A legendás autóversenyző és autótervező Carroll Shelby 427-es Cobrája kapcsán kegyetlen licitháborút vizionálnak a Mecum árverésén. Nem csoda, hiszen amíg számos másolat rója az utakat, jelen esetben egy eredeti példányról beszélünk, másrészt 2012-es haláláig Shelby személyes gyűjteményét színesítette.

Rendezettek az autó papírjai, így az is kiderült, hogy 1966. január 7-én vitték fel a vállalat rendszerébe, szűk két hónappal rá, március 3-án hagyta el a gyártósort, és indult el Shelby dallasi otthona felé. A CSX3178-as alvázszámú modellt 7,0 literes, V8-as motorral és négysebességes manuális váltóval szerelték.

Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 1
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 2

Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen

Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen

Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 9
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 10
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 11
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 12
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 13
Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 14
Fotó megosztása:

Mindössze öt példány készült ebben a szénszürke árnyalatban, ez az egyik – Shelbyt azonban sokkal inkább érdekelte a teljesítményt, mint az egyediség, a fenti paraméterekből kiindulva meg is kapta azt, amit várt a Cobrától. Ennek ellenére többször is látványos változáson ment keresztül, a színvilágot arany-kék kombinációra cserélték, a V8-as motort egy erősebbre cserélték, a váltót pedig automatára. 2002-ben vörösre festették a sportautót.

Shelby halálát követően a vállalat Las Vegas-i főhadiszállásán állították ki a kétajtós roadstert, ami 2016-ban az RM Sotheby’s árverésén került kalapács alá. Második tulajdonosa elképesztő energiákat áldozott arra, hogy visszaállítsa eredeti állapotába a Cobrát, így eredeti színét és a régi hajtásláncot is visszakapta.

Carroll Shelby Cobrájáért ölhetnek az árverésen 15

A Mecum nem becsülte meg a 427-es Cobra értékét az árverés előtt, de kiindulva abból, hogy 2016-ban potom 13,75 millió dollárért, vagyis – mai árfolyamon számolva – több mint 4 milliárd forintért cserélt gazdát, eredeti állapotára alakítva még többet érhet… és innen határ a csillagos ég!