2017-es bemutatása óta sokan epekedve várják a Tesla Roadster érkezését, ám jelen állás szerint a legjobb esetben is csak a következő év elején szállíthatják le az első példányokat – eközben a gyártó weboldalán már a megrendeléseket is leállították.

Kevesen tudják, de az elektromos sportautóból ez már a második generáció lesz. Elődjét még 2008-ban dobták piacra a Lotus alapjait felhasználva. Ennek természetesen nemcsak amiatt van jelentősége, mert a Tesla első autójáról van szó, de hatótávolság tekintetében is úttörőnek bizonyult. Majdnem másfél évtizede 392 kilométer volt a Roadster EPA-minősített futásteljesítménye.

Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 1
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 2

Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát

Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát

Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 10
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 11
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 12
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 13
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 14
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 15
Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 16
Fotó megosztása:

Arra viszont még talán a Gruber Motor Companynél sem számítottak, mekkora érdeklődést vált ki ez a 2008-as példány: több mint 250 ezer dollárt (kb. 80-85 millió forint) fizettek érte, miközben az új alapmodell ára ennek kevesebb mint a harmada, 80 ezer dollár. Az aukciósház közleménye szerint azonnal el kellett távolítani az eladási árat a cég weboldaláról, ugyanis röviddel annak feladása után ördögi licitháborút gerjesztett, aminek eredményeként az összeget jóval meghaladó ajánlatok is érkeztek. Ezután arra kérték a kereskedőt, hogy távolítsa el az árát, és helyette bocsássa árverésre az autót.

Mondani sem kell, hogy a több mint 250 ezer dolláros vételárral sikerült megdönteni az év elején felállított, 190 ezer dolláros rekordot.

A cikkben szereplő példány Thunder Grey színt kapott, és a Signature-éra 13. darabjának számít – összesen 2450-et gyártottak belőle. Az elmúlt 14 évben megdöbbentően keveset használták, mindössze 1351 kilométert tettek meg vele. Ezt tükrözi az állapota is, a fekete bőrrel kárpitozott tetővel együtt. Egyedüli hibája a guminyomás-ellenőrző rendszernél található, de ez gyakran okoz(ott) fejfájást a Roadster ezen generációjánál.

Megrohamozták a licitálók ezt a Teslát 17

Limitált kiadású modellként jelent meg 2007-ben a Signature 100, amiért minden vásárló stílszerűen 100 ezer dollárt fizetett. Ami igazán különlegessé teszi ezt a modellt, hogy egytől egyig az összes vevő személyre szabott emléktáblát kapott, a cég vezetőinek aláírásaival ellátva – emellett járt hozzá egy akkoriban korszerű navigációs rendszer, valamint keménytető is. Többféle elektromos motorral is kínálták gyártása utolsó évéig, 2012-ig, ezek teljesítménye 248, illetve 288 lóerő altípustól függően, az 53 kWh-s lítiumion-akkumulátor viszont mindegyikben közös volt.