Hatvan darab készül majd a Bugatti Chiron Pur Sportból, amit annak ellenére becsülettel hangolnak a jobb vezethetőségre, hogy a tulajdonosok valószínűleg inkább csak a fűtött garázsban csillogó polírozott gyűjtemény egyik darabjának szánják. Vagy simán csak befektetésnek, hogy aztán évek vagy talán csak néhány hónap múlva valami neves aukciósház árverésén visszahozza az egymilliárd forintos árát, és még egy kicsit mellé.

Már megkergették a Nordschleifén a Chiron Pur Sportot, most pedig az olasz csizma sarkába vitték a prototípust. Itt van ugyanis a Nardo Technical Center, az az öreg oválpálya, melyben a Porsche komoly fejlesztőközpontot alakított ki. Négy éve voltam ott, természetesen a belépéskor azonnal rákerül a telefonok kamerájára a matrica, rendes fényképezőgépet elővenni pedig nem is ajánlott a területen, ahol a következő évek újdonságait nyúzzák.

Futómű teszteléshez ideális pályák vannak Nardóban a hatalmas ovál mellett, valamint egy olyan versenypálya, ami a világ leghíresebb kanyarjaival van tele. Meg azzal a dombbal. Ez a pályának talán a legélvezetesebb része, nekem is a mai napig az egyik legmeghatározóbb emlékem, amikor a rádión csak bemondta az instruktor a parancsot, és akkor nagy gázzal nekirohant a 911-es az emelkedőnek, a tetején pedig épp úgy elemelkedett, mint a Chiron Pur Sport Andy Wallace-szal a kormánya mögött itt fenn.

1 milliárdnyi 1500 lóerős Bugatti a levegőben 3

Változatlanul került át a Pur Sportba a Chironból a 8,0 literes, quad-turbós W16-os motor, így az továbbra is 1500 lóerőt és 1600 Nm nyomatékot ad le. Váltója viszont rövidebb áttételű. A karbon kiegészítőknek és könnyű felniknek köszönhetően a Bugatti Chiron Pur Sport 50 kg-mal lett könnyebb.

Forrás: Bugatti