VIP Limo néven mutatta be a legújabb generációs Mercedes-AMG G63 átalakított, golyóálló változatát a kanadai Inkas Armored. A luxusterepjáró kényelmi, biztonsági és védelmi szempontból is helytáll, igaz, ehhez meg kellett nyújtani az autó vázát: a tengelyek között 4374 mm a távolság, az autó teljes hossza így 6186 mm-re nőtt.

Méretei ellenére csak négyen férnek bele a felspécizett G63-ba, viszont aki a hátsó üléssorra kerül, arra arany élet vár. A 4K-s televíziót úgy helyezték el, hogy azt szükség esetén egy alsó rekeszbe lehessen tolni – például, ha az első és a hátsó ülésen ülők kommunikálni szeretnének egymással.

Az audiovizuális élményeket a többféle hangszórókonfigurációval kapható, prémium audiórendszer, valamint az Apple TV-intergárció garantálja, de a motorizált minibár és hűtőláda, illetve az első osztályú- vagy Alcantara-bőrrel bevont ülések is a kényelmünket szolgálják. Az ülések beépített masszázs-, hűtő- és fűtőfunkcióval vannak ellátva, az utasok pedig távirányítóval vezérelhetik a médiaeszközöket, a világítás, valamint a kényelmi és biztonsági rendszereket.

Járjuk körbe a páncélos G63-at!

Az alábbi videóben kívülről és belülről is megtekinthetjük a felszereltség tekintetében legkevésbé sem kutyaütő G63-ast:

Szintén az exkluzív csomag része a testreszabható nappali fényszoró, amit a valós napfény lehető legpontosabb utánzására kalibráltak. A kémiai szűrőrendszer pedig arról gondoskodik, hogy az utastér mindenféle pollentől és baktériumtól mentes legyen – ezekben az időkben utóbbi tényező egyáltalán nem elhanyagolható.

Csakúgy, mint a korábbi járművek, amik kikerültek az Inkas kezei közül, páncélvédelemmel vannak ellátva, ami a CEN 1063 BR7-es védelmi előírásoknak, ami nem csak a 7,62-es kézi lőfegyvereknek áll ellen, de két, egyidejűleg és a padlólemez alatt robbanó kézigránát erejével szemben is helytáll. Az ablakokat is golyóálló üvegekkel látták el.

A továbbfejlesztett felfüggesztések és nehéz teherbírású gumik úgyszintén az autó biztonságát szolgálják, hiszen ezeknek köszönhetően akár még defekt mellett is képes csúcssebességgel haladni a G63, ami a műszaki fejlesztések révén a megnövekedett tömeg ellenére magas teljesítménnyel és stabil futásmenettel bír.

A 4,0 literes, V8-as biturbó-erőforrás 577 lóerőt ad le 850 Nm nyomaték mellett, míg a sebességváltó 9 sebességes és automata.

Forrás: Carscoops, Inkas
Kép(ek) forrása: Inkas