág egy S kanyarnak. A vezető nemigen veszi vissza a gázt az első kanyarban – hallani, ahogy a motor tovább forog –, viszont amikor észreveszi, hogy túlvállalta magát, és megcsúszott az autó fara, hirtelen elemeli a lábát a pedálról. Ez a mozdulat pont elég volt ahhoz, hogy a Porsche irányíthatatlanná váljon. Ilyenkor az autó előre terhel, elkönnyül a hátulja és csökken a tapadás, pláne, ha nem elég melegek a versenypályára is alkalmas semislick gumik.

Innen már a sors kezében voltak az események, a méregdrága gép egyik oldalon a padkát találta el, majd szemben pont telibe trafált egy fát. Mivel alacsony sebességnél történt a kicsúszás, az autó viszonylag kevés sérülést szenvedett, a bal első futómű, a felnik, a lökhárító és a motorháztető károsodott, de vélhetően maga az önhordó acélkarosszéria nem deformálódott.

Annyi biztos, hogy tanulópénznek drága volt ez az eset, ami bizonyította, hogy egy kiemelten stabil versenygép önmagában kevés, az úton tartásához még 2025-ben is szükség van némi felkészültségre. 

Porsche 911 GT3 RS 

A Porsche 911 GT3 RS alaposan módosított, 4,0 literes, szívó bokszermotorjának számos alkatrésze a motorsportból származik, legnagyobb teljesítménye 525 lóerő. A hétfokozatú, dupla kuplungos váltó rövidebb végáttételt és a fenéklemezen kialakított hűtőnyílásokat kapott. Az autó 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára, 296 km/óra végsebességét a hetedik fokozatban éri el. A megrendelő kérhet hozzá karbon-kerámia féktárcsákat, elöl 410, hátul 390 mm-es átmérővel, az elöl 275/35 R 20, hátul 335/30 R 21 méretű kerekeket pedig központi kerékanya tartja a helyükön.

Nézd meg a galériánkat a 911 GT3 RS-ről.

19 fotó