Demonstrációs és kiállítási célokra vásárolta a Ford ezt az 1963-as Shelby Cobra 289-et, amiből 1965-ig mindössze 580 darabot készített a Shelby American. Ahogyan több brit manufaktúra, úgy az AC Cars is eredetileg a Bristoltól származó soros, hathengeres motort használta autóiban. Az autók csőváza acélból készült, a karosszériaelemek pedig kézzel formázott alumíniumból. Aztán 1961 szeptemberében Caroll Shelby írt egy levelet az AC-nek, hogy készítsenek V8-as motor befogadására alkalmas autót.

Shelby először a Chevroletnél kopogtatott, hogy adjanak nyolchengeres motort az AC-hez, de ők nem szerettek volna a Corvette-nek konkurenst csinálni. A Ford viszont igen, így került a Ford V8-asa Shelby AC Cobrájába. A Ford a Guardsman Blue nevű kék árnyalatban rendelte az autót, fekete bőrkárpittal és a szélesebb kerekekhez igazított hátsó sárvédőkkel. 1 év alatt lepörögtek az események, így a Cobrát eladták. Következő tulajdonosa aranyra fényeztette és versenyezni kezdett vele.

Ilyen Shelby Cobrát rendelt 1963-ban a Ford 2

12 éves restaurálási folyamaton ment keresztül a CSX2195-ös alvázszámú autó, de végül csak visszanyerte eredeti formáját. A 289 köbhüvelykes (4,7 liter) V8-as 271 lóerőt és 423 Nm nyomatékot tud. Hozzá négygangos kéziváltó csatlakozik és persze, hátsókerék-hajtás. A 60-as években egy ilyen Shelby Cobra ára 5 995 amerikai dollár volt. Ma viszont a korai, eredeti darabok 1 millió dolláros (több mint 300 millió forint) áron mennek el.

Ilyen Shelby Cobrát rendelt 1963-ban a Ford 3