A téli estéken minden fény jól jön, bármilyen kellemes díszkivilágításnak tudunk örülni, de azért egy zölden foszforeszkáló Daciára nem voltunk felkészülve.
A foszforeszkálás a lumineszcencia és ezen belül a fotolumineszcencia egy speciális fajtája. Szemben a fluoreszkálással, a foszforeszkáló anyag nem azonnal sugározza ki azt a sugárzást, amelyet korábban elnyelt.
A leggyakoribb foszforeszkáló anyag a cink-szulfid és a stroncium-aluminát. A cink-szulfid régebbi típus, amely rövidebb ideig foszforeszkál, míg a stroncium-aluminát hosszabb és intenzívebb utánvilágítást biztosít.
Valaki szerint jó ötlet volt ebből beszerezni egy nagy adagot, és a teljesen átlagos Dacia Logant tetőtől talpig bemázolni ezzel az anyaggal. Így a kocsi nappal klasszikus hasmenéses zöldben pompázik, de ahogy lemegy a nap, előjön az igazi arca. A tetők kivéve az egész karosszéria szép zöldes színben dereng, a csodás tuningért pedig 1000 eurót kér az eladó a Facebook piacterén. Ez nagyjából teljesen telibe találja a Dacia Logan átlagos árazását, úgy tűnik ez a módosítás nem tornázza fel a román igásló értékét.
A valóban olcsó autó – Dacia Logan
Eredetileg 5000 eurós autónak fejlesztett, 2004 és 2012 között gyártott, olcsó és tágas batár, a Logan első generációja. Négyajtós limuzin, MCV nevű, 5/7 üléses kombi, pickup és áruszállító készült a világautóból, ötajtós verziója a Sandero. Optikai modellfrissítés a limuzinon 2008 nyarán, a kombin 2009 tavaszán, a kék pajzs helyett sörnyitós emblémával és a Sanderóból átvett műszerfallal.
4-6 literes fogyasztással csábítanak a 65/68 és a 86 lóerős dízelek, de vonzóbbak a benzinesek: a 75 lóerős 1,4, a 87 lóerős 1,6 8V és a 105 lóerős 1,6 16V. Ajánlható a kései modellek takarékos 1,2 16V motorja is 75 lóerővel. Ismerd meg a Logan történetét a Vezess korábbi cikkéből: