Sylvain Blum és Daniel Dereims az 1988-as Párizs-Dakaron egy dízel Toyota Land Cruiserben értek be az ötödik helyen, de közben szoros barátságot kötöttek a Peugeot Talbot Sport csapattal. Elhatározták, hogy más terepralikon is részt fognak venni, mint az Ausztrál Szafari. Ehhez azonban kellett egy megfelelő autó, amit 1991-ben találtak meg és alaposan átalakították, hogy tényleg megfelelő legyen.

Sylvain Blum vásárolt egy Peugeot 405 Mi16 4X4-et, ami ma igazi különlegesség és a 90-es években sem volt gyakori darab. Hogy az 1993-as futamon már indulni tudjanak az autóval, a Peugeot Talbot Sport mérnökeinek segítségét kérték, akik bátran nyúltak a négyajtóshoz. Elsőként a karosszériát igazították hozzá a nagy kerekekhez, majd az ajtókat cserélték le könnyebb elemekre.

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 2

Új kormányművel építettek bele mellette új hátsó felfüggesztés prototípus, Citroën rendszerrel, valamint 300 literes tank került bele. Kovácsolt dugattyúk, Sybele befecskendező rendszer és Sprintex kompresszor került a motorba. Elöl Torsen differenciálművel szerelték. A 405-ös így nagyjából 320 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud, de sajnos nem volt alkalmuk élesben használni.

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 3