A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró sokaknak eleven emlék, még a nyolcvanas évek elején is szolgált a típus, de valószínűleg nem ilyen állapotban. Mert ez az eladó orosz példány akár azonnal gurulhatna a múzeumba, gyakorlatilag olyan, mint új korában. 

Ez a hibátlan orosz GAZ-69-es sok magyar sorkatonának eleven emlék 1Ez a hibátlan orosz GAZ-69-es sok magyar sorkatonának eleven emlék 2

Ez pedig komoly fegyvertény egy ilyen, ridegtartásra  tervezett konstrukciónál. Sehogy egy karc, egy rozsdafolt, és ez nem restaurálás eredménye, az eredeti állapot maradt fenn. Eladója ezért komoly összeget kér érte, 5,8 millió forintért adná a veterán katonai terepjárót. 

Ez a hibátlan orosz GAZ-69-es sok magyar sorkatonának eleven emlék 3

GAZ-69 itthon

A GAZ 67-es utódjának, a 69-esnek fejlesztési munkálatai 1947-ben kezdődtek, a szériagyártás 1953. szeptember elsején indult meg a Moszkva melletti Gorkijban.  1956–1972 között az UAZ gyárba került át a típus, de ennek ellenére mégis megmaradt a GAZ elnevezés.  2,1 literes motorja a negyvenes évek terméke, 55 lóerőt termelt, ez a teljesítmény háromfokozatú, kéttengelyes váltón keresztül jutott el a kerekekhez. 

Ez a hibátlan orosz GAZ-69-es sok magyar sorkatonának eleven emlék 4

A gyártás majd húsz éve alatt érdemben nem változtattak a konstrukción, egyedül 1970-ben kapott több ablakot a vászontető az egyetlen hátsó ablak mellé, több mint 600 ezer darab készült a típusból. Klónját a romániai ARO is gyártotta  1955-65 között ARO M461/IMS néven. 

A Magyar Honvédségnél az 1950-es évek végén álltak hadrendbe az első GAZ 69-esek, és ez a típus maradt az egyetlen könnyű összkerekes a hadseregnél egészen az UAZ 469 megjelenéséig. 1980-ban is még 1024 db volt az állományban.