Ma már triviális, hogy az enyhe telek ellenére is szinte minden autós lecseréli a nyári abroncsokat a hidegre, esőre, hóra, fagyra optimalizált négy évszakos, vagy téli gumikra. Az 1960-as években azonban még komoly fejtörést okozott, hogy az autóknak a téli havas úton is maradjon tapadásuk.

Ekkoriban pedig még volt hely a vad ötleteknek, az amerikai gyártók mindenféle dologgal előrukkoltak, a Chevrolet már ekkor kísérletezett egy folyékony tapadásnövelő alkalmazásával. Ma már bármelyik autós boltban lehet kapni „folyékony hóláncot”, ami az ígéret szerint „téli , vizes, jeges útviszonyok esetén megnövelt tapadást biztosít csúszós útfelületen gyantaszerű anyagával, mely a gumit nem károsítja. A termék gyantaszerű alapanyaga megtett kilométerekkel párhuzamosan veszít hatásfokából majd 15-20km megtételével teljesen le is kopik így használata inkább rövidebb csúszós útszakaszokon ajánlott, ahol a hólánc használata nem előírt.”

Amerikai csodafegyver autósoknak 1

A General Motors hasonlóval próbálkozott, de ők a kényelem érdekében az autóba építették a szerkezetet. A cég az autók hátsó kerekéhez szerelte fel az úgynevezett V75 Liquid Tire Chaint (folyékony hólánc). A hirdetés szerint ez a spray olyan anyagot fújt az abroncsra, amely a csúszós úton segítette az autó tapadását. Igazi amerikai kényelem! Nem kellett kiszállni, összekoszolnia magát a sofőrnek, elég volt a vezetőülésben megnyomni a gombot, és várni a csodát. Ami vagy jött, vagy nem, a szerkezet sikereit nem dokumentálták.

Amerikai csodafegyver autósoknak 2

Az viszont sokat elárul, hogy villámgyorsan kikerült az opciók listájáról. Mindössze körülbelül 2600 ember rendelte meg a V75 opciót az 1969-es modellévben a Chevrolet-nél. Amikor az 1970-es típusok megjelentek, a folyékony hólánc adagoló már nem szerepelt az opciós listán.

Amerikai csodafegyver autósoknak 3

Senki sem tudja pontosan, miért hagyták el a technológiát:  rossz tapasztalatok miatt vagy saját belátásból vonták-e vissza, de az abroncsok fejlődésével mindenképp háttérbe szorult volna a megoldás.