Bob Hall a ’70-es évek közepén még a Motor Trend újságírója volt, de már akkor is imádta a japán autókat és az ország kultúráját is. Annyira, hogy japánul is tanult, ami miatt felszabadultabban tudott beszélgetni a Mazda kutatás-fejlesztési részlegén dolgozó Jamamoto Kenicsivel. A ’80-as évek elejére Jamamoto feljebb lépett a ranglétrán, Hall pedig a Mazdához került, és teret engedtek korábbi beszélgetésük tárgyának, a megfizethető élményautónak. Ez lett az 1989-ben megjelent Mazda MX-5.

Épp olyan, amilyennek a klasszikus angol sportautókat szeretjük, de annál sokkal megbízhatóbb az MX-5-ös Mazda. Az első generáció, vagyis az NA pedig talán mind közül a legaranyosabb. Mosolygós arca, tündéri bukólámpái, a szép kis króm kilincsek az oldalán mind szerethető részletek. Ez a kevesebb mint 21 ezer kilométert futott 1991-es autó ráadásul a kedvenc összeállításom a British Racing Green színben, a rettentően könnyű Minilite-utánérzésű Daisy felnikkel és bézs bőrbelsővel. 4000 darab ilyen Special Edition készült a ’91-es modellből.

Pontosan ilyen álmaim zöld MX-5-öse 2

1,6-os, négyhengeres szívó benzinese 6500-as fordulaton adja le 116 lovas teljesítményét, mellé 136 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, de nem is ez a lényege. Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű, a remek ötsebességes kézi váltó és persze a sperr miatt a 960 kg-os MX-5 rendre ott van a legélvezetesebben vezethető autók között.

Pontosan ilyen álmaim zöld MX-5-öse 3

Nardi fakormány és váltógomb, hibátlan keménytető és egy halom dokumentáció van ehhez a zöld MX-5-öshöz, de talán a legérdekesebb kiegészítő az egész utasteret lefedő – a belsővel harmonizáló – bézs színű tonneau cover. Önmagában a hirdetés is hihetetlenül részletes (minden elemet megmérnek és a legutolsó csavarról is van fénykép), ezért nem csodálkoznék rajta, ha valaki lelkesen fizetné ki egy új autó árát a ’91-es NA-ért. És mennyire jól tenné!

Pontosan ilyen álmaim zöld MX-5-öse 4

Forrás: Bring A Trailer