Sok szó esett már az Aston Martin Toyota iQ-szerű próbálkozásáról (már ami a kompakt autókat illeti), a Cygnetről. 2011-ben kezdték meg a gyártását, majd 2013 szeptemberében elkaszálták a projektet, holott a tervezett 4000 helyett 300 darabot gyártottak csak belőle. Kevesen tudják, de nem ez volt a brit luxussportkocsi-gyártó első nekifutása a műfajban.

Az 1980-as években, mindössze 26 példányban készült Frazer-Tickford Metróhoz ugyancsak köze volt az Aston Martinnak. A háromajtós ferdehátúból három darab még az Egyesült Államokba is eljutott. A márka egy másik brit vállalattal, a British Leylanddel álmodta meg a modellt, a gyártás pedig a Tickford feladata volt.

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 2
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 3

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin?

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 10
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 11
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 12
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 13
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 14
Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 15
Fotó megosztása:

Stílus és felszereltség szempontjából is vannak olyan ismertetőjegyek a Metro esetében, amik az Aston Martin érintettségét sugallják. A szárnyas embléma csak a legnyilvánvalóbb utalás erre, de az utastérben bőr és Alcantara is található, de a vezető kényelmét szolgálja a napfénytető, a sebességtartó automatika, az audiorendszer és az elektromos kezelőszervek. Aston Martinra hangolt, 1,3 literes motor hajtja, ami izmosnak nem éppen mondható 80 lóerős teljesítményével.

Gondolnád, hogy ez egy Aston Martin? 16

A balkormányos kivitelű, exportált darabok egyike bukkant fel nemrégiben a H&H Classics online aukciós katalógusában. Az 1982-es évjáratú „kispolskisított” Suzuki Swift-előd Wendal McBride-é, a Ferrari fotósáé volt, új gazdáját pedig barna belsővel és bézs külsővel várja. Arra számítanak, hogy akár 45 ezer fontot, azaz 19,5 millió forintot is megérhet valakinek.