A koronavírus-járvány kirobbanása óta először tartott igazán nagy árverést az amerikai Mecum aukciósház. Az indianapolisi esemény a cég 33 éves történetének legjobban sikerült árverése lett: az 1800 eladó autó 78 százaléka elkelt, de az autózáshoz köthető nagyjából hatezer relikviának is elvitték 90 százalékát a helyszíni és az internetes licitálók.

Az aukción egy idén felállított rekord is megdőlt: 3,85 millió dollárt, átszámítva 1,155 milliárd forintot fizettek egy Ford Mustangért, megdöntve a januári Mustang-csúcsot. A Shelby GT350R-t sokan a valaha készült legfontosabb Mustangnak tartják.

A wimbledoni fehérben tündöklő autó volt az első, melynek nevében az R-betű feltűnt. Az R-modellt kifejezetten versenyzési célokra építette Caroll Shelby 1965-ben, az autót többek között Ken Miles is vezette. A Ford szerette volna kimozgatni a Mustangot akkori megítéléséből, sokan ugyanis a titkárnők autójának nevezték. A híres tervezőnek ez sikerült is, a rekorder példány volt az első Shelby Mustang, mely versenyt nyert.

Nem létezik ennél drágább Mustang 2
Nem létezik ennél drágább Mustang 3

Nem létezik ennél drágább Mustang

Nem létezik ennél drágább Mustang

Nem létezik ennél drágább Mustang 16
Nem létezik ennél drágább Mustang 17
Nem létezik ennél drágább Mustang 18
Nem létezik ennél drágább Mustang 19
Nem létezik ennél drágább Mustang 20
Nem létezik ennél drágább Mustang 21
Nem létezik ennél drágább Mustang 22
Nem létezik ennél drágább Mustang 23
Nem létezik ennél drágább Mustang 24
Nem létezik ennél drágább Mustang 25
Nem létezik ennél drágább Mustang 26
Nem létezik ennél drágább Mustang 27
Fotó megosztása:

Az 1965-ös SCCA-szezonban tíznél is több kategóriagyőzelmet aratott az autó, és habár Jerry Titus az utolsó futamon egy másik Mustangban ülve zsebelte be a bajnoki címet, a legtöbb pontot ezzel a versenygéppel gyűjtötte. Néhány év után az autó kikerült az Egyesült Államokból, Mexikó versenypályáin gyűrték a gépet, majd szürkére festették, és az enyészetre bízták az autót. 1989-ben fedezték fel újra, ekkor egy múzeumba került a Mustang.

Nem létezik ennél drágább Mustang 28

Később alaposan felújították, 2014-ben már régi pompájában jelent meg az 50 éves Mustangot ünneplő Amelia Island-i találkozón. Többször is kölcsönkérte aktuális tulajdonosától az autót a Ford, hogy a márka olyan büszkeségei mellett állítsák ki, mint az 1967-es Le Mans-i győztes GT40 Mk IV.

Nem létezik ennél drágább Mustang 29