Rekordösszegért kelt el Sammy Hagar Ferrari LaFerrarija.  A 77 éves rocklegenda 4,25 millió dollárért (1,56 milliárd forintért) adta el egyedi, 2015-ös Ferrari LaFerrari autóját a múlt hétvégén, az arizonai Scottsdale-ben rendezett Barrett-Jackson aukción. Az autót még 1,5 millió dollárért vette, így nem száll ki rosszul a buliból, az inflációval nem számolva nagyjából egy milliárd forintot keresett a különleges kocsin. 

Kedves gesztussal a Van Halen együttes énekese személyesen repült a helyszínre, hogy átadja a kulcsokat a legmagasabb licitálónak, aki ragaszkodott a névtelenséghez. Minden Ferrari LaFerrari komplett vagyont ér, de ez a különleges darab még ebben a kategóriában is rekord, sose fizettek még ennyit ilyen autóért. Az előző csúcstartó egy 2015-ös Ferrari LaFerrari, amiért  3,91 millió dollár fizettek 2022 augusztusában a Broad Arrow Group aukción. 

„Nekem már túl „sok” volt ez az autó” – mondta Hagar egy telefonos interjúban, magyarázva, miért döntött az eladás mellett. „És borzasztóan érzem magam, hogy csak ott áll a garázsban.” 

Hagar hozzátette, hogy a különleges krémszínű fényezés az ő személyes ötlete volt. „Krém és fekete, én csak cappuccinónak hívom. Eredetileg a karbon szálas megoldásra gondoltam, és meghagytam volna az eredeti színét, ami kicsit olyan, mint a gyömbérsör. Akkor arra gondoltam, hogy legyen krém és gyömbérsör színű, mint egy gyömbérsör-fagylalt. De aztán elbizonytalanodtam, túl hivalkodónak éreztem volna, és úgy gondoltam, meg fogom unni.”

„Annyi autóm volt már életemben: úgy 50-60, és ebből 25-30 Ferrari. Egy idő után megtanulod, hogy bizonyos színek hamar unalmassá válnak. Én vagyok a „red rocker” (vörös rocker), és így is pont elég piros dolgom van.” Hagar szerint, csak így érdemes Ferrarit venni. Elmenni Maranellóba, és egy napot elszöszölni a részletekkel, kiválasztani a belső varrások színét, elbeszélgetni a szakértő olaszokkal. 

Ferrari LaFerrari – a modern legenda

A 2013 és 2018 között gyártott Ferrari LaFerrari az olasz gyártó abszolút csúcsmodelljeihez tartozik, elődjei a Ferrari (288) GTO, az F40, F50 és az Enzo. Új korában csak a Ferarri különleges ügyfelei vásárolhattak belőle, és nem is az döntött, hány Ferrari lapul a garázsában.

Mindössze 499+1 zárt tetős készült belőle, az utolsó darabot elárverezték, a befolyt összeget jótékonysági célra fordították. Aperta néven 2016-ban érkezett a nyitott tetős változat, amelyből 200 darabot terveztek, de plusz 10 darabbal megfejelték. Ez a modell volt a Ferrari első full hibrid hajtáslánccal szerelt modellje.

Benzinmotorja 800 lóerőt, a villanymotor további 163-at bocsát a vezető rendelkezésére. Az autó végsebessége 350 km/óra feletti, kevesebb mint három másodperc alatt gyorsul nulláról százra, de a kétszázhoz is alig kell több hét másodpercnél.

Hiányozni fog neki a LaFerrari?

„Most jobban élvezem, ha a ‘67-es Corvette-emet vagy a Porsche Boxsteremet vezethetem, vagy a régi Ferrari Daytonámat. Ezekben 350-400 lóerő van. Beveheted velük a kanyarokat, padlógázzal, egy kis csúszkálás, és tökéletes a móka. Ha a LaFerrarival próbálod ezt meg, ki tudja, hova jutsz…” – mondta a rocksztár a Forbes-nak adott interjúban.