Sok szó esett már az Aston Martin Toyota iQ-szerű próbálkozásáról (már ami a kompakt autókat illeti), a Cygnetről. 2011-ben kezdték meg a gyártását, majd 2013 szeptemberében elkaszálták a projektet, holott a tervezett 4000 helyett 300 darabot gyártottak csak belőle. Kevesen tudják, de nem ez volt a brit luxussportkocsi-gyártó első nekifutása a műfajban.

Az 1980-as években, mindössze 26 példányban készült Frazer-Tickford Metróhoz ugyancsak köze volt az Aston Martinnak. A háromajtós ferdehátúból három darab még az Egyesült Államokba is eljutott. A márka egy másik brit vállalattal, a British Leylanddel álmodta meg a modellt, a gyártás pedig a Tickford feladata volt.

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 2

A képre kattintva galéria nyílik!

Stílus és felszereltség szempontjából is vannak olyan ismertetőjegyek a Metro esetében, amik az Aston Martin érintettségét sugallják. A szárnyas embléma csak a legnyilvánvalóbb utalás erre, de az utastérben bőr és Alcantara is található, de a vezető kényelmét szolgálja a napfénytető, a sebességtartó automatika, az audiorendszer és az elektromos kezelőszervek. Aston Martinra hangolt, 1,3 literes motor hajtja, ami izmosnak nem éppen mondható 80 lóerős teljesítményével.

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 3

A balkormányos kivitelű, exportált darabok egyike bukkant fel nemrégiben a H&H Classics online aukciós katalógusában. Az 1982-es évjáratú „kispolskisított” Suzuki Swift-előd Wendal McBride-é, a Ferrari fotósáé volt, új gazdáját pedig barna belsővel és bézs külsővel várja. Arra számítanak, hogy akár 45 ezer fontot, azaz 19,5 millió forintot is megérhet valakinek.