Első ránézésre erről a Dodge Daytonáról még a lexikális tudással rendelkező fanatikusoknak is legfeljebb annyi juthat eszébe, hogy a Chrysler 1983 és 1993 között gyártott, háromajtós sportkocsijáról van szó, nevét pedig a Dodge Charger Daytona után kapta, amit a legendás floridai 500 mérföldes versenyről neveztek el.
A cikkben szereplő 1989-es darab azonban többre volt hivatott annál, minthogy mindössze 3500 kilométert tegyen meg, ennek azonban oka van. Bő 30 évvel ezelőtt egy férfi szeretett volna a feleségének kedveskedni, akinek minden vágya volt egy sportos autó, ötsebességgel manuális váltóval – így vette neki a Daytonát.
A mondás úgy tartja: minden csoda három napig tart. Nos, jelen esetben két hétig tartott, ez idő alatt a feleség rájött, hogy nem fekszik neki az autó, utálja vezetni, éppenséggel a manuális váltó miatt. Ezek után a férfi úgy döntött, inkább beállítja a fűtött garázsba, Corvette-gyűjteménye mellé.
Ezáltal a Daytona arra a tragikus, nem éppen kalandokkal és adrenalinnal teli sorsa jutott, hogy 28 éven át csak egy-egy alkalommal hagyta el garázsát. 2017-ben gazdát cserélt az autó, ám új tulajdonosa mindössze 161 kilométert gurult a sportkupéval.
A „mozgásszegény” életmódnak ugyanakkor annyi előnye volt, hogy a mai napig úgy néz ki a piros-szürke színkombinációban pompázó Daytona, mintha nemrég gördítették volna le a gyártósorról. Annyira kifogástalan, hogy korrozió, rozsda is csak minimálisan érhető tetten, az sem látható helyen.
A beltérben is csak annyi hiba vehető észre, hogy a tetőkárpitozást kezdi elengedni a ragasztás, ez azonban nem egy klasszikus vevőriogató tényező. Annyira nem, hogy az eBay-en 7800 dollárért kelt el az óév végén, vagyis 2,3 millió forintért.
Bárki is az új tulajdonosa, valószínűleg örömét leli majd új szerzeményében, amit 2,5 literes, négyhengeres erőforrással szerelték. Az azonban nem derült ki a hirdetés szövegéből, hogy a szívó- vagy a turbómotoros változatról van-e szó – előbbi teljesítménye 100, utóbbié 150 lóerő.