1988 szeptemberében indult meg a második generációs BMW M5 gyártása. Az egész azzal kezdődött, hogy a BMW dingolfingi gyárában elkészítettek egy fényezett karosszériát, ezt aztán a BMW M GmbH-hoz szállították a München közelében lévő Garchingba, ahol két hét alatt kézzel szerelték készre a sportlimuzint. 12 254 darab E34 kódjelű M5 készült, ami igazi ritkasággá teszi. Egyúttal jól mutatja azt is, hogy mennyire nem volt hatékony a gyártás. Nem véletlenül volt ez az utolsó kézzel készített M-es BMW.

Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 1
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 2

Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz

Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz

Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 12
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 13
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 14
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 15
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 16
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 17
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 18
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 19
Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 20
Fotó megosztása:

Szolidan díszítették az M5-öst, a kis logók, a fékek hűtését segítő alufelnik és a lökhárítók toldata, valamint az oldalszoknya azért árulkodó. A Las Vegasban hirdetett autót viszont az élénkpiros színe és a hihetetlenül szép állapota miatt is érdemes megnézni. 50 359 km gyakorlatilag nyomtalanul telt el az E34-es életében. A szürke bőrkárpiton sehol egy repedés vagy kopás. Talán a legmenőbb ’90-es évekre emlékeztető kiegészítője nem is a kazettás magnó, hanem a drótos autótelefon a kézifékkar mellett.

Ez az 30 éves BMW olyan, mintha új volna. És ez az árára is igaz 21

Míg Európában 1991-ben már a nagyobb motorral (S38B38) készültek az M5-ösök, addig az amerikai vásárlók számára megmaradt a 3,6 literes változat a szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírások miatt. A hengerenkénti pillangószelepes sorhatos 311 lovas teljesítményét 6900-as fordulaton adja le, a piros mező pedig 7200-nál kezdődik. Nem könnyű gép, több mint 1,6 tonna az M5-ös, de még így is megfutja 6,3 másodperc alatt a 100-as sprintet (ügyesen kell bánni a hatgangos Getrag kézi váltóval), limiter nélkül pedig 260 felett is hasíthat.

Majd’ 22 millió forintnak megfelelő amerikai dollárt kérnek ezért a tényleg makulátlan, keveset futott M5-ösért. Ez egy nagyon szép, új BMW ára, viszont errefelé sem sokkal olcsóbbak az ehhez hasonlóan újszerű E34 M5-ök. Klasszikussá érett.