Néhány napja egy egyetemista diák úgy gondolta, a kecskeméti Mercedes-Benz gyár látogatása közben kicsit izgalmasabbá teszi a programot. Elkóborolt a csoporttól, beült egy még gyártás alatt lévő autóban (az elektronikái rendszerei állítólag még nem voltak készen, a végsebesség-határolás sem volt beállítva) és felhajtott a gyár területén lévő tesztpályára. Igen, a kulcs az autóban volt, eddig a napig ugyanis senki nem gondolta volna, hogy illetéktelenek nyúlhatják le az ott parkoló, beállításra váró verdákat.

A történet az árokban ért véget, ugyanis a 28 éves férfi a tesztpálya egyik kanyarjában elvesztette a kontrollt és totálkárosra törte az autót.

Emberünk remekül beleválasztott, ugyanis sikerült egy igazán különleges modellt lenulláznia:

egy Mercedes-AMG CLA 45 S 4 Matic+ Shooting Brake-et.

A rendőrségnek a balesetről készült beszámolójából alig derült ki valami az autóról, szóval itt az ideje, hogy pontosan megnézzük, milyen speciális változatról is van szó.

7 dolog, amit lehet nem tudtál a Mercedes-AMG CLA 45 S-ről

1.- 2021-es debütálásakor a CLA 45 S-ben lévő turbómotor volt a valaha készült legerősebb négyhengeres erőforrás sorozatgyártásból. A Mercedes-AMG 2,0 literese 421 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, amely azóta is a legerősebb sornégy, csak szintet lépett, pontosabban megnövelték a teljesítményt: a Mercedes-AMG C 63 S E Performance ugyanezzel a motorral készül, csak már 476 lóerővel (+ 204 lóerőt termel még egy villanymotor).

2.- Nem csak az erővel, de a turbónyomásával is a legkomolyabb ez az AMG, ugyanis 2,1 baros relatív töltőnyomással tölt, és a turbó tengelye elérheti a 169 ezres percenkénti fordulatszámot is. A turbót vízzel hűtik, valamint a kenése is külön hűtőkört kapott.

3.- Kettős befecskendezéssel közvetlenül az égéstérbe és a szívósorba is juttat a benzinből. Előbbit 200, utóbbit 6,7 barral porlasztja be. Külön hűtőkört kapott a hengerfej és a motorblokk, míg előbbiben mechanikus vízpumpával, utóbbiban villanymotorral hajtott vízpumpával keringteti a hűtőfolyadékot. Ezzel a blokk hamarabb érheti el az üzemi hőfokot és külön menedzselheti a hőt, amivel sikerült hatékonyabbá tenniük a motor hűtését.

4.- Egy hagyományos differenciálművel ellentétben itt a hosszanti kardántengely egy fogaskeréken hajt át a keresztirányú hátsó tengelyre, melynek két oldalán a kihajtásoknál dolgoznak a kuplungtárcsák. Mivel itt a kuplungok szabályozásával szinte bármilyen lehetőség adott, meglehet az is, hogy a nyomaték jelentős része csak az egyik hátsó kereket hajtsa meg bizonyos ideig. Ebből lesz aztán olyan szög kanyarban, hogy azt sok hátsókerekes autó is megirigyelhetné. 

5.- A fékrendszere elöl 360, hátul 330 milliméteres hűtött tárcsákat használ, amikre elöl hatdugattyús fékek harapnak, a rásegítés pedig már itt is elektromos, vagyis a fékpedálon szinte egyáltalán nem érezni, ha az ABS már működésbe lépett.

6.- 4,0 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége 270 km/óránál van limitálva.

7.- A Mercedes-AMG CLA 45 S 4MATIC+ Shooting Brake alapára 30 632 000 Ft, szóval igen drága játékszert sikerült összetörnie a meggondolatlan fiatalembernek. De ha a létező összes, és legdrágább, extrát kiválasztjuk, az autó ára eléri a 39 387 380 Ft-ot.

Természetesen itt a Vezessnél teszteltünk ilyen autót, így itt lentebb megnézheted a fotóinkat, illetve elolvashatod cikkünket róla.

Galéria

Amit a rendőrség sem árult el a Kecskeméten összetört spéci Mercedesről 2