A Volkswagennél volt egy korszak, amikor beakadt a technikai felsőbbrendűség érzete a vezetőségnél, és minden autójukat eggyel magasabb polcra raktak. Piacra dobták a Mercedes S-osztály, BMW 7-es széria ellenfelének szánt Phaetont, néha annyi hengerrel, hogy két kéz kevés a megszámolásukhoz.

Ezzel együtt a Passat is feljebb került: 2006-ban a csúcsverzió, az R36 már 300 lóerőt tudott gyárilag. Azóta sincs ennyire erős kivitel: a 3,6 literes, 300 lóerős, közvetlen befecskendezéses V6-os motor a duplakuplungos DSG váltóval 5,6-5,8 másodperc (szedán-kombi adatai) alatt tudta le a százas sprintet, a 250 km/órás limitált végsebességet pedig lazán elérte. 

Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 1Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 2

Elég szürreális teljesítmény, főleg ha a korabeli eladó Passatok átlagos motorizáltságát vesszük alapul, a takarékos kerregő TDI dízelek között igazi különc ez a kivitel, és a mai kétliteres turbós négyhengeres benzinesektől is messze áll. 

Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 3Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 4

Ahogy azt mondani szokták, ilyen autó nem lesz még egy, és az ára is tükrözi ezt a tényt. A pár eladó darab ára 15 000 euróról indul, és az igazán megkímélt gyűjtői darabokért akár 30 000 eurót is elkérnek. A bejegyzés apropóját pont egy szép, tornádóvörös darab adta, amit Hollandiában adtak el a közelmúltban 18 ezer euróért (6,2 millió forint).

Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 5Ez a ritka csúcs-Passat kiemelkedik a kerregő dízelek tengeréből 6