Decens négyajtós a Mercedes W124-es, ez az 1988-as 300 E sem mutat kívülről semmi igazán különöset. A hiányzó jobboldali tükör és a fekete hátsó lámpák, valamint a Carlsson felnik azért kicsit árulkodóak, de több mint harminc év alatt ki tudja mi történhetett az autóval. A W09F10X01HBH06116-os alvázszámú fekete limuzint eredetileg a Merci saját sorhatosával szerelték. Aztán a Hartgéhoz került.

180 lóerővel és 225 Nm nyomatékával a 3 literes M103-as nagyjából a kínálat közepét jelentette. 8 másodperc körüli 100-as sprintje és 220 km/óra feletti végsebessége nem csak a kor színvonalán, de ma is elég dinamizmust ad a W124-esnek. A Hartge mérnökeinek azonban volt egy terve, ami bizonyára egy átsörözött este eredménye lehetett. Másképp hogy jutott volna eszükbe a BMW sportmotorját belepakolni az egyik legmercibb Mercibe?

Többet tud ez a 30 éves Merci, mint gondolnád 2

Az M635CSi-ben, az M5-ösben és az M1-esben is ez az M88-as kódú sorhatos dolgozik, de itt reszeltek rajta egy kicsit. A motor eredetileg 3453 köbcenti, de a Hartge elsősorban a lökettérfogat növelésével kívánta növelni a teljesítményt, ezért a W124-esben már 3535 köbcentis. Új vezérműtengelyek, 10,7:1-re növelt kompresszió, átírt Bosch Motronic vezérlés és speciális kipufogó került a Hartge F1-nek keresztelt autó alá.

Többet tud ez a 30 éves Merci, mint gondolnád 3

200 000 német márka volt az átalakítás költsége, ezzel gyakorlatilag megnégyszerezték az autó árát. A végeredmény 330 lóerő lett 6800-as fordulatnál és 350 Nm nyomaték 4500-tól. 6 másodperces százas sprintidőt tud és nem véletlenül van 300-ig skálázva az órája. Az egészben pedig az a legjobb, hogy ezt senki nem nézné ki ebből a W124-esből. Igazi sleeper lett.

Forrás: RM Sotheby's
Kapcsolódó címkék: BMW m88 Mercedes mercedes-benz 300 e sorhat W124