Első ránézésre erről a Dodge Daytonáról még a lexikális tudással rendelkező fanatikusoknak is legfeljebb annyi juthat eszébe, hogy a Chrysler 1983 és 1993 között gyártott, háromajtós sportkocsijáról van szó, nevét pedig a Dodge Charger Daytona után kapta, amit a legendás floridai 500 mérföldes versenyről neveztek el.

A cikkben szereplő 1989-es darab azonban többre volt hivatott annál, minthogy mindössze 3500 kilométert tegyen meg, ennek azonban oka van. Bő 30 évvel ezelőtt egy férfi szeretett volna a feleségének kedveskedni, akinek minden vágya volt egy sportos autó, ötsebességgel manuális váltóval – így vette neki a Daytonát.

Elvitték az autót, ami az asszonynak nem kellett 2

2178 mérföld, azaz 3505 km – A képre kattintva galéria nyílik!

A mondás úgy tartja: minden csoda három napig tart. Nos, jelen esetben két hétig tartott, ez idő alatt a feleség rájött, hogy nem fekszik neki az autó, utálja vezetni, éppenséggel a manuális váltó miatt. Ezek után a férfi úgy döntött, inkább beállítja a fűtött garázsba, Corvette-gyűjteménye mellé.

Ezáltal a Daytona arra a tragikus, nem éppen kalandokkal és adrenalinnal teli sorsa jutott, hogy 28 éven át csak egy-egy alkalommal hagyta el garázsát. 2017-ben gazdát cserélt az autó, ám új tulajdonosa mindössze 161 kilométert gurult a sportkupéval.

Elvitték az autót, ami az asszonynak nem kellett 3

A „mozgásszegény” életmódnak ugyanakkor annyi előnye volt, hogy a mai napig úgy néz ki a piros-szürke színkombinációban pompázó Daytona, mintha nemrég gördítették volna le a gyártósorról. Annyira kifogástalan, hogy korrozió, rozsda is csak minimálisan érhető tetten, az sem látható helyen.

A beltérben is csak annyi hiba vehető észre, hogy a tetőkárpitozást kezdi elengedni a ragasztás, ez azonban nem egy klasszikus vevőriogató tényező. Annyira nem, hogy az eBay-en 7800 dollárért kelt el az óév végén, vagyis 2,3 millió forintért.

Elvitték az autót, ami az asszonynak nem kellett 4

Bárki is az új tulajdonosa, valószínűleg örömét leli majd új szerzeményében, amit 2,5 literes, négyhengeres erőforrással szerelték. Az azonban nem derült ki a hirdetés szövegéből, hogy a szívó- vagy a turbómotoros változatról van-e szó – előbbi teljesítménye 100, utóbbié 150 lóerő.