A kilencvenes években komoly képzelőerőről tett tanúbizonyságot a Peugeot. A 106-os alapmotorjaival igazi városi cukorfalat volt, de Rallye, majd GTI verzióban kétszer, két és félszer több teljesítményt tolt gazdája vigyorgó képébe – igazi racionális örömautó volt azoknak, akik sem egy vagyont nem akartak sportautóra költeni, sem az első kanyarban nem szerettek volna felcsavarodni egy villanyoszlopra.

Két bajnok egy testben 1
Két bajnok egy testben 2

Két bajnok egy testben

Két bajnok egy testben

Két bajnok egy testben 13
Két bajnok egy testben 14
Két bajnok egy testben 15
Két bajnok egy testben 16
Két bajnok egy testben 17
Két bajnok egy testben 18
Két bajnok egy testben 19
Két bajnok egy testben 20
Két bajnok egy testben 21
Két bajnok egy testben 22
Fotó megosztása:

Gyerekkorából emlékezhetett még ezekre a bájos méregzsákokra Philippe Duperray, de amikor fillérekért megvett egy lekoszlott 106-ost, valamivel ambiciózusabb terveket szövögetett.

Szerzett egy Mitsubishi Lancer Evo IV-est, és levágta annak a teljes karosszériáját – nem maradt más, csak a padló, a hajtáslánc és a futómű. A Peugeot-ból aztán pont ezeket eldobta, majd ráhegesztette a Mitsubishi padlójára, mintha csak Matchboxokat operálna át.

Két bajnok egy testben 23

Az nem szárny. EZ szárny!

Persze a méretkülönbség jelentős volt, ezért kiszélesítette a kerékdobokat, aztán megerősítette és bukókerettel szerelte fel a karosszériát. A nyílászárókat, a repülőgépre méretezett (amúgy a hátsó szélvédőn kilógatott) szárnyat, a motor borítópaneljeit, a műszerfalat szénszálas kompozitokból formálta meg – így lett egyszerre harcias és könnyű az autó.

Ezek után jöhetett a motortuning. A kétliteres motort 2,3-asra fúrta fel, kicserélte a dugattyúkat, a hajtókarokat, a vezérműtengelyt, a szeleprugókat és az injektorokat. A motorra behemót Garrett turbót szerelt (a töltőnyomás 1,8 bar), a kipufogógázokat saját tervezésű és kivitelezésű csőkígyó vezeti el a külvilágba. A sebességváltó szekvenciális darab a Quaife-től, az első fékeket az XYZ Racing, a hátsókat a Brembo adta.

Két bajnok egy testben 24

Töltőlevegő-hűtő van, világítás nincs

Egy ilyen autó soha nincs kész: most, nyolc év után épp 670 lóerőnél és 850 Nm-nél tart a projekt, miközben a menetkész autó 1030 kilót nyom. Közúton persze nem használható, de ez nem is volt cél: az alábbi videó jól mutatja, mi a Peugo-bishi 106 Evo igazi otthona. Nézd meg, ámulj!

a videó a hirdetés után indul