A Mazda MX-5 világszerte rendkívül népszerű, már több mint 30 éve, 1989 óta gyártják. A YouTube-on Gingium néven ismert Caleb Sandlundnak két ilyen első generációs roadster is parkol a garázsában, az egyik MX-5-öse azonban jócskán különbözik a többitől: a tulajdonosa is csak Rally Miatának hívja. 

Így még nem láttál Mazda MX-5-öst 1

Sandlund két Miatája: az egyik szembetűnő átalakuláson ment keresztül, de a másikat is felturbózta.

Tulajdonképpen külsőleg már-már egy terepjáró látszatát kelti a megemelt hasmagassággal, az összkerékhajtással, az off-road csomaggal, valamint az ehhez illő felfüggesztéssel, a ralis Subarukra jellemző kék festésről nem is beszélve.

Legalább ennyire érdekes az, ami a motorháztető alatt van, ugyanis ott egy, alapvetően a 2002-2003-as Subaru WRX-ekbe szerelt kétliteres turbómotor rejtőzik. A négyhengeres motor teljesítménye 227 lóerő, továbbá 294 Nm nyomaték leadására képes.

Meglehetősen komoly, közel 500 ezer fő körüli követőtáborral rendelkező YouTube-csatornáján, valamint Instagram-oldalán folyamatosan dokumentálta a kis Miata átalakulását:

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Caleb Sandlund (@gingium) által megosztott bejegyzés, Ápr 6., 2020, időpont: 6:05 (PDT időzóna szerint)

A Mazda egyébként 1989 áprilisa és 1997 között dobott piacra az első generációs MX-5-ösét, az izmosabb motorokkal szerelt példányok végsebessége a 200 km/órát is meghaladta. Az autókat – évjárattól függően – 1,6 és 1,8 literes motorokkal gyártották; ezek 114-133 lóerősek, nyomatékuk pedig 136-155 Nm között mozog.

A 250.000. példány 1992 novemberében gördült le a gyártósorról, ennek dupláját már a második generációs modellek gyártása alatt, 1999-ben érte el a japán gyártó. 2016 áprilisában az MX-5 fontos mérföldkőhöz érkezett az 1.000.000. példány legyártásával, ezzel ugyanis a Guinness-rekordok könyvébe is bekerült, mint a legfelkapottabb kétüléses sportautó.

Az MX-5 2015 óta már a negyedik generációját tapossa, amit a Vezess még akkor, újonnan tesztelt:

Eközben az első generációs modellekkel már előfordult, hogy egy-egy darab egy elhagyatott pajtában bukkan fel:

Forrás: Carscoops
Kapcsolódó címkék: AWD Mazda Mazda MX-5 Tuning