1961. március 15-én jelent meg a Jaguar E-Type, ami kétség kívül a 60-as évek egyik legjellegzetesebb autója és ma is népszerű veterán. Enzo Ferrarit nehéz volt lenyűgözni, de a Jaguar sportautójára még ő is azt mondta, hogy ennél szebb autót még a világon nem látott. Az E-Type aztán egészen 1975-ig kitartott, a Lightweight pótolni kívánt példányai pedig 2014-től készültek.

Eredetileg 18 darab E-Type Lightweight készült volna, de végül 12-nél maradt abba a gyártás 1964-ben. Ezek a több mint 300 lóerős, 3,8 literes sorhatos motorral szerelt, alumínium ötvözet karosszériás E-Type-ok ma is a legdrágábbak között vannak. Igazi, kőkemény versenygépek, melyeket neves veterános rendezvényeken sétáltatnak meg.

Rengeteg E-Type van, ezért az Eagle nevű angol vállalkozás ráállt ezeknek a felújítására és kérésre át is szabják az autókat. A teljes felújítás mellett az egyik út az Eagle Lightweight GT.

Úgy kezdődik a folyamat, hogy fognak egy első szériás E-Type Roadstert és teljesen szétszedik. Az eredeti karosszériaelemek helyére pedig új, modern minőségi elvárásoknak megfelelő, könnyű alumíniumból készült darabok kerülnek. Ezeket 2500 munkaóra alatt készítik el. Továbbá csiszolnak egy kicsit az aerodinamikán és a váz merevségén. 16 colos magnézium felnikkel szerelik, hogy csökkentsék a rugózatlan tömeget.

1017 kilónyi tökéletesre csiszolt Jaguar az Eagle E-Type Lightweight 3

Ultra könnyű magnéziumötvözetet más területeken is használnak, például a sebességváltó házában és a differenciálműben is, valamint az olajteknőben. Teljesen egyedi a felfüggesztés, mely Öhlins állítható lengéscsillapítókat és rendkívül könnyű lengőkarokat kap.

Inconel kipufogócsonkot és titán rendszert pakolnak alá, hogy további kilókat takarítsanak meg. Az Eagle E-Type Lightweight száraz tömege 1017 kg. Pedig a beltérben már inkább a luxusra mennek rá. Mindenütt nehéz bőrkárpit van és klíma hűti az utasteret.

1017 kilónyi tökéletesre csiszolt Jaguar az Eagle E-Type Lightweight 4

4,7 literes, alu blokkos sorhatos motort kap az Eagle, melyre három Weber karburátort szerelnek, így 5750-es fordulatnál 380 lóerőt tud és 508 Nm nyomatéka van 4000-től. Hozzá újratervezett 5 sebességes kéziváltó csatlakozik. Az Eagle Lightweight nagyjából 5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 273 km/óra a végsebessége.

Több mint 8000 munkaórát fektet az Eagle egy felújított E-Type-ba és évente két autót készítenek. Abban biztosak lehetünk, hogy ez már az a kategória, ahol nem elegáns a végösszeg felől érdeklődni.

1017 kilónyi tökéletesre csiszolt Jaguar az Eagle E-Type Lightweight 5

Forrás: Eagle