A Bugatti Bolide a lehetetlen hiperautó. Árcédulájára 1,5 milliárd forintos összeg került, a kifejezetten versenypályákra szánt technikából pillanatok alatt elkapkodták a 40 darabot. Tehát gyakorlatilag nem létező autóról beszélünk, a milliárdosok játékszeréről, amit csak zárt pályán lehet használni, és látni.
Nem véletlen, hogy a Bolide nem utcára való villantós gép, hanem inkább technikai erődemonstráció a Bugatti mérnökeitől. A 8,0 literes, W16-os motorral szerelt Bolide mindössze 1450 kilogrammot nyom, és 1600 lóerőre lőtték be a teljesítményt.
Viszont akinek elég nagy a birtoka, az ott úgy veret a kastélyt érő géppel, ahogy akar, és Manny Khoshbin ingatlanmágnás ebbe a kategóriába tartozik. Imádja a Bugattikat, és a Bolide is ott van már a gyűjteményében.
A fekete színű példánya idén januárban érkezett meg az Egyesült Államokba Molsheimből, azonban a Bugatti csak májusban szervez hivatalos pályanapot a tengerentúli vásárlóknak. Ez igazán hosszú várakozási idő, amely óriási türelmet igényel. A milliárdos pedig úgy döntött, nem vár a hivatalos versenypályás csapatásig, inkább a „kert végében” járatja be az 1600 lóerős bestiát.
Mivel vérbeli versenygépről van szó, az indítási folyamat is teljesen eltér egy hétköznapi autótól: ahelyett, hogy egy kulccsal a zsebben csak megnyomnánk egy gombot három különböző, ipari gépekről ismerős kapcsolóval kell életre kelteni a szörnyet. Az első élesíti a fedélzeti rendszereket, a második az elektronikát, a harmadik pedig életre kelti a 8,0 literes, 16 hengeres motort.
Amikor az utóbbi gombot megnyomják, a motor olyan hangosan üvölt fel, ami még az első méterek előtt megemeli a pulzusszámot, akárcsak egy valódi Le Mans-i versenyautónál, itt is ajánlott egy fülvédő azoknak, akik közel állnak a kipufogóhoz.
„Még soha nem vert így a szívem, majdnem infarktust kaptam ettől a géptől” – mondta Manny a próbakör után. A Bolide-tulajdonosok között nem ő az első, akinek elfogyott a türelme. A közelmúltban egy másik megrendelő még tovább ment: kibérelte a Forma-1-es versenynaptárból jól ismert Circuit of the Americast, rövidebb nevén a COTA-t, mely 2012 óta ad otthont az Amerikai Nagydíjnak, és ott csapatott a hiperautóval.