Húsz évvel a világ első prémium hibrid típusa, az RX 400h után mutatta be tisztán elektromos LF-Z Electrified tanulmányautóját a Lexus. Az autó minden lehetséges ponton igyekszik szakítani az autóipari dogmákkal, és ezen küldetésében nem elégedett meg azzal, hogy újszerű külső és belső stíluselemekkel kombinálja a kerekenként szabályozható elektromos hajtást: három fiatal alkotót, illetve alkotócsoportot kért fel arra, hogy értelmezze át a koncepciójármű műszerfalát.

Gránitból, űrkrómból, cipőből készült ez az utastér 1

Salehe Bembury

A 35 éves Salehe Bembury a Versace cipőtervező alelnökeként nem elegáns bőr lábbeliket, hanem harsány luxusedzőcipőket készít. Ehhez képest most elengedte a témát, és inkább a természet és a technológia határtartományán keresett és talált megfelelő ihletet. A felületek és kezelőszervek cédrusfából, parafából és gránitból készültek, a színek természetesek. Az ülések hátoldalát a cipőiparból ismerős anyag: bolyhosan hagyott nyersbőr borítja, a középkonzolon elhelyezett ujjlenyomatminta pedig az emberi tényezőt szerepelteti a képletben.

Gránitból, űrkrómból, cipőből készült ez az utastér 2

Ondrej Zunka

A rendszermérnök végzettségű Ondrej Zunka specialitása a 3D animáció, filmek és installációk hosszú sorában működött közre. A Lexus LF-Z Electrified esetében a tudományos fantasztikumból, a többdimenzionalitásból, az időn és téren túli létezésből képezte le látomását.  „Feltettem magamnak a kérdést: milyen belső teret tervezne egy mesterséges intelligencia?” Így születtek meg az utasok testének alakját felvevő, áttetsző szilikonülések és a csiszolt krómból kialakított panorámatető is.

Gránitból, űrkrómból, cipőből készült ez az utastér 3

Hender Scheme

A japán bőrműves hagyományokat ápoló és a modern kor igényei és ízlése szerint interpretáló Hender Scheme stúdió a divat világában igyekszik megvalósítani azt az értékmegőrző és- közvetítő szerepet, amelyet a Lexus az autóiparban betölt. Az LF-Z Electrified teljes belső terét kezeletlen nyers bőrből álmodták meg. Ez az anyag ugyanis a használat során folyamatosan változik, egyedi patinát és olyan utánozhatatlan karaktert nyer, amely személyes kapcsolatot teremt az autó és vezetője között, ráadásul folyamatosan emlékeztet bennünket az idő múlására, a változás változatlanságára.