Sylvain Blum és Daniel Dereims az 1988-as Párizs-Dakaron egy dízel Toyota Land Cruiserben értek be az ötödik helyen, de közben szoros barátságot kötöttek a Peugeot Talbot Sport csapattal. Elhatározták, hogy más terepralikon is részt fognak venni, mint az Ausztrál Szafari. Ehhez azonban kellett egy megfelelő autó, amit 1991-ben találtak meg és alaposan átalakították, hogy tényleg megfelelő legyen.

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 1
A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 2

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 8
A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 9
A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 10
A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 11
A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 12
Fotó megosztása:

Sylvain Blum vásárolt egy Peugeot 405 Mi16 4X4-et, ami ma igazi különlegesség és a 90-es években sem volt gyakori darab. Hogy az 1993-as futamon már indulni tudjanak az autóval, a Peugeot Talbot Sport mérnökeinek segítségét kérték, akik bátran nyúltak a négyajtóshoz. Elsőként a karosszériát igazították hozzá a nagy kerekekhez, majd az ajtókat cserélték le könnyebb elemekre.

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 13

Új kormányművel építettek bele mellette új hátsó felfüggesztés prototípus, Citroën rendszerrel, valamint 300 literes tank került bele. Kovácsolt dugattyúk, Sybele befecskendező rendszer és Sprintex kompresszor került a motorba. Elöl Torsen differenciálművel szerelték. A 405-ös így nagyjából 320 lóerőt és 400 Nm nyomatékot tud, de sajnos nem volt alkalmuk élesben használni.

A terepralira készített Peugeot 405-ös nem jutott el az éles bevetésig 14