Egészen a ’90-es évek elejéig a Chevrolet Corvette jelentette az amerikai sportautót. Aztán jött a Dodge Viper és hirtelen sokkal vágyottabb gép lett, mint a már sokadik generációját taposó Corvette. Hiába volt belül olyan, mint egy szappantartó, a 8 literes, V10-es motorja egész egyszerűen olyan magasságokba emelte, ahová a Chevrolet nem érhetett fel. Ezért kitalálták, hogy túllépnek a V8-ason.

General Motors-blokkok szolgáltak a V12-es alapjául, melyet a hajómotorokkal foglalkozó Ryan Falconer Industries készített. Hosszú ugyan a C4-es Corvette orra, de a hatalmas, 9,8 literes motor miatt még ebbe is kénytelenek voltak beletoldani jó 20 centit. A hosszabb tengelytáv és a nehezebb orr miatt viszont ezt a Corvette-et nem volt igazán jó vezetni, és a szűkös géptérben hamar túlmelegedett a V12-es.

Nem jutott el a gyártásig a V12-es Corvette 2

686 lóerővel és 921 Nm nyomatékkal tényleg irgalmatlanul erős a Corvette ZR-12, de lehetetlenül drága is lett volna. 1990-ben 32 ezer dollárért kínálták a Corvette-et, a ZR-1-et már 60 ezerért adták és ennél 10 ezerrel lett volna drágább a V12-es motorral. Mindeközben a Viperért 50 ezer dollárt kértek. A projektet elvetették, az egyetlen elkészült prototípus ma a Nemzeti Corvette Múzeumban található. Itt pedig meg is tudod hallgatni!