400 köbhüvelyknél nagyobb motort nem engedett szerelni a kisebb Chevrolet modellekbe a General Motors. A kereskedő Don Yenko azonban megtalálta a módját, hogyan kerülhetne mégis bele a 427-es motor a Camaroba. Egyrészt a dílerek már azt csináltak az autókkal, amit akarnak. Másrészt a különleges flottamegrendelésekkel foglalkozó részleg (Central Office Production Orders) megfelelő összegért elkészíti a kívánságoknak megfelelő autót. Nekik meg a 427-es motor volt a kívánságuk.

1969-ben készültek a Camaro ZL1-esek, de nem túl sok. 69 darabot készítettek a gyorsulási versenyre szánt izomautókból. A Corvette főmérnöke, Zora Arkus-Duntov szerint laboratóriumi körülmények között készültek a motorok. A 7 literes, V8-as motort kézzel szerelték össze 16 óra alatt a Tonawanda összeszerelő üzemben. A big block önmagában 4000 dollárba került. Ez azt jelenti, hogy többe került, mint egy alap kupé.

Kiskaput találtak, megcsinálták a brutális Camarót 2

5200-as fordulaton 430 lóerős teljesítmény és 4400-tól 610 Nm nyomaték egy M22 Rock Crusher négygangos kéziváltón keresztül jut el a hátsó kerekekig. A brutális Camarokat tárcsafékekkel szerelték és néhány apró változtatással – mondjuk egy új kipufogóval – könnyen 500 lóerősre lehetett izmosítani.

Kiskaput találtak, megcsinálták a brutális Camarót 3

Több mint 1 millió dollárt, tehát 330 millió forintnak megfelelő összeget ért ez a Hugger Orange színű Camaro, mely az 59-es darab. A makulátlan állapotán túl különlegessége az NC8 kipufogórendszer, amit sokan azért nem rendeltek meg, mert nem tudták volna megmagyarázni a rendőröknek, hogy gyári rendszerről van szó.

Forrás: Hagerty