Henrik Fisker neve ismerősen cseng az autórajongók számára. Az ő nevét viselték a Fisker Karma hibrid luxusautók, amelyek a jövő nagy ígéretének tűntek bő tíz évvel ezelőtt. Ez volt a nagy dobás, aminek azért akadt előtörténete, társával, Bernhard Koehlerrel már a kétezres évek közepén megágyaztak a saját márkának. Fisker Coachbuild néven indítottak el egy karosszériagyártó üzemet, ami pár darabos szériában állított elő igen drága és különleges autókat.

Első termékük a Fisker Tramonto volt, amiből most a legkülönlegesebb, V12-es motorral szerelt darab keres új gazdát Kaliforniában. Ezek az autók a Mercedes-Benz R230, vagyis a korabeli SL alapjaira épültek, természetesen az AMG verzióra. 

Ennél különlegesebb V12-es autó nincs most eladó 1Ennél különlegesebb V12-es autó nincs most eladó 2Ennél különlegesebb V12-es autó nincs most eladó 3

Motorja 700 lóerős, a gyorsulás elvileg 3,2 másodperc százig, a végsebesség pedig 325 km/óra, és ahhoz képest, hogy ez az egyetlen darab a 14 millió forintos vételár sem tűnik vészesnek. 

Ennél különlegesebb V12-es autó nincs most eladó 4Ennél különlegesebb V12-es autó nincs most eladó 5

Túl korán jött, nagyot bukott – a Fisker Karma 

A korábbi Aston Martin-tervező, Henrik Fisker bő tizenkét évvel ezelőtt látta a nagy áttörést a luxusautók piacán. Szerinte már akkor megérett a világ a nagy teljesítményű hibridekre, ezért megalapította saját márkáját.  Első autója a Fisker Karma volt, ami mind formailag, mind technikai tudását tekintve ígéretesnek tűnt akkoriban. Az alumínium jelentős felhasználásával könnyűre épített kocsiban egy benzines és egy elektromos motor dolgozott. Ezzel a luxuslimuzin 5,8 másodperc alatt érte el a 100-as tempót, végsebessége pedig 205 km/óra volt. Tisztán az akkumulátoraira hagyatkozva, tehát elektromos módban 80 kilométert tudott megtenni egyhuzamban a Karma. De az üzleti siker nem jött össze, a Karma modellből összesen mindössze kétezer példányt értékesítettek. 2014-ben pedig kínaiak (Wanxiang Group autóipari alkatrész-beszállító) vásárolták meg a cég maradékát tokkal-vonóval.