Szűk harminc éve még azon háborgott a Porsche-imádók közössége, hogy a jó öreg léghűtéses boxermotornak búcsút mondtak a németek a 911-esekben. Azóta jöttek már a turbók, és a kínálat egyre bővült, a SUV-ok hasítanak, és az első teljesen elektromos modell, a Taycan (amit már a Vezess is próbált) előtt is fényes jövő áll.

Vajon a 911-est is eléri az elektromos forradalom? A mára egész halk boxert leváltja a teljesen néma villanymotor? Talán igen, talán nem, az is lehet, hogy a Porsche hírnevét megteremtő típus örökre benzinégető marad. 

Mindenesetre a Taycan ellen egész meggyőző volt az idejemúlt technológia…

A Taycan Turbo S 761 lóerős, a Turbo 680; ezzel a márka kínálatának legerősebbjei közé tartoznak. Előbbi 2,8, utóbbi 3,2 másodperc alatt gyorsul százra. Hatótávolság dolgában viszont a gyengébb variáns áll jobban: 450 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel, míg a Turbo S névleges hatótávolsága 412 km. A végsebesség mindkét esetben 260 km/óra.

Benzines ellenfelét, a Porsche 911 Turbo S 3,8 literes, hathengeres boxermotorját két turbófeltöltővel 560 lóerőre húzták. Ezzel 2,9 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/órás sebességre, tehát elvileg hajszálnyira vannak egymástól. De mit mutat a valóság, kiderül a carwow videójából:

Forrás: Youtube Carwow
Kapcsolódó címkék: 911 Porsche