Adolphe Heuliez még 1925-ben szerelte össze az első autóját, egy Peugeot 177B-t, és innentől egyre több projekttel keresték meg az autógyártók. A többi karosszériaépítőhöz hasonlóan egyedi kéréseket teljesített, de később már olyan komoly megrendelésekkel találták meg, mint a Peugeot 205 T16 utcai változatának gyártása. Aztán nagyobb volumenű megrendelések jöttek, így több mint 350 ezer példányt készítettek a Peugeot 206 CC összecsukható fém tetőszerkezetéből. Az Heuilez-nél készült az Opel Tigra is. Ez azonban csak fekete felhőket hozott a vállalat fölé, csökkenteni kényszerültek a termelést, és több mint 540 dolgozót küldtek el.

Izgalmas koncepciókból sem volt hiány a francia Heuliez-nél, itt van például ez a nem túl szép, de annál érdekesebb Mercedes-Benz G-osztály. Igen, ez itt alapjaiban egy alvázas G-Merci, bármennyire is nem annak tűnik! Az 1996-os Párizsi Autószalonra készült koncepcióban a létravázra egy SLK-jellegű karosszéria került, ugyanúgy nyitható fém tetővel. Az Heuliez Intruder azok számára készült, akik terepen szeretnék élvezni a karbriózást. Épp úgy, mint a Range Rover Evoque vászontetős változata vagy a frissebb – igaz kevésbé járatlan utakra készült – VW T-Roc Cabrio.

Az Heuliez válasza egy ritkán feltett kérdésre 2

211 lóerős, 3,2 literes, soros, hathengeres motor hajtja az Heuliez Intrudert, egész pontosan a Mercedes-Benz G320-as hajtása van alatta. A blokkhoz négysebességes automata váltó és persze összkerékhajtás tartozik. A DK Engineering leírása szerint az autót a közelmúltban teljesen felújították, így a motor és a tető is tökéletesen működik.

Az Heuliez válasza egy ritkán feltett kérdésre 3

Kétségkívül igazi különlegesség az Heuliez Intruder, ami egy nagyon ritkán feltett kérdésre adja meg a választ. Irány a videó play gombja!