1966-ban mutatták be a Jaguar 420-ast a Londoni Motor Show-n, ami valójában a korábbi S-Type továbbfejlesztett változata. A frissebb 420-as 200 fonttal volt csak drágább az S-Type-nál, amit annak ellenére továbbra is kínáltak, hogy egyértelműen csökkent iránta az érdeklődés.

Mivel a Jaguar egyébként sem szerepelt fényesen abban az időben, ezért Sir William Lyons úgy döntött, hogy szükség van egy igazán ütős modellre független hátsó futóművel, a duprakarbis, 245 lóerős, 4,2 literes sorhatos motorral és modernebb megjelenéssel. Ez lett a Jaguar 420, melynek átemblémázott testvére a Daimler Sovereign.

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 1
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 2

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 14
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 15
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 16
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 17
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 18
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 19
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 20
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 21
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 22
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 23
Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 24
Fotó megosztása:

Még 1966-ban a Jaguar észak-olaszországi importőre, Giorgio Tarchini megbízta a nagy nevű Carrozzeria Bertone műhelyt egy kupé építésével a Jaguar 420-es alapjaira. Ekkoriban távozott a Bertonetől a híres Giorgetto Giugiaro és vette át a vezetést a Ghia dizájnközpontja felett. Szerencsére remek embert találtak a feladatra, Marcello Gandinit.

Marcello Gandini olyan autók formájáért felelős, mint a Lamborghini Miura vagy az Espada, a Lancia Stratos és az Alfa Romeo Montreal. A Jaguar 420 volt az egyik első munkája a Bertone stúdiónál.

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 25

Szögletesebb és modernebb lett az eredetinél és tényleg szinte csak a hűtőrács és az ugró macska emlékeztet Jaguarra. A Bertone 420-as kupéja fűzött felniken gurul és nagy üvegfelületei vannak. A formai megoldásai egyébként a szintén Gandini által tervezett 1970-es BMW Garmisch tanumányautón is visszaköszönnek. Akárcsak Pininfarina, úgy Gandini is merített saját ötleteiből.

Limitált szériának tervezték a Jaguar 420 FT Bertone Coupét, végül csak két példány készült el a karosszériaműhelynél. Nevében az FT rövidítést az importvállalat alapítója, Ferruccio Tarchini tiszteletére kapta. Legutóbb bőven 20 millió forint feletti összegért talált gazdára a másik, kék színű példány.

Mesés ritkaság az olasz Jaguar 420 kupé 26