Ha autókkal kéne körülírni a 80-as éveket, a három, ami azonnal eszünkbe jut, az nyilván a Porsche 911 930, a Ferrari Testarossa és a Lamborghini Countach. A neonfényben úszó korszak egészen komoly karaktereket hozott, és talán sem előtte, sem pedig utána nem készültek annyira karakteres autók. Az eredetiek persze vagyonokat érnek, nem csoda, hogy sokan megpróbálják lemásolni. Általában ezek nem sikerülnek, a DC Supercars mégis talált egy egész jó vonalat.

Elsőre egyáltalán nem mondanánk meg, hogy ez a Countach a fotókon nem eredeti. Legtöbbször az arányok miatt már messziről látszik, hogy másolatról van szó. Ez leginkább akkor történik, ha donor autót használnak alapként, a DC Supercars viszont másképpen állt hozzá. A Mirage MK.1 névre hallgató szettjük inkább kit car, mintsem replika, és valljuk be, mindkettőnek egészen jól sikerült.

Meg nem mondanád, mi a gond ezzel a Lamborghinivel 2

Meg nem mondanád, mi a gond ezzel a Lamborghinivel 3

Felhasználták az eredeti autó pontos méreteit, egy LP5000 QV minden egyes négyzetcentiméterét műszaki rajzokra vetették, majd azok alapján alkották meg az üvegszálas karosszériát. Ügyeltek az összes részletre, apróságra is, így nemcsak az arányai, de minden lámpája, felnijei, sárvédőívei tökéletesen állnak rajta. A brit DC Supercars nemcsak Countach-t, de Diablót is készített egészen lélegzetelállító hasonlósággal az eredetihez.

Meg nem mondanád, mi a gond ezzel a Lamborghinivel 4

Igyekeztek lemásolni a Countach belsejét is, amennyire a teljesen egyedi csővázas karosszéria engedte, megidézték az eredeti autót. Kívül-belül fehérben készült el a 2014-es felújításkor, kapott az eredetihez nagyon hasonló váltókapcsolót, és pontosan ugyanolyan Alpine hifi fejegységet is szereztek hozzá, mint amilyennel eredetileg a Countach-t szerelték. A csomagot 1992-ben csinálták, ez az autó azonban csak 2006-ban készült el.

Meg nem mondanád, mi a gond ezzel a Lamborghinivel 5

Egy kit carban bármilyen motor lehet, még elektromosra is gond nélkül meg tudták volna csinálni, de ebből igyekeztek élményautót faragni. V12 éppenséggel nem került bele, de próbálták a lehető legtöbbet kihozni, így egy 3,5 literes Rover V8-as került a hátsó tengely elé egy ötfokozatú Renault kézi váltóval. Erőből nincs túl sok, 150 lóerőt teljesít csupán, a hangja azonban karcos lehet a rövid kipufogórendszerrel. Azt gondolnánk, hogy nem ér valami sokat egy replika, vagy kit car, pedig ez nem így van. Egy ilyen Mirage Mk.1-ért tavaly 30 millió forintot fizettek egy aukción.

Meg nem mondanád, mi a gond ezzel a Lamborghinivel 6