Sonny Crockett monospecchio (amin egyetlen tükör van a vezető oldalon, az A oszlop közepén) Testarossája kétség kívül meghatározó volt azoknak, akik a Ferrari 12 hengeres csúcsára vágytak. Még Jordan Belfort, a Wall Street farkasa is vásárolt magának egyet. Nem, nem csak a filmben, hanem a valóságban is hajtott egy éppen olyan bézs belsős, hófehér Testarossát, amilyet a Don Johnson által alakított nyomozó. De ez az autó nem csak ezért egy ikon.

Ha menő akartál lenni a 80-as években 1
Ha menő akartál lenni a 80-as években 2

Ha menő akartál lenni a 80-as években

Ha menő akartál lenni a 80-as években

Ha menő akartál lenni a 80-as években 21
Ha menő akartál lenni a 80-as években 22
Ha menő akartál lenni a 80-as években 23
Ha menő akartál lenni a 80-as években 24
Ha menő akartál lenni a 80-as években 25
Ha menő akartál lenni a 80-as években 26
Ha menő akartál lenni a 80-as években 27
Ha menő akartál lenni a 80-as években 28
Ha menő akartál lenni a 80-as években 29
Ha menő akartál lenni a 80-as években 30
Ha menő akartál lenni a 80-as években 31
Ha menő akartál lenni a 80-as években 32
Ha menő akartál lenni a 80-as években 33
Ha menő akartál lenni a 80-as években 34
Ha menő akartál lenni a 80-as években 35
Ha menő akartál lenni a 80-as években 36
Ha menő akartál lenni a 80-as években 37
Ha menő akartál lenni a 80-as években 38
Fotó megosztása:

Annyira szorosan a korszakhoz tartozik, hogy szerintem semmi más nem adja ennyire vissza a 80-as évek hangulatát, mint a Ferrari Testarossa. A formatervért a Pininfarina stúdió egy csoportja felelt, de leginkább Emanuele Nicosia és a dizájnért felelős főnök, Leonardo Fioravanti, aki több más Ferrarit is tervezett. Eredetileg minimalizálni szerették volna az oldalsó légbeömlők méretét, többek közt az amerikai biztonsági szabályozások miatt is, de a 12 hengeres motornak egyszerűen szüksége van a rengeteg levegőre.

Ha menő akartál lenni a 80-as években 39

Fioravanti kezét megkötötték a mérnökök, de ennek ellenére valami nagyon újat, valami jellegzeteset akartak alkotni. Így született meg az ajtók elejétől a hátsó kerékig terjedő, karosszéria síkjából befelé futó beömlő és a rácsozás, amit akkoriban még ők is sajtreszelőnek, mások pedig tojásszeletelőnek hívtak. Az előre csövezett hűtő helyett ráadásul két oldalsó van a Testarossában, így a kabin klímáját nem érinti a tűzforró motor. A széles nyomtáv pedig jót tett a kezelhetőségnek. Az aerodinamikában jártas Fioravanti ráadásul rávert a Lamborghini Countach-ra (0,42) a Testarossa 0,36-os légellenállási együtthatójával.

Ha menő akartál lenni a 80-as években 40

Tipo 113 a 4,9 literes, 12 hengeres motor kódja, melyet sokan boxerként emlegetnek, de a valójában egy 180 fokos hengerszögű V-ről van szó. 48 szelepes (hengerenként 4) és száraz karteres a kenése, hogy ne legyen gond az olajzás akkor sem, ha rettenet tempóval kanyarodik a Testarossa. 385 lóerőt ad le 6300-as fordulaton, 490 nm nyomatéka van 4500-tól. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.

Ha menő akartál lenni a 80-as években 41

1984 és 1991 között 7177 darab Ferrari Testarossa készült (aztán jött a frissebb 512 TR), ez pedig egyértelmű siker volt akkoriban. Ez az 1991-es fehér, bézs belsős példány már három tulajdonoson ment keresztül, mégis csak picikét több mint 11 ezer kilométer van az órájában. Az állapota pedig akár az újé, így könnyen hihető az 50 millió forint közelébe becsült érték.

Ha menő akartál lenni a 80-as években 42