Az MR-Motorsport nevű orosz műhely már évek óta reszel egy Lada Granta alapokra épülő versenygépet. A napokban pedig elérték a 99 százalékos fázist, vagyis a gép él, lélegzik, és bevetésre kész. 

Kőkemény raligépet faragtak a legolcsóbb Ladából 1Kőkemény raligépet faragtak a legolcsóbb Ladából 2

Tervük a legmagasabb kategória megcélzása volt, ezért szívómotor helyett egy 1,75 literes turbós motort építettek az 1254 kilogrammos Lada orrába, ami 340 lóerőt teljesít 5600-as fordulaton. Ehhez hatsebességű szekvenciális sebességváltó tartozik, az erőből pedig mind a négy kerékre jut. A módosítások sora nem áll meg itt, a karosszéria is kapott több kiegészítő elemet, egyrészt az aerodinamika, a jobb hőcsere, másrészt a szélesebb nyomtáv miatt.

Kőkemény raligépet faragtak a legolcsóbb Ladából 3Kőkemény raligépet faragtak a legolcsóbb Ladából 4Kőkemény raligépet faragtak a legolcsóbb Ladából 5

Tehát ez tulajdonképpen egy R5-ös szintű technológia, ilyen erős konstrukciót Ladából rég láttunk már ralipályán.